Kokemuksia Takavedosta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia Takavedosta
Niin nyt on sitten vihdoin 1500s -94 leimattu yhdellä korjauskehotuksella eli peruutus valot ei toimi koska ei ole katkasijaa.
Mutta onko kellään niitä kokemuksia AXTEEKKI+DAAZ järjestelmästä kun tyhjäkäynti nousee itestään 1300rundiin ja kun kaasuttaa putoo 750rundiin ja nousee hitaasti taas 1300rundiin...
Mutta onko kellään niitä kokemuksia AXTEEKKI+DAAZ järjestelmästä kun tyhjäkäynti nousee itestään 1300rundiin ja kun kaasuttaa putoo 750rundiin ja nousee hitaasti taas 1300rundiin...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
-
arnagath
nouseeko ne kierrokset kun kone on kylmä??
mulla nousi kylmässä koneessa (aamulla kun lähin kouluun ja käynnistin auton) melkeen heti jonneki 2000rpm. Annoin sen käydä silleen joku 5 min. ja sit polkasin kaasuu ni kiekat putos normaaliksi (700-800rpm)
onneks myin pois sen auton.rupes jo pikkuhiljaa kyrsii se kun ei lähteny ekalla eikä tokalla kerralla käyntiin.sai pumpata bensaa sinne kaasariin ämpäritolkulla (kaasua pumppaamalla) ennen ku edes lupaili.

mulla nousi kylmässä koneessa (aamulla kun lähin kouluun ja käynnistin auton) melkeen heti jonneki 2000rpm. Annoin sen käydä silleen joku 5 min. ja sit polkasin kaasuu ni kiekat putos normaaliksi (700-800rpm)
onneks myin pois sen auton.rupes jo pikkuhiljaa kyrsii se kun ei lähteny ekalla eikä tokalla kerralla käyntiin.sai pumpata bensaa sinne kaasariin ämpäritolkulla (kaasua pumppaamalla) ennen ku edes lupaili.
-
Grimbe
Re: Kokemuksia Takavedosta
Lada110 kirjoitti:Niin nyt on sitten vihdoin 1500s -94 leimattu yhdellä korjauskehotuksella eli peruutus valot ei toimi koska ei ole katkasijaa.
Mutta onko kellään niitä kokemuksia AXTEEKKI+DAAZ järjestelmästä kun tyhjäkäynti nousee itestään 1300rundiin ja kun kaasuttaa putoo 750rundiin ja nousee hitaasti taas 1300rundiin...
kannattaa kattoa et se rikastinläppä on tosiaa kokonaa auki ku se kone on lämmin..ja että tapahtuuko sille läpälle mitää ku painaa kaasua..
Sitä kutsutaan ryypyksi.arnagath kirjoitti:nouseeko ne kierrokset kun kone on kylmä??
mulla nousi kylmässä koneessa (aamulla kun lähin kouluun ja käynnistin auton) melkeen heti jonneki 2000rpm. Annoin sen käydä silleen joku 5 min. ja sit polkasin kaasuu ni kiekat putos normaaliksi (700-800rpm)
onneks myin pois sen auton.rupes jo pikkuhiljaa kyrsii se kun ei lähteny ekalla eikä tokalla kerralla käyntiin.sai pumpata bensaa sinne kaasariin ämpäritolkulla (kaasua pumppaamalla) ennen ku edes lupaili.
![]()
![]()
Reippaina käymme rekkain alle 

Painoa takapäähän
Käytin aikoinaan takavetoautoissa muutamaa kappaletta 12mm:n teräsplootua peräkontin pohjalla.Se ei vie paljon tilaa,koska se on "tiivistettyä" painoa.Esimerkiksi 70KG:n painojen syömä tilavuus on vajaa kymmenen litraa.Lisäksi jos tankki on täynnä(40KG) ja peräkontissa muuta tavaraa (varapyörä tunkki,työkalut 10KG),saadaan jo 120KG,millä on edullinen vaikutus takapyörien pitävyyteen kuljetustilavuuden juuri pienentymättä.Tietenkin on tärkeää,että raudat ovat peräkontin kuopassa.Muuten ne kolaritilanteessa voivat tulla takaselkänojasta läpi katkaisten matkustajien jalat,mutta on noita hyvin varustettuja sähkökäyttöisiä pyörätuolejakin.
Se on ihan sama onko kylmä vai lämmin ja ajossa kun tulee liikennevaloihin niin kierrokset tippuu ja nousee..... kaasaria on putsailtu ja ryyppyä säädelty eri kohtiin ja kokonaan poiski.... ei apuu....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Mentiin sunnuntaina viiden hengen kuormalla plus kissa ja kääpiöhamsteri moottoritiellä.Kulku oli vakaata ja eipä tarvinnut kaasupoljinta vielä painaa konehuoneen puolelle.Huomasi,että Lada on viiden hengen auto eikä mikään rimpula,jossa ajo-ominaisuudet muuttuu "yllättävän urheilullisiksi" maksimikuormalla.
No huomasin tässä ajeltuani päivän motarilla tuttavan toijotalla, että minimikuormalla Lada ei todellakaan ole kovin urheilullinen. Tuntui heijaavan ihan älyttömästi. Mutta nyt siihen on taas tottunut, enkä enää edes huomaa mitään erikoista. Ei siis pitäisi lainailla kaikenmaailman tojotoja. Lisäksi taajamanopeuksissa se toijjota oli suorastaan epämukava, jos tie ei ollut sileä kuin Hakametsän jää.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Painoa takapäähän
Siinä on vaan hauskaa kun noi teräsplootut lähtee sopivassa heijarissa kunnolla liikkeelle. Saa naapurit ihmetellä kun on autossa lommo ulospäinJaska HKI kirjoitti:Käytin aikoinaan takavetoautoissa muutamaa kappaletta 12mm:n teräsplootua peräkontin pohjalla.Se ei vie paljon tilaa,koska se on "tiivistettyä" painoa.Esimerkiksi 70KG:n painojen syömä tilavuus on vajaa kymmenen litraa.Lisäksi jos tankki on täynnä(40KG) ja peräkontissa muuta tavaraa (varapyörä tunkki,työkalut 10KG),saadaan jo 120KG,millä on edullinen vaikutus takapyörien pitävyyteen kuljetustilavuuden juuri pienentymättä.Tietenkin on tärkeää,että raudat ovat peräkontin kuopassa.Muuten ne kolaritilanteessa voivat tulla takaselkänojasta läpi katkaisten matkustajien jalat,mutta on noita hyvin varustettuja sähkökäyttöisiä pyörätuolejakin.
Taisi joku kertoa, että oli tullut niin tiukka tilanne, että tollainen lisäpaino läpäisi pellin.
Kannattasi varmaan harrastaa autohihiä, kun ne supparit ja vahvistimet painaa helposti kymmeniä kiloja yhteensä...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
-
kimila
Mullakin oli vähän ryyppyongelmaa tosa axteekisa. Kierrokset nousi hulluna ja laski kun polkas vähän kaasua. Ja välillä kaasu hirtti kiinni. Aloin sitten tutkimaan niin huomasin kuinka joku vipu otti vähän kiinni yhteen toiseen vipuun siellä etupuolella. Ajattelin että taivutan vähän sitä vipua vasaran ja ruuvimeisselin avustuksella, mutta sepä ei siitä tykännyt vaan katkesi. Sen jälkeen on toiminu tosi hyvin. Lähtee hyvin käyntiin ja ryyppykin on maltillisempi. Bensankulutuskin on vähän laskenut ku se ryyppy ei huuda puolta tuntia ku räjäyttää kylmänä käyntiin. Että vasaralla sitä ladaa korjataan...
Joo äkkiäkö nuista painoo tulee... Itelläkin varmaan koko paketti painaa peräkontissa jotain 30kg... Huomaa kyllä auton käytöksessä jo tuonkin määrän...Kannattasi varmaan harrastaa autohihiä, kun ne supparit ja vahvistimet painaa helposti kymmeniä kiloja yhteensä...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05