Olin tehnyt 1200 combiini venttiilien säädön liittyen johonkin tasa kymmentuhatta huoltoon. Vaimoni opikseli silloin lähes 50 km:n päässä, jonne täältä ei ollut minkäänlaista julkista liikennettä. Niinpä hän teki nuo matkat combilla.
Matkan varrella asui eräs opiskelukaveri, joka lähes vihasi Ladoja. (Tämän takia häntä ei varmaankaan voi kutsua koulutoveriksi.) Hänen karvanoppa Datsuninsa kuitenkin lakkoila välillä. Silloin hän joutui turvautumaan vaimoni Ladan kyytiin.
No jonkin matkaa rouvat olivat ajaneet maaseututietä, kun Lada hyytyi. Opiskelukaveri oli pitänyt kovan saarnan, miten häntä nöyryytetään ja miten suurta häpeää hän tuntee jo pelkästään siitä, että joutuu istumaan Ladan kyydissä. Ne perkeleet kun ei edes koskaan toimi. No, pienen jäähdyttelyn jälkeen Lada taas lähti käyntiin ja vei tytöt opstolle ja takaisin.
Minä vein sitten auton talliin ja ihmettelin, että mistähän pitäisi aloittaa. Koska kuitenkin venttiilien säätö oli viimeinen operaatio, jonka olin sille tehnyt, päätin uusia sen. Irroitin venttiilikopan ja kas kummaa, sieltä löytyi isohko ruuvimeisseli, joka oli jäänyt palautusjousien viereen. Sen muovipäästä oli noin puolet sulanut jonnekin. Lieneekö Lada käyttänyt sen polttonesteeksi.
Mitä tästä opin. Sen, että se oli ihan oikein sille vaimon opiskelukaverille.