Mitä jouduit laittamaan katsastukseen jotta meni läpi?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä en tajuu miten AI ton tekee, kun auto tykkää että sillä ajetaan ja eikös 73:kin ole lähinnä seisonut? Mutta kyllä tietysti huolto ratkaisee, mutta ei pelkät öljynvaihdot vaan myöskin ne tuhannet tarkastukset. Ilmeisesti nyt kysytäänkin sitä jos ei jaksa 10 tkm tai puolen vuoden välein tehdä niitä tuhansia tarkastuksia, niin mitä tarkistaa ennen leimaa. eli lähinnä ne tuhannet tarkastukset
Ladassa omien kokemusten mukaan ongelmia on jarrut ja pallonivelet, niistä katsastaja keksii aina jotain vikaa. Ruostevauriot ja päästöt voi olla myöskin ongelma.
noi kohdat kun tutkii niin menee jo aika hyvin. itellä ei kyllä ole vielä muodostunut sellaista katsastajan silmää. esim. jarruletkujen kunnon suhteen, joskus kun hylätään ihan hyvännäköisiäkin letkuja, toisaalta joskus pääsee läpiä kamalassa kunnossa olevalla letkullakin. Pallonivel vauriot on kans tosi tarkkaa, en kyllä ite ole aina huomannut mitään vikaa, kun katsastuksessa on palloniveliä määrätty vaihdettavaksi. Jarrujen epätasapainokaan ei kovin helpolla ilmene vaikka kuinka hiekalla jarruttelis ja mittailis jarrutusjälkien pituuksia.
ite suosin sitä linjaa, että ensin haetaan vikalista ja sit korjataan kaikki mitä siellä on vikoja keksitty.
Ladassa omien kokemusten mukaan ongelmia on jarrut ja pallonivelet, niistä katsastaja keksii aina jotain vikaa. Ruostevauriot ja päästöt voi olla myöskin ongelma.
noi kohdat kun tutkii niin menee jo aika hyvin. itellä ei kyllä ole vielä muodostunut sellaista katsastajan silmää. esim. jarruletkujen kunnon suhteen, joskus kun hylätään ihan hyvännäköisiäkin letkuja, toisaalta joskus pääsee läpiä kamalassa kunnossa olevalla letkullakin. Pallonivel vauriot on kans tosi tarkkaa, en kyllä ite ole aina huomannut mitään vikaa, kun katsastuksessa on palloniveliä määrätty vaihdettavaksi. Jarrujen epätasapainokaan ei kovin helpolla ilmene vaikka kuinka hiekalla jarruttelis ja mittailis jarrutusjälkien pituuksia.
ite suosin sitä linjaa, että ensin haetaan vikalista ja sit korjataan kaikki mitä siellä on vikoja keksitty.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)1500S:stä fiksasin vasemman pitkän toimimaan ja sitä ennen olin käynyt hitsauttamassa pari lappua kuskinpuolen takalokarin etuosaan, sinne vakiopaikkaan. Tosin inssi kyllä hakkasi vähän lisää reikiä kuskin takatunkinkorvan eteen, mut päästi läpi.
Ruiskupeliin ei ollut tarvinnut tehdä kuulopuheiden perusteella yhtään mitään. Mulla on nippu sen vanhoja katsastuslappuja eikä ole mitään vikaa ollut...kerran taisi olla joku takavaloista pimeä
Ruiskupeliin ei ollut tarvinnut tehdä kuulopuheiden perusteella yhtään mitään. Mulla on nippu sen vanhoja katsastuslappuja eikä ole mitään vikaa ollut...kerran taisi olla joku takavaloista pimeä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Aika sama linja Jussin kanssa. Ei noita niveliä ja jarruja pysty etukäteen oikein niin tarkkaan tutkimaan, että voi olla varma läpimenosta. Ruostevikojakin löytyy monesti yllättävistä paikoista jne. Rohkeasti vaan näyttämään, kyllä ne sitten kertoo mitä pitäisi tehdä. Ihan pommilla ei tietysti kannata lähteä yrittämään..
Noista em. vioista hylky ei pelota yhtään, ne on yleensä kaikki pikkujuttuja, päästöistä sitä vastoin tulee helposti pahoja ongelmia - jos ne menee läpi, se on melkein sama kuin olisi leiman jo puoliksi saanut.
Noista em. vioista hylky ei pelota yhtään, ne on yleensä kaikki pikkujuttuja, päästöistä sitä vastoin tulee helposti pahoja ongelmia - jos ne menee läpi, se on melkein sama kuin olisi leiman jo puoliksi saanut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Atsteekkia käytin kesäkuussa leimalla.. Varsinaista kats.remppaa en tehnyt muutakuin vaihdoin varmuudeksi kaasarin neulaventtiilin ja tiivisteen. Leima tulikin ilman sanomista, kuten myös kahden edellisen auton kohdalla
Tosin muutaman reiän hitsasin Ladasta jo talven ja kevään mittaan, samoin kuin vaihdoin pari väljää niveltä. Jarrut tuli avattua ja putsattua samalla kun laitoin kesärenkaat alle.
Tosin muutaman reiän hitsasin Ladasta jo talven ja kevään mittaan, samoin kuin vaihdoin pari väljää niveltä. Jarrut tuli avattua ja putsattua samalla kun laitoin kesärenkaat alle.
Jarruletkuja on vaihdettu. Yleensökin jarrut on ollut suurin vikakhde katsastuksessa. Puoltamista, takapainoisuutta ym. Ei siis mitään sellaista jota ajossa oikeasti huomaisi...
Samaran valojen korkeudensäätömekanismi ei viimeksi toiminut, siitä korjauskehotus. Pitäisi joskus kai laitellakin, osat on jo.
Samaran valojen korkeudensäätömekanismi ei viimeksi toiminut, siitä korjauskehotus. Pitäisi joskus kai laitellakin, osat on jo.
ABC -Absolutely Boring Compromise
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Koskaan ei ole mikään auto katsastksessa jarrujen puoltamisen takia pompannut, jos lumelle tai soralle jää saman akselin pyöristä yhtä pitkät jarrutus jäljet. Jos taas ero on yli 20cm niin aina pomppaa. Helppo siis tarkistaa ennakkoon, eikä hakea turhaan "pomppulappua".
Valot, pissapoika ja pyyhkijät on myös helppo katsoa ennen katsastusta. Nivelet ja jarruletkut aina renkaiden vaihdon yhteydessä. Eipä siinä paljon enää sitten pomppautuksen paikkoja jää jäljelle.
Viimeksi meidän perheen autoista(2-3kpl) on hylky tullut katsastuksessa chevroletin pickuppiin vuonna -01, kun oli etujarruletku sisäpuolelta pahasti murtunut. Päälle päin näytti ehyeltä, mutta kun poljinta painoi niin letkuun pullistui paise
Laittaahan ne sitten siihen pompautus lappuun kaikki pikkuviatkin, jotka muuten menis korjauskehoituksella.
,_,/ukka
Valot, pissapoika ja pyyhkijät on myös helppo katsoa ennen katsastusta. Nivelet ja jarruletkut aina renkaiden vaihdon yhteydessä. Eipä siinä paljon enää sitten pomppautuksen paikkoja jää jäljelle.
Viimeksi meidän perheen autoista(2-3kpl) on hylky tullut katsastuksessa chevroletin pickuppiin vuonna -01, kun oli etujarruletku sisäpuolelta pahasti murtunut. Päälle päin näytti ehyeltä, mutta kun poljinta painoi niin letkuun pullistui paise
,_,/ukka
Autoton on huoleton
itse pyrin siihen että autoni on aina kunnossa
eli koska vaan voisi konttorille viedä ja puhtaat paperit saisi
eli aina renkaidenvaihdon yhteydessä jarrupalojen ja letkujen tarkistus
sekä satulan liikkuvuuden tarkistus
vähintään kerran vuoteen nivelten tarkistus
mutta harmittavan vähän ruuvaamista satakympissä on
pitää välillä kavereidenkin autoihin sekaantua että on tekemistä
eli koska vaan voisi konttorille viedä ja puhtaat paperit saisi
eli aina renkaidenvaihdon yhteydessä jarrupalojen ja letkujen tarkistus
sekä satulan liikkuvuuden tarkistus
vähintään kerran vuoteen nivelten tarkistus
mutta harmittavan vähän ruuvaamista satakympissä on
pitää välillä kavereidenkin autoihin sekaantua että on tekemistä
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hyvä teidän on ku aikaa riittää tollaseen, täytyy huomioida että jotkut täällä käy töissäkin eikä ehi kokoajan autoo räpeltää, kun ei sitä voi virka-aikaankaan tehdä
viimeksi kyllä renkaan vaihdon yhteydessä tarkistin myös Samaran takajarrujen tilan, sen mitä sitä enää töiden jälkeen syksyn pimeydessä roikkalampun varassa pysty tarkastamaan. etu jarrut on katottu kesällä, saas vaa nähdä miten ensi kesänä katsastuksessa, varmaa tulee jarruista jotain sanomista.
viimeksi kyllä renkaan vaihdon yhteydessä tarkistin myös Samaran takajarrujen tilan, sen mitä sitä enää töiden jälkeen syksyn pimeydessä roikkalampun varassa pysty tarkastamaan. etu jarrut on katottu kesällä, saas vaa nähdä miten ensi kesänä katsastuksessa, varmaa tulee jarruista jotain sanomista.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Käytin viime viikon keskiviikkona tuon Focuksen katsastuksessa. Konttorille ajellessa kävi mielessä, että mistähän tämä pomppaa, vahvimpana vaihtoehtona hylkäykseen pidin jarruja tai iskareita. No, siinä inssi oman aikansa tutki. Jarrut olivat todella tasaiset ja ottivat riittävästi, valotkin olivat kait säädöissään ja päästötkin olivat ihan OK: häkäarvo oli 1,07, kun se saisi olla 3 maksimissaan. Kaiken kaikkiaan puhdas raportti, ei mitään vikaa. Ja tuosta nurkalta vein = en tehnyt mitään ennen katsastusta.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
