Sivu 1/2

1700i???

Lähetetty: 18.2.2004 16:45
Kirjoittaja boxi
On ollut 2107 1300 ja 2104 1500 ladat :mrgreen: . Nyt olisi aika hankkia taas LADA! :idea: :idea: :idea: :idea:
Mielessä on käynyt 1700i, mitä kokemuksia kyseisestä ladasta löytyy teiltä? Olen tutuilta kysellyt mutta harva tietää mitään tästä ruiskulaatokasta.

jeps

Lähetetty: 18.2.2004 19:22
Kirjoittaja Lada-Jussi
Itsellä oli viikon verran 1700i mutta kokemusta on myös isän vastaavasta. Kumpainenkin siis 21073-40 eli sedan mallia.

Jos vertais vaikka tollaseen 1300 S (21072) malliin, niin 1700i vääntää hyvin ja kulkee tasaisesti ja vastaa kaasuun paljon äkäisemmin. Ainoastaan oikein brutaalissa lähtemisessä olen huomannut pätkimistä (oliko joku kierroksia rajottava systeemi). Hitaammissa vauhdeissa vanha 1500 Lada lähtee ihan yhtä hyvin jos ei paremminkin, mutta matka ajossa 1700i menee mukavammin ja taloudellisemmin.

Mutta sitten jos tulee vikaa, niin onhan osat jonkin verran kalliimpia. Sinänsähän vähemmän on jatkuvaa huoltoa kaipaavia osia, kuten sytytyksen osat. Mutta esim. bensapumppu vaurioista olen kuullut ja se on kallis verrattuna vanhaan. Kuuleman perusteella vaihteisto ei tahdo pysyä niin hyvin kasassa, isän autoonkin tehty alle 80 tkm ajettuna lootaremonttia. Ja välillä tuntuu siltä että tuohon malliin on vaikea saadakaan osia, venäläisillekin 1700 yksipisteruisku on lähinnä vientimalli.

Uudet autot on tietysti usein siistimmässä kunnossa ja vähemmän ajettuja kuin vanhemmat, mutta perustaltaan -90 lukuiset on vähän kevyemmin varustettuja kuin 10 vuotta vanhemmat. Esim. kaikissa 1300 S:ssä taisi olla aina kunnon kangasverhoilut ovissakin, kun 1700i:ssä on mustaa muovia (joka sinänsä on käytössä hyvä helposti puhdistettava) mutta antaa hivenen halvan vaikutelman. Osassa autoja voi kyllä olla Konelan asentamia erikoisverhoilujakin. Yksi hauska yksityiskohta mikä on viimeisimmissä 1700i Combi malleissa: aurinkolippa on pultattu kattoon kiinni niin ettei sitä voi kääntää sivulle (turvallisuus syistä?)!!!

mut hintaansa nähden varmasti hyvä hankinta ja ainakin toiminnaltaan parempi kuin 90-luvun katalysaattori kaasutin mallit.

vaikka kyllä nekin toimii jos on asianmukaisesti huollettu ja pidetty auto, älkää nyt axtekki ihmiset käsittäkö mua mitenkään axtekki vihamieliseksi!!

Lähetetty: 18.2.2004 21:37
Kirjoittaja Lada110
Itellä oli kaks ja molemmat parempia ku kaasari mallit

Lähetetty: 14.3.2004 22:23
Kirjoittaja max40w
Kokemusta vm.96 sedanista:

+ kulkee iloisesti, ei jää jalkoihin
+ halpa hankkia, tuntuu uudemmat kantit olevan harvojen haluamia
+ ihmiset kehuu että meinaatko museokatsastaa, eivät usko että on niin uusi
+ hyvä perustekniikka

- kirottu GM yksipiste-ruisku, ei todellakaan hyvä valinta ladaan
- ruiskun sähköjohdot ja alipaineletku "spagetit" kerjäävät vikoja
- korjausoppaita ei tunnu löytyvän mistään, tavallisella kotikorjaajalle vaikea
- pakokaasupäästörajat tiukemmat kuin 80-luvun malleille, herkästi hylkyyn jos ei ihan kohdillaan ole
- bensaa palaa paljon, itsellä säädöissään jatkuvasti 8-10 litraa sekalaisessa ajossa
- bensapumppu hajoaa herkästi jos tankin ajaa lähes tyhjäksi, ilmeisesti haukkaa ilmaa
- varaosat liittyen ruiskuun ja katalysaattoriin kalliita ja usein tilaustavaraa (polttoainepumppu jotain 170 euroa uutena)
- hankala tankata, pätkii jatkuvasti kun bensa kuohuu
- pieni polttoainetankki
- bensapumppu surisee niin että sisälle kuuluu, jos ei surise niin ei toimi
- käyntihäiriöt kuulemma ihan ominaisuus, check engine valo saattaa palaa ihan miten sattuu
- musta sisusta kesällä hemmetin kuuma


Täydennän listaa kun muistan tarkemmin...

1700i

Lähetetty: 15.3.2004 20:03
Kirjoittaja vazili 2107
Hmm,,, hyviä huomioita tosta ruutasta. No se alipaineletku määrä on omas
ta mielestäni ainaki huamattavasti pienempi kuin Axtekkipeleissä. No on-
han tuo 1-piste vähä laiskahko peli, mutta itselläni se on ollut parhaiten
pelannut Latta. Sitäpaitsi tuo vähäpäästöisyys on kaikkien uudempien auto
jen "ongelma" joten pienetkin moottoriviat estävät leiman saannin. :?

Lähetetty: 16.3.2004 9:00
Kirjoittaja AI
> - musta sisusta kesällä hemmetin kuuma

On noita vaaleanharmailla plyysisisustuksillakin! Omassa purettavaksi ostamassani oli sellainen.

kaasutin pelit tattarisuolle=romikseen(heh heh)

Lähetetty: 5.4.2004 21:29
Kirjoittaja wilma=lada
1700i on mulla ainakin toiminut paljon paremmin. ei ole sähkö-ja kaasutin vikoja
kuin edelisissä latukoissa.niitä on ollu useampia eri malleja :twisted:

kaasutin pelit tattarisuolle=romikseen(heh heh)

Lähetetty: 5.4.2004 21:30
Kirjoittaja wilma=lada
1700i on mulla ainakin toiminut paljon paremmin. ei ole sähkö-ja kaasutin vikoja
kuin edelisissä latukoissa.niitä on ollu useampia eri malleja :twisted:

kaasutin pelit tattarisuolle=romikseen(heh heh)

Lähetetty: 5.4.2004 21:31
Kirjoittaja wilma=lada
1700i on mulla ainakin toiminut paljon paremmin. ei ole sähkö-ja kaasutin vikoja
kuin edelisissä latukoissa.niitä on ollu useampia eri malleja :twisted:

kiva

Lähetetty: 8.4.2004 18:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tänään ajelin taas välillä 1700i:llä. matalat kesärenkaat 14" aluilla ja vähän pätkityt jouset. Muuten varsin vakio ja tuntuu ihan hyvältä ajaa. Ainakin kun vertaa 1300 kaasutin samaraan, niin kyllä ihan erimalliin lähtee risteyksissä ja ei rämisekään niin paljoa. Istuma asento on myös selvästi Samaraa parempi.

Tykkään myös seurailla Econ mittaria, Samarassa se on koko ajan suuren kulutuksen alueella, mutta toi 1700i kulki taajamassa 40 km/h:ssa vitosvaihteella todella hyvin ja Econ ei noussut hälyttävästi.

Lähetetty: 8.4.2004 22:10
Kirjoittaja mika
Onko nuo 1700 sit hyviä kulkeen niinku viritettyinä?

Lähetetty: 8.4.2004 22:48
Kirjoittaja wilma=lada
mulla on ollu 1200-1500 olleita kaasutin koneita myös yks samara niin ei nämä lähtenyt esim liikennevaloista ärhäkästi vaikka olis ollu talla pohjassa ja jäit muiden jalkoihin.piti ihan opetella tällä 1700i uudestaan kaasun käyttö ja talvellakin on varma käyntiin lähtö. ruski pojathan ei muuten minun tietääkseni arvosta näitä 1700 ja samaroita onko tekniikka sitten liian mutkikasta

Vakio 1700i

Lähetetty: 8.4.2004 22:57
Kirjoittaja Jankos
Onhan tuo vakio 1700i teholtaan eri luokassa kuin nuo muut...

Imupuolella on 42 tai 43 millinen imuläppä mikä tarkoittaa isompaa virtauspintaa kuin vanhassa kaasarissa.

Mutta vakioon pitää tehdä pikkumuutkset niin kulkee melko armottomasti, eli:
1. Pakoputkisto läpivirtaavaksi, katinjälkeinen osiohan on vastaava kuin -73 1500s mallissa on ollut eli ahtaampi kuin -71 1200...

2. Imuilman lämmönsäätely hässäkkä on turkasen ahdas, paljon pienempi kuin imuläppä => poistaa sen kokonaan ja laittaa ison putken kiinni putsarikoteloon ja siirtää sen talveksi sarjan päälle ja kesäksi johonkin "coolimpaan" paikkaan.

Noilla eväillä pitäis kerätä mittarin tappiin aika äkäseenkin...

Lähetetty: 9.4.2004 0:21
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Toi 1700 i on sellanen, jota olis tehnyt mieli kokeilla.

Ps. tykätäänkö muuten huonoa, kun tällanen täysin tuntematon vanha keltanokka on joka keskusteluun tuppaamassa.

Re: kiva

Lähetetty: 9.4.2004 9:31
Kirjoittaja Martigan
Lada-Jussi kirjoitti: Tykkään myös seurailla Econ mittaria, Samarassa se on koko ajan suuren kulutuksen alueella, mutta toi 1700i kulki taajamassa 40 km/h:ssa vitosvaihteella todella hyvin ja Econ ei noussut hälyttävästi.
Minkä ihmeen takia kaupunkiajonopeuksissa pitää käyttää vitosvaihdetta?
On sitä nerokkaampiakin lootan moottorinhajoitustapojakin keksitty.