Katsastuksen ihmeet
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Katsastuksen ihmeet
No kävin viime perjantaina Lada 1500S kanssa uusinta näytöllä ja kuinkas sattuikaan:
Katsastumies haki auton ulkoa ja kävi jarrut läpi sekä muut edelliskerran puutteet. Sitten totesi että ajappa auto ulos niin lyödään leima. No sillon päätti startin solenoidi sanoa työsopimuksen irti. Ei Lada inahtanutkaan.
No todella "hymyilevät " (lue nauravat) katsastumiehet työnsivät ystävällisesti Ladan ulos hallista ja antoivat leiman. Lähtiessä naapurikorjaamon huoltomies työnsi käyntiinkin kun en sitä itse jaksanut tehdä.
Käyhän se katsastus näinkin.
Katsastumies haki auton ulkoa ja kävi jarrut läpi sekä muut edelliskerran puutteet. Sitten totesi että ajappa auto ulos niin lyödään leima. No sillon päätti startin solenoidi sanoa työsopimuksen irti. Ei Lada inahtanutkaan.
No todella "hymyilevät " (lue nauravat) katsastumiehet työnsivät ystävällisesti Ladan ulos hallista ja antoivat leiman. Lähtiessä naapurikorjaamon huoltomies työnsi käyntiinkin kun en sitä itse jaksanut tehdä.
Käyhän se katsastus näinkin.
Lada rules
myönteisiä tunteita
Mahdollisuus antaa ja saada apua tuotti siinä iloa useammalle ihmiselle.
Lada luo myönteisiä tunteita.
Lada luo myönteisiä tunteita.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
mulla jäi raidetangon päistä kiinni kun menin uudestaan näyttäämään katastusmies sano jo kaukaa: joo uus mutteri kiiltää tänne asti, ja leima paperiin. on muuten harvinaisen heikkoa tekoa noi tarvike nivelet, viimeksi vuosi sitten vaihdoin noi raidetangon päät ja nyt oli jo niin väljät, että hyvä kun nipussa pysy. 
Lada, lähtee kuin viina rannasta
ula9: missäs päin lahtea käytit? Itse kävin siinä katsastajankadulla noin kuukausi sitten. Läpi meni käyttöautona oleva corolla mutta löytyihän sieltä helmasta reikä, tosin saman helman hitsasin viime syksynä... Että menee se meisseli pellistä läpi. Muutenkin tunnelma oli sellainen että sori ku tänne tulin. -03 käytin imatralla ja -02 mikkelissä, molemmat valtionkonttoreilla ja olivat jopa mukavia kokemuksia.
Kyllä noissa vaan on niin paljon eroja.
Kyllä noissa vaan on niin paljon eroja.
Joskus 80-luvulla olin menossa vihreällä Wartburg 353 Sedanilla Hakuninmaan valtiolliselle katsastusasemalle,kun vaihdekepin liikkeet meni jotenkin oudoiksi.Vain ykkönen ja kolmonen toimi.Auto meni kirkkaasti läpi ja katsastusmies sanoi"laita vielä nuo vaihteet kuntoon"Aikani tutkittuani havaitsin vaihdekepin kohdalla auton alla olevan kupin olevan vain yhdellä ruuvilla kiinni.Sidoin sen muttereiden rei-istään rautalangalla paikoilleen.Kupin irtoaminen aiheutti keppiin liikaa toleranssia,mikä aiheutti vian.
Olen nähnyt myös kun Taunuksen pakokaasutestissä pakoputki rojahti lattialle.Katsastusmies jatkoi katsastusta muilta osin.
Olen nähnyt myös kun Taunuksen pakokaasutestissä pakoputki rojahti lattialle.Katsastusmies jatkoi katsastusta muilta osin.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ihmettä
Katsastus on todella ihmeellistä nykyään. Ihan kuin ei katsastus asemallakaan tiedettäis miten menee katsastusajat ja hylkäyksen aiheuttamat toimenpiteet.
rekisterin viimeinen numero on 3 ja otteessa ei ole rekisteröintipäivää, silloin pitää katsastaa maaliskuun loppuun menessä (jonkun taulukon mukaan). Viikko ennen maaliskuun loppua käydään konttorilla ja saadaan vikalista joka osaltaan johtaa ajokieltoon. Ajokielto tosin merkitään vain raporttiin, ei rekisteriotteeseen eikä tarralla ikkunaan (kuten aiemmin). Lisäksi autolle annetaan ajoaikaa kuukausi eli lähes huhtikuun lopulle asti, edellyttäen että päästövika korjataan.
erikoinen menettely ajokiellon suhteen?
onko (miten) ajokielto tällöin poliisin tiedoissa?
eikös kuukauden ajoaika vikalistalla ole poistunut käytöstä?
vaikka ei voi valittaa ovathan kaikki erikoisuudet minulle edullisia, mutta kun olen tässä kuset housussa kiirehtinyt autoa katsastukseen ajatellen että 1.4. jälkeen en enää voi sitä siirtää mihinkään jos ei tule leimaa ennen sitä. Nyt sain kuitenkin tällaisen mielenkiintoisen ajoaikatarjouksen.
rekisterin viimeinen numero on 3 ja otteessa ei ole rekisteröintipäivää, silloin pitää katsastaa maaliskuun loppuun menessä (jonkun taulukon mukaan). Viikko ennen maaliskuun loppua käydään konttorilla ja saadaan vikalista joka osaltaan johtaa ajokieltoon. Ajokielto tosin merkitään vain raporttiin, ei rekisteriotteeseen eikä tarralla ikkunaan (kuten aiemmin). Lisäksi autolle annetaan ajoaikaa kuukausi eli lähes huhtikuun lopulle asti, edellyttäen että päästövika korjataan.
erikoinen menettely ajokiellon suhteen?
onko (miten) ajokielto tällöin poliisin tiedoissa?
eikös kuukauden ajoaika vikalistalla ole poistunut käytöstä?
vaikka ei voi valittaa ovathan kaikki erikoisuudet minulle edullisia, mutta kun olen tässä kuset housussa kiirehtinyt autoa katsastukseen ajatellen että 1.4. jälkeen en enää voi sitä siirtää mihinkään jos ei tule leimaa ennen sitä. Nyt sain kuitenkin tällaisen mielenkiintoisen ajoaikatarjouksen.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Katsastus on ihmeellistä, se on totta. Varsinkin poliisiautojen katsastus on ihmeellistä. No, en ole poliisi. Onneksi.
Joulu-maaliskuu on munki mielestä kolmoselle oikee aika syynäyttää piili.
Ajokielto tulee autolle heti huhtikuussa, eli sitte voit ajaa sen enää katsastusasemalle ennakolta varaamaasi katsastukseen, näin olen ymmärtänyt.
Kyllä musta ajokielto tulee merkitä otteeseen, ei (kai) jepet sitä muuten tiiä? Siis sit ku ne pysäyttää sut, epäilyttävän samaramiehen, niin ne näkee otteesta, milloin se on viimeksi katsastettu ja myös ne "ukaasit", mitä katastaja on ehkä kirjottanu siihen. Siis jos jotain on pitäny korjata johonkin mennessä. Samat tiedot ne (käsittääkseni) sais myös sähkösesti käpistelemällä, mutta pärstäkerrointahan ne ei voi sähkösesti tarkistaa, eikä vikalistaa. Vai onkos näin?
Joulu-maaliskuu on munki mielestä kolmoselle oikee aika syynäyttää piili.
Ajokielto tulee autolle heti huhtikuussa, eli sitte voit ajaa sen enää katsastusasemalle ennakolta varaamaasi katsastukseen, näin olen ymmärtänyt.
Kyllä musta ajokielto tulee merkitä otteeseen, ei (kai) jepet sitä muuten tiiä? Siis sit ku ne pysäyttää sut, epäilyttävän samaramiehen, niin ne näkee otteesta, milloin se on viimeksi katsastettu ja myös ne "ukaasit", mitä katastaja on ehkä kirjottanu siihen. Siis jos jotain on pitäny korjata johonkin mennessä. Samat tiedot ne (käsittääkseni) sais myös sähkösesti käpistelemällä, mutta pärstäkerrointahan ne ei voi sähkösesti tarkistaa, eikä vikalistaa. Vai onkos näin?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
luin tarkemmin tota katsastus raporttia. Sen mukaan ajokielto tarkoittaa sitä ettei autoa saa ajaa liikenteessä, muutakuin katsastus paikalta korjaamolle. Mutta jos ajokielto johtuu pakokaasupäästöistä saa autoa käyttää liikenteessä, heti kun vika on korjattu, ilman näyttöäkin niin kauan kuin katsastus ajan puolesta on mahdollista.
Voin kai olettaa vian korjaantuneen, kun laitoin pari johtoa kiinni ja vaihdoin tulpat. Ainakin käy nyt paremmin. Eli voin siis ajaa kuukauden vielä rauhassa ja käydä joku päivä näyttää auton uusinnassa.
Voin kai olettaa vian korjaantuneen, kun laitoin pari johtoa kiinni ja vaihdoin tulpat. Ainakin käy nyt paremmin. Eli voin siis ajaa kuukauden vielä rauhassa ja käydä joku päivä näyttää auton uusinnassa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Päästöt
Koska on päästöistä kiinni joudut maksamaan päästöjen mittausmaksun uudestaan? Kannattaa siis käydä jossakin pikkukorjaamossa mikä pystyy tulostamaan päästötodistuksen ja samalla säätämään sen mikäli ei ole säädössä. Maksaa meinaan saman verran kuin konttorillakin.
Yleensäkin kannattaa käydä säädättämässä päästöt ennen katsastusta...
Yleensäkin kannattaa käydä säädättämässä päästöt ennen katsastusta...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
tosta tulikin toinen kysymys mikä askarrutti uusinnassa.
Kun hylky tuli sekä pakokaasupäästöistä että käsijarrusta. Käsijarru pitää käydä uusintanäytössä ja samalla menee pakokaasumittauskin. Mutta hinnasto tuntee Vuosikatsastuksen, Pakokaasupäästömittauksen ja Uusinta katsastuksen. Meneekö tämän sorttisesta uusinnasta sekä pakokaasupäästö että uusinta maksut, kun Uusinta pakokaasupäästömittausta ei ole erikseen hinnoiteltu?
Tarkoitus on kyllä käydä hakee huollosta kuitti päästöstä, saavat samaan hintaan säädettyä sen kohalleen, kuin mitä katsastuksessa maksaa pelkkä tarkastus.
Kun hylky tuli sekä pakokaasupäästöistä että käsijarrusta. Käsijarru pitää käydä uusintanäytössä ja samalla menee pakokaasumittauskin. Mutta hinnasto tuntee Vuosikatsastuksen, Pakokaasupäästömittauksen ja Uusinta katsastuksen. Meneekö tämän sorttisesta uusinnasta sekä pakokaasupäästö että uusinta maksut, kun Uusinta pakokaasupäästömittausta ei ole erikseen hinnoiteltu?
Tarkoitus on kyllä käydä hakee huollosta kuitti päästöstä, saavat samaan hintaan säädettyä sen kohalleen, kuin mitä katsastuksessa maksaa pelkkä tarkastus.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Muistasin että hinta on sama oli sit pakokaasujen mittaus jonkun muun vian ohella. Tais sit kolmannesta viasta hinta nousta...mutta en nyt ihan päätäni pantiks laita.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.