Nyt kun etuperä on kiinni ja vetarit paikallaan niin pystyi heittää lisää tavaraa kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko tuli punnerrettua kiinni. Helppo homma kun tullut tehtyä jo muutaman kerran etukäteen niin menee jo ilman ihmettelyjä paikalleen, oikeat tekniikat kun oppii niin helppo homma. Jakolaatikko pitäisi seuraavaksi laittaa kiinni, siinä onkin hieman ähertämistä sillä se ei tule auton pohjaan kiinni niinkuin normaalisti vaan se tulee tuollaiseen kehikkoon. Kehikko pultataan sitten runkopalkkiin kiinni johon pitää reijät ja holkit laittaa. Saa nähdä kuinka onnistuu, eka pitää kyllä pultata jakoloota vaihelootaan kiinni ja sitten vasta porata reijät että menee varmasti kerralla oikein. Tuossa kehikossa on vielä mahdollisuus tehdä kolmas kiinnitys piste tuolle jakolaatikolle ja sellaisen meinasin rakennelle niin pitäisi värinät vähenevän vielä huomattavasti enemmän
VAZ-2121 - 1978 - Pihatyökone
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2121 - 1978 - Pihatyökone
Jakolaatikko on nyt autossa paikallaan uuden kehyksen kanssa, konehuonekkin alkaa pikkuhiljaa valmistumaan. Tulee ehkä vähän turhan siisti
Re: VAZ-2121 - 1978 - Pihatyökone
Juu Niva saatu valmiiksi ja ajeltu maanteitä varmaan noin 200 kilometrin eestä ja on tullut myös metässä käytyy ajeltuu. Kaverilla on omaa mettää tuolla paljon niin niitä tuli tänään koluttua ja kyllähän toi hyvin kulkee tuolla vaikka ei vielä ole edes lukkoa takana. Lukko tosin on tuloillaan tuonne taakse, sitten en kyllä tiedä että mihin puuhun asti tuo kiipeää.
Tän päivän mettäajo reissussa joutu jo korjaushommiin. Takana se ylempi lyhkäsempi tukivarsi sanoi sopimuksen irti siitä sauman kohilta. Ei kyllä yllättänyt yhtään kun tästä olen lukenut että tämä on juuri se tyyppivika mikä näissä hajoaa. Oikeastaan kaikki perus tyyppiviat on tullut jo paranneltua tähän, takatukivarret ovat vielä ihan vakiot tällä hetkellä. Ylemmät on tosin molemmat jo kertuulleen hitsutettu paremmiksi. Netistä kattelin että saisi reilulla satkulla tuommoiset vahvistetut tukivarret, periaatteessahan samanlaiset tekisi itsekkin
https://youtu.be/u6C9X6xECX4
Tän päivän mettäajo reissussa joutu jo korjaushommiin. Takana se ylempi lyhkäsempi tukivarsi sanoi sopimuksen irti siitä sauman kohilta. Ei kyllä yllättänyt yhtään kun tästä olen lukenut että tämä on juuri se tyyppivika mikä näissä hajoaa. Oikeastaan kaikki perus tyyppiviat on tullut jo paranneltua tähän, takatukivarret ovat vielä ihan vakiot tällä hetkellä. Ylemmät on tosin molemmat jo kertuulleen hitsutettu paremmiksi. Netistä kattelin että saisi reilulla satkulla tuommoiset vahvistetut tukivarret, periaatteessahan samanlaiset tekisi itsekkin
https://youtu.be/u6C9X6xECX4
Re: VAZ-2121 - 1978 - Pihatyökone
Jarkko_I kirjoitti:Tilasin ittelleni joululahjan ja testiajon jälkeen voin sanoa että ei tuu ikävä noita ryssän kaasareita
Vielä pitäisi kärjetön sytytys viritellä kiinni niin katotaa jos bensankulutuskin hieman laskisi
Moro! Minkä mallin Weberin laitoit?