Autontunnistusta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Miks kaikista 2 paikkasista urheiluautoista kaikki tuon ikäiset näyttää ihan Porsselta.. vai näyttääkö porsse vain niiltä muilta. lähinnä takapotkut.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mouhijärvi kirjoitti:Goliath GP700 E. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=406656

Onko Suomessa yhtäkään Goliattia enään olemassa? Tuota em. tuskin on tuotu.
olikoha se over drive foorumilla tai jms juttua goliatti pakettiautosta. moottorin kans siinä oli ongelmia ku osia ei saanut ja muistelen että siihen sovitettiin jonku muun auton kone.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Wikipedian mukaan myös Gutbrod Superior 600:een tuli samoihin aikoihin Goliath GP700:n kanssa ensimmäisenä Boschin ruisku, ja ensimmäiset oli 2T-koneissa.
Muistelin, että näistä ensimmäisistä ruiskuista oli joskus ollut juttuakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p314882

Tässä molemmat mainittu: http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_(car) vuodeksi 1952
Tässä taas pelkästään Gutbrod on ensimmäinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod

Ja ruiskutus oli tulossa jo 30-luvun lopun DKW Meisterklassiin, mutta sota päätti kehittelyn.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
mouhijärvi

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

samarai kirjoitti:Wikipedian mukaan myös Gutbrod Superior 600:een tuli samoihin aikoihin Goliath GP700:n kanssa ensimmäisenä Boschin ruisku, ja ensimmäiset oli 2T-koneissa.
Muistelin, että näistä ensimmäisistä ruiskuista oli joskus ollut juttuakin.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p314882

Tässä molemmat mainittu: http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_(car) vuodeksi 1952
Tässä taas pelkästään Gutbrod on ensimmäinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod

Ja ruiskutus oli tulossa jo 30-luvun lopun DKW Meisterklassiin, mutta sota päätti kehittelyn.
Ilmeisesti olisi oikeammin sanottu, että Bosch toi ensimmäisenä polttoaineen suihkutuksen sarjavalmisteisiin autoihin.

Vaikka en oikein ymmärrä, mitä suurta hyötyä esim Goliathin tapauksessa oli tuosta suihkutuksesta. Hevosvoimat nousi sen ansiosta 25 peräti 4 hevosvoimalla 29 hv. Tuokin saattoi johtua esim. mittausvirheestä.
mouhijärvi

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

poistettu
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oliko tuo edellisen sivun auto liian helppo, vai joko nämä päivittäiset autonkuvat alkavat tympiä?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olisiko juuri se ruiskutusmoottorinen Gutbrod Superior?
http://en.wikipedia.org/wiki/Gutbrod
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Rökäle

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Rökäle »

Ei ainakaan minun mielestä ole mitään helppoja,välillä on vaan semmosia ettei ole mitään hajuakaan et
tuommosia kulkineita on olemassakaan.
Ketäs nää autonkuvat ny rupeis tympiin,kuvillahan on vaan sivistävä vaikutus ja niistä saa enemmän
irti kuin kuivasta tekstistä.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Pitää paikkansa.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tämmöinen itäauto tuo on:http://fi.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena

http://www.youtube.com/watch?v=EWR-VkLEelw
Nättihän tuosta tuli kun 1400 punnan autoon pantiin 4000 puntaa osiin, eikä työlle laskettu hintaa.
Tuossa näytetään hyvin, miten jarruremontti ennen vanhaan tehtiin.
Viimeksi muokannut Pavlovits, 2.1.2014 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Meilläin koulussa vielä opetettiin tekeminen.. Meinaan noiden jarrukenkien.. Mutta ei juuri käsitelty ruiskumoottorien laittoa. Vielä kaasari aikaa..
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Tämmöinen itäauto tuo on:http://fi.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena
Hieman tutkin, niin nyt uskallan väittää, että siinä kuvassa on Gutbrod Superior eikä FSO Syrena. :)

Kuva

Syrenat:

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Siltä se näyttää. Uskoin alkuperäiseen kuvatekstiin ja vaikka vilkaisin muita Syrena-kuvia, en tehnyt sitä yhtä tarkasti kuin sinä.
Tässä vähän uudempaa, isompaa ja lännenpää:
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ykkössarjan Valiant, keulan muotoilu muistuttaa ilman etusiipiä mielestäni huomattavasti Studebark Lark Cruiseria.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin