Sivu 1/2

Kokemuksia Takavedosta

Lähetetty: 28.2.2004 14:52
Kirjoittaja Lada110
Niin nyt on sitten vihdoin 1500s -94 leimattu yhdellä korjauskehotuksella eli peruutus valot ei toimi koska ei ole katkasijaa.

Mutta onko kellään niitä kokemuksia AXTEEKKI+DAAZ järjestelmästä kun tyhjäkäynti nousee itestään 1300rundiin ja kun kaasuttaa putoo 750rundiin ja nousee hitaasti taas 1300rundiin...

Lähetetty: 28.2.2004 17:26
Kirjoittaja arnagath
nouseeko ne kierrokset kun kone on kylmä??
mulla nousi kylmässä koneessa (aamulla kun lähin kouluun ja käynnistin auton) melkeen heti jonneki 2000rpm. Annoin sen käydä silleen joku 5 min. ja sit polkasin kaasuu ni kiekat putos normaaliksi (700-800rpm)
onneks myin pois sen auton.rupes jo pikkuhiljaa kyrsii se kun ei lähteny ekalla eikä tokalla kerralla käyntiin.sai pumpata bensaa sinne kaasariin ämpäritolkulla (kaasua pumppaamalla) ennen ku edes lupaili.
:evil: :evil: :evil:

Re: Kokemuksia Takavedosta

Lähetetty: 28.2.2004 17:40
Kirjoittaja Grimbe
Lada110 kirjoitti:Niin nyt on sitten vihdoin 1500s -94 leimattu yhdellä korjauskehotuksella eli peruutus valot ei toimi koska ei ole katkasijaa.

Mutta onko kellään niitä kokemuksia AXTEEKKI+DAAZ järjestelmästä kun tyhjäkäynti nousee itestään 1300rundiin ja kun kaasuttaa putoo 750rundiin ja nousee hitaasti taas 1300rundiin...

kannattaa kattoa et se rikastinläppä on tosiaa kokonaa auki ku se kone on lämmin..ja että tapahtuuko sille läpälle mitää ku painaa kaasua..

Lähetetty: 28.2.2004 17:55
Kirjoittaja Nonnis
arnagath kirjoitti:nouseeko ne kierrokset kun kone on kylmä??
mulla nousi kylmässä koneessa (aamulla kun lähin kouluun ja käynnistin auton) melkeen heti jonneki 2000rpm. Annoin sen käydä silleen joku 5 min. ja sit polkasin kaasuu ni kiekat putos normaaliksi (700-800rpm)
onneks myin pois sen auton.rupes jo pikkuhiljaa kyrsii se kun ei lähteny ekalla eikä tokalla kerralla käyntiin.sai pumpata bensaa sinne kaasariin ämpäritolkulla (kaasua pumppaamalla) ennen ku edes lupaili.
:evil: :evil: :evil:
Sitä kutsutaan ryypyksi.

Painoa takapäähän

Lähetetty: 28.2.2004 18:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Käytin aikoinaan takavetoautoissa muutamaa kappaletta 12mm:n teräsplootua peräkontin pohjalla.Se ei vie paljon tilaa,koska se on "tiivistettyä" painoa.Esimerkiksi 70KG:n painojen syömä tilavuus on vajaa kymmenen litraa.Lisäksi jos tankki on täynnä(40KG) ja peräkontissa muuta tavaraa (varapyörä tunkki,työkalut 10KG),saadaan jo 120KG,millä on edullinen vaikutus takapyörien pitävyyteen kuljetustilavuuden juuri pienentymättä.Tietenkin on tärkeää,että raudat ovat peräkontin kuopassa.Muuten ne kolaritilanteessa voivat tulla takaselkänojasta läpi katkaisten matkustajien jalat,mutta on noita hyvin varustettuja sähkökäyttöisiä pyörätuolejakin.

Lähetetty: 28.2.2004 19:05
Kirjoittaja Lada110
Se on ihan sama onko kylmä vai lämmin ja ajossa kun tulee liikennevaloihin niin kierrokset tippuu ja nousee..... kaasaria on putsailtu ja ryyppyä säädelty eri kohtiin ja kokonaan poiski.... ei apuu....

Lähetetty: 28.2.2004 19:09
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä se axtekki jonkun verran seilaa normaalistikin. Ei mulla kyllä noin hurjasti.

Lähetetty: 2.3.2004 11:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Mentiin sunnuntaina viiden hengen kuormalla plus kissa ja kääpiöhamsteri moottoritiellä.Kulku oli vakaata ja eipä tarvinnut kaasupoljinta vielä painaa konehuoneen puolelle.Huomasi,että Lada on viiden hengen auto eikä mikään rimpula,jossa ajo-ominaisuudet muuttuu "yllättävän urheilullisiksi" maksimikuormalla.

Lähetetty: 2.3.2004 17:23
Kirjoittaja Boris
No huomasin tässä ajeltuani päivän motarilla tuttavan toijotalla, että minimikuormalla Lada ei todellakaan ole kovin urheilullinen. Tuntui heijaavan ihan älyttömästi. Mutta nyt siihen on taas tottunut, enkä enää edes huomaa mitään erikoista. Ei siis pitäisi lainailla kaikenmaailman tojotoja. Lisäksi taajamanopeuksissa se toijjota oli suorastaan epämukava, jos tie ei ollut sileä kuin Hakametsän jää.

Re: Painoa takapäähän

Lähetetty: 2.3.2004 20:19
Kirjoittaja NesteHukka
Jaska HKI kirjoitti:Käytin aikoinaan takavetoautoissa muutamaa kappaletta 12mm:n teräsplootua peräkontin pohjalla.Se ei vie paljon tilaa,koska se on "tiivistettyä" painoa.Esimerkiksi 70KG:n painojen syömä tilavuus on vajaa kymmenen litraa.Lisäksi jos tankki on täynnä(40KG) ja peräkontissa muuta tavaraa (varapyörä tunkki,työkalut 10KG),saadaan jo 120KG,millä on edullinen vaikutus takapyörien pitävyyteen kuljetustilavuuden juuri pienentymättä.Tietenkin on tärkeää,että raudat ovat peräkontin kuopassa.Muuten ne kolaritilanteessa voivat tulla takaselkänojasta läpi katkaisten matkustajien jalat,mutta on noita hyvin varustettuja sähkökäyttöisiä pyörätuolejakin.
Siinä on vaan hauskaa kun noi teräsplootut lähtee sopivassa heijarissa kunnolla liikkeelle. Saa naapurit ihmetellä kun on autossa lommo ulospäin :mrgreen:
Taisi joku kertoa, että oli tullut niin tiukka tilanne, että tollainen lisäpaino läpäisi pellin. :shock:

Kannattasi varmaan harrastaa autohihiä, kun ne supparit ja vahvistimet painaa helposti kymmeniä kiloja yhteensä... :D

Lähetetty: 2.3.2004 21:15
Kirjoittaja kimila
Mullakin oli vähän ryyppyongelmaa tosa axteekisa. Kierrokset nousi hulluna ja laski kun polkas vähän kaasua. Ja välillä kaasu hirtti kiinni. Aloin sitten tutkimaan niin huomasin kuinka joku vipu otti vähän kiinni yhteen toiseen vipuun siellä etupuolella. Ajattelin että taivutan vähän sitä vipua vasaran ja ruuvimeisselin avustuksella, mutta sepä ei siitä tykännyt vaan katkesi. Sen jälkeen on toiminu tosi hyvin. Lähtee hyvin käyntiin ja ryyppykin on maltillisempi. Bensankulutuskin on vähän laskenut ku se ryyppy ei huuda puolta tuntia ku räjäyttää kylmänä käyntiin. Että vasaralla sitä ladaa korjataan...

Lähetetty: 3.3.2004 22:03
Kirjoittaja jta
Kannattasi varmaan harrastaa autohihiä, kun ne supparit ja vahvistimet painaa helposti kymmeniä kiloja yhteensä...
Joo äkkiäkö nuista painoo tulee... Itelläkin varmaan koko paketti painaa peräkontissa jotain 30kg... Huomaa kyllä auton käytöksessä jo tuonkin määrän...

Lähetetty: 4.3.2004 8:08
Kirjoittaja Boris
Hiekka on ihan käyttökelpoista tavaraa kanssa. Sitä voi sitten tarpeen mukaan heitellä renkaiden alle, kun tulee tiukka paikka. Tilaa se kyllä vie, mutta tuskin niin paljoa kuin jotku subbarit yms.

Lähetetty: 4.3.2004 8:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Hiekka on muutenkin avuliasta,koska maassa ollessaan se helpottaa muitakin samasta paikasta kulkijoita.Rekoissahan on tätä varten tehtyjä hiekoituslaitteistoja,joita voi ohjata ohjaamosta käsin.

Lähetetty: 4.3.2004 13:22
Kirjoittaja Boris
Kukas suunnittelis sellasen systeemiin takavetoon? Olis liikennevaloissakin hyvä kiihdyttäessä kylvää hiekkaa renkaiden alle niin sais dx-poijaat ihmetellä että mikä on ku Lada lähtee... :o)