Autontunnistusta
Re: Autontunnistusta
Miks kaikista 2 paikkasista urheiluautoista kaikki tuon ikäiset näyttää ihan Porsselta.. vai näyttääkö porsse vain niiltä muilta. lähinnä takapotkut.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Autontunnistusta
olikoha se over drive foorumilla tai jms juttua goliatti pakettiautosta. moottorin kans siinä oli ongelmia ku osia ei saanut ja muistelen että siihen sovitettiin jonku muun auton kone.mouhijärvi kirjoitti:Goliath GP700 E. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=406656
Onko Suomessa yhtäkään Goliattia enään olemassa? Tuota em. tuskin on tuotu.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Autontunnistusta
Wikipedian mukaan myös Gutbrod Superior 600:een tuli samoihin aikoihin Goliath GP700:n kanssa ensimmäisenä Boschin ruisku, ja ensimmäiset oli 2T-koneissa.
Muistelin, että näistä ensimmäisistä ruiskuista oli joskus ollut juttuakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p314882
Tässä molemmat mainittu: http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_(car) vuodeksi 1952
Tässä taas pelkästään Gutbrod on ensimmäinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Ja ruiskutus oli tulossa jo 30-luvun lopun DKW Meisterklassiin, mutta sota päätti kehittelyn.
Muistelin, että näistä ensimmäisistä ruiskuista oli joskus ollut juttuakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p314882
Tässä molemmat mainittu: http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_(car) vuodeksi 1952
Tässä taas pelkästään Gutbrod on ensimmäinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Ja ruiskutus oli tulossa jo 30-luvun lopun DKW Meisterklassiin, mutta sota päätti kehittelyn.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Ilmeisesti olisi oikeammin sanottu, että Bosch toi ensimmäisenä polttoaineen suihkutuksen sarjavalmisteisiin autoihin.samarai kirjoitti:Wikipedian mukaan myös Gutbrod Superior 600:een tuli samoihin aikoihin Goliath GP700:n kanssa ensimmäisenä Boschin ruisku, ja ensimmäiset oli 2T-koneissa.
Muistelin, että näistä ensimmäisistä ruiskuista oli joskus ollut juttuakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p314882
Tässä molemmat mainittu: http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_(car) vuodeksi 1952
Tässä taas pelkästään Gutbrod on ensimmäinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Ja ruiskutus oli tulossa jo 30-luvun lopun DKW Meisterklassiin, mutta sota päätti kehittelyn.
Vaikka en oikein ymmärrä, mitä suurta hyötyä esim Goliathin tapauksessa oli tuosta suihkutuksesta. Hevosvoimat nousi sen ansiosta 25 peräti 4 hevosvoimalla 29 hv. Tuokin saattoi johtua esim. mittausvirheestä.
Re: Autontunnistusta
Oliko tuo edellisen sivun auto liian helppo, vai joko nämä päivittäiset autonkuvat alkavat tympiä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
Olisiko juuri se ruiskutusmoottorinen Gutbrod Superior?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Ei ainakaan minun mielestä ole mitään helppoja,välillä on vaan semmosia ettei ole mitään hajuakaan et
tuommosia kulkineita on olemassakaan.
Ketäs nää autonkuvat ny rupeis tympiin,kuvillahan on vaan sivistävä vaikutus ja niistä saa enemmän
irti kuin kuivasta tekstistä.
tuommosia kulkineita on olemassakaan.
Ketäs nää autonkuvat ny rupeis tympiin,kuvillahan on vaan sivistävä vaikutus ja niistä saa enemmän
irti kuin kuivasta tekstistä.
Re: Autontunnistusta
Tämmöinen itäauto tuo on:http://fi.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena
http://www.youtube.com/watch?v=EWR-VkLEelw
Nättihän tuosta tuli kun 1400 punnan autoon pantiin 4000 puntaa osiin, eikä työlle laskettu hintaa.
Tuossa näytetään hyvin, miten jarruremontti ennen vanhaan tehtiin.
http://www.youtube.com/watch?v=EWR-VkLEelw
Nättihän tuosta tuli kun 1400 punnan autoon pantiin 4000 puntaa osiin, eikä työlle laskettu hintaa.
Tuossa näytetään hyvin, miten jarruremontti ennen vanhaan tehtiin.
Viimeksi muokannut Pavlovits, 2.1.2014 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
Meilläin koulussa vielä opetettiin tekeminen.. Meinaan noiden jarrukenkien.. Mutta ei juuri käsitelty ruiskumoottorien laittoa. Vielä kaasari aikaa..
Re: Autontunnistusta
Hieman tutkin, niin nyt uskallan väittää, että siinä kuvassa on Gutbrod Superior eikä FSO Syrena.Pavlovits kirjoitti:Tämmöinen itäauto tuo on:http://fi.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena


Syrenat:

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Siltä se näyttää. Uskoin alkuperäiseen kuvatekstiin ja vaikka vilkaisin muita Syrena-kuvia, en tehnyt sitä yhtä tarkasti kuin sinä.
Tässä vähän uudempaa, isompaa ja lännenpää:

Tässä vähän uudempaa, isompaa ja lännenpää:

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
Ykkössarjan Valiant, keulan muotoilu muistuttaa ilman etusiipiä mielestäni huomattavasti Studebark Lark Cruiseria.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»