Sivu 7/8

Lähetetty: 25.6.2006 22:16
Kirjoittaja 'aatee'
kovat on prjoketit 8) onnea vaan! jos ton lampun joutuu ottaa ni varmaa lisä pitkät joutuu laittaa :?:

Lähetetty: 26.6.2006 17:03
Kirjoittaja Turbiini
Nyt on garretin pesä sorvattu holsettiin sopivaksi.
Kuva

Ensin piti valmistaa adpteri millä sen sai sorviin kiinni koska kossu sieran pesässä ei pakoputken lähtö ole keskellä.

Lähetetty: 27.6.2006 0:25
Kirjoittaja Turbiini
Kuva

Huomenna pääsee testaamaan kuvan oton jlkeen on jo ahtoletkut ja öljyputket kiinitetty, konekin jo kävi mutta hukkaportin kello vielä puuttuu niin ei toimintaa saanu testattua. Ainakin turbo pyörii joutokäynnillä joten saattaa se painettakin tehdä.

edit: nyt on testiajetu ja hiukan turhan paljon vaatii kierroksia vaikka on noinkin pieni pakopesä, vetoa alkaa olla kunnolla vasta 5500 jälkeen.

Lähetetty: 8.7.2006 14:59
Kirjoittaja ChargerSpeed
hyvä hyvä eiköhän tuosta lähde enemmänkin kun 250hv
mikä on puhaltajan siipikoot tein juuri ite audin 200 mallin KKK k-26 pakopesästä jossa on 55mm pakosiipi ja imusiiven ja imupesän vaihdoin jonkun kuorkkurin KKK K-27 mallin ahtimesta akseli ku on saman paksune ja laakerikeskiö on sama kuin audissa imusiipi on 50mm.

siivestä jouduttiin ottaan alaosasta tavaraa pois koska se on liian järeä 80mm se ei olisi muuta kuin katkassu akselin ennen pitkään.
myös siipee madallettiin että sain mutterin kiinni kun ainoa ero on että k-27 mallin akseli on pidempi.

tuotto audin ahtimessa vakiona kiusaamalla on max 270hv ja muutostöiden jälkeen 350-380hv.

Lähetetty: 8.7.2006 17:35
Kirjoittaja Turbiini
Ei tehoja taida olla ku noin 180 ahdin alkaa toimimaan vasta kun vakio nokan asteet on loppunu kesken, eikä edes kunolliselle alueelle pääsekään kun rajoitin tulee vastaan. Siipi koot muistaakseni pako 68 ja ahto 60 tai jotain sinnepäin.

Lähetetty: 10.7.2006 20:45
Kirjoittaja ChargerSpeed
No tätä on ny vähä paska sanoo mutta noilla siivillä et saa sitä toimiin kirveelläkään ja kun toimii turbo potkasee +7000kr alueella.

maksimi pakosiiven koko on 1600cc koneessa 58mm ja imu silloin 55
jos siis haluat että se toimii ajettavasti.

eli esimerkkinä pakopesä holset h1d 58pakosiivellä ja schwitzer s2b:n imulla ja noin 55mm siivellä herää täysillä jo 4500kr kohdalla ja tuottaa lähelle 500hv yleinen kombinaatio 1.6-2-0 koneissa.

tai si teet tommosen kun mulla.

Ja toi koko turpooni on maksanu mulle 150e tasapainotus hintaan laskien.
eli varmaan halvin räätälöity viriturbo vähään aikaan.

Lähetetty: 10.7.2006 23:11
Kirjoittaja Turbiini
Kyllä se holsetti mikä mulla talvella oli toimi mainiosti vaikka olisekin 60mm pakosiivellä, valitettavasti siitä hajos päittäislaakerointi ja sitä myötä ahtosiipikin otti osumaa. No tuo hx40poistuu ladasta piakkoin (ruvettiin jo tekemään kaverin raktoriin pakosarjaa)

Lähetetty: 17.7.2006 23:18
Kirjoittaja Frostwind
Mitäs Turbiinin ladalle kuuluu tällä hetkellä?

Lähetetty: 18.7.2006 17:42
Kirjoittaja Turbiini
Tuolahan se lepää pihalla ilman turboa se kun sai paremman kohteen kaverin fiat 110-90 traktorista. Pitäisruveta etsimään sopivampaa turboa toissaalta leimaloppuu pian eikä millään jaksaisi ruveta tekemään pohjaa peräkonttiin.

Lähetetty: 18.7.2006 20:02
Kirjoittaja 'aatee'
kai tosta viel tulee turbo lada joka on kilvisä

Lähetetty: 18.7.2006 22:17
Kirjoittaja Turbiini
Kyllä koneeseen turbo tulee, mutta voi olla että kone vaihtuu eri koriin. Joka tietysti aiheuttaa sen että sitten ajellaan tieliikenteessä pikku paineilla 100heppaisena ;)

Lähetetty: 18.7.2006 22:19
Kirjoittaja 'aatee'
nii katsastuksen aikana voi säkällä olla 100hv :D

Lähetetty: 25.7.2006 21:01
Kirjoittaja Turbiini
Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.

Lähetetty: 25.7.2006 21:32
Kirjoittaja miksu
Turbiini kirjoitti:Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
no eiköhän tollaselle orkkis combille olis muutakin käyttöä.

Lähetetty: 25.7.2006 21:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
Turbiini kirjoitti:Suuttuukohan vannoutuneimmat ladailijat jos pistän tuon koneen liki orkkis kuntoiseen 2102 malliin vuodelta 79? Semmoinen olis tiedossa eikää hinta ole mielestäni kuntoon nähden paha. Koriin ei olisi tulossa muita kuin pakolliset muutokset elipakoputken tunneli ja cooleriavarten voi joutua hieman peltiä poistamaan, orkkis osat tietysti säilöön jos sattuu joskus mieli muuttaa se museo kuntoon.
noi on kyllä aikas harvinaisia, 80-lukuisia combeja kyl näkee, mut ei vanhempia. onko muuten 1500 vai 1200 Combi?? Tietty hyvä jos siitä tulee jonkunlainen käyttölintta, jos kaikkee erikoisempaa piste osaa laitetaan talteen ja mahdollisesti myydään edullisesti hyötykäyttöön.