Sivu 51/175
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 29.12.2013 22:41
Kirjoittaja t tulppu
Miks kaikista 2 paikkasista urheiluautoista kaikki tuon ikäiset näyttää ihan Porsselta.. vai näyttääkö porsse vain niiltä muilta. lähinnä takapotkut.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 29.12.2013 23:05
Kirjoittaja jaketech racinteam
olikoha se over drive foorumilla tai jms juttua goliatti pakettiautosta. moottorin kans siinä oli ongelmia ku osia ei saanut ja muistelen että siihen sovitettiin jonku muun auton kone.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 29.12.2013 23:10
Kirjoittaja samarai
Wikipedian mukaan myös Gutbrod Superior 600:een tuli samoihin aikoihin Goliath GP700:n kanssa ensimmäisenä Boschin ruisku, ja ensimmäiset oli 2T-koneissa.
Muistelin, että näistä ensimmäisistä ruiskuista oli joskus ollut juttuakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p314882
Tässä molemmat mainittu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_(car) vuodeksi 1952
Tässä taas pelkästään Gutbrod on ensimmäinen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Ja ruiskutus oli tulossa jo 30-luvun lopun DKW Meisterklassiin, mutta sota päätti kehittelyn.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 30.12.2013 15:14
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 30.12.2013 18:54
Kirjoittaja mouhijärvi
Ilmeisesti olisi oikeammin sanottu, että Bosch toi ensimmäisenä polttoaineen suihkutuksen sarjavalmisteisiin autoihin.
Vaikka en oikein ymmärrä, mitä suurta hyötyä esim Goliathin tapauksessa oli tuosta suihkutuksesta. Hevosvoimat nousi sen ansiosta 25 peräti 4 hevosvoimalla 29 hv. Tuokin saattoi johtua esim. mittausvirheestä.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 30.12.2013 18:55
Kirjoittaja mouhijärvi
poistettu
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 1.1.2014 22:04
Kirjoittaja Pavlovits
Oliko tuo edellisen sivun auto liian helppo, vai joko nämä päivittäiset autonkuvat alkavat tympiä?
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 1.1.2014 23:22
Kirjoittaja samarai
Olisiko juuri se ruiskutusmoottorinen Gutbrod Superior?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 4:19
Kirjoittaja Rökäle
Ei ainakaan minun mielestä ole mitään helppoja,välillä on vaan semmosia ettei ole mitään hajuakaan et
tuommosia kulkineita on olemassakaan.
Ketäs nää autonkuvat ny rupeis tympiin,kuvillahan on vaan sivistävä vaikutus ja niistä saa enemmän
irti kuin kuivasta tekstistä.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 9:35
Kirjoittaja t tulppu
Pitää paikkansa.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 11:12
Kirjoittaja Pavlovits
Tämmöinen itäauto tuo on:
http://fi.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena
http://www.youtube.com/watch?v=EWR-VkLEelw
Nättihän tuosta tuli kun 1400 punnan autoon pantiin 4000 puntaa osiin, eikä työlle laskettu hintaa.
Tuossa näytetään hyvin, miten jarruremontti ennen vanhaan tehtiin.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 12:40
Kirjoittaja t tulppu
Meilläin koulussa vielä opetettiin tekeminen.. Meinaan noiden jarrukenkien.. Mutta ei juuri käsitelty ruiskumoottorien laittoa. Vielä kaasari aikaa..
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 20:18
Kirjoittaja samarai
Hieman tutkin, niin nyt uskallan väittää, että siinä kuvassa on Gutbrod Superior eikä FSO Syrena.
Syrenat:

Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 20:29
Kirjoittaja Pavlovits
Siltä se näyttää. Uskoin alkuperäiseen kuvatekstiin ja vaikka vilkaisin muita Syrena-kuvia, en tehnyt sitä yhtä tarkasti kuin sinä.
Tässä vähän uudempaa, isompaa ja lännenpää:

Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 2.1.2014 22:02
Kirjoittaja samarai
Ykkössarjan Valiant, keulan muotoilu muistuttaa ilman etusiipiä mielestäni huomattavasti Studebark Lark Cruiseria.
