Sivu 6/8
Lähetetty: 29.5.2006 22:34
Kirjoittaja Turbiini
No niin nyt rupeaa kaikki voima olemaan tallella mitä tähän hätään saa, pahin syyllinen on välijäähdytin joka jää pieneksi. Syksyllä/talvella voimaa oli siis kylmemmän kelintakia monta kymmentä hepoa enemmän. Nyt ahtolämmöt melkolyhyen repäisyn jälkeen 87 astetta ja kumia sulattaessa menee yli 100 asteenkin.
Lähetetty: 29.5.2006 22:49
Kirjoittaja destor
Noilla lämmöillä voi tulla jo ongelmia nakutuksen suhteen, asialle pitää tehdä jotakin
Tehokkaampi jäähy mahdollistaisi ehkä sytkänkin aikaistamisen ja se lisäisi entisestään tehoa kylmemmän ahtoilman lisäksi, tiedä sitten minkälaiset asteet sinulla on nyt sytkässä käytössä.
Lähetetty: 29.5.2006 22:50
Kirjoittaja ralli lada
Mistäs tuo nykyinen välijäähy on lähtöisin?
mistä vehkeestä meinasit löytää isomman?
Hyvä että "vika" löytyi

Lähetetty: 30.5.2006 18:59
Kirjoittaja Turbiini
Nykyinen on mitä ilmeisemmin ducatosta, isompiahan saa teetätettyä mittojen mukaan tai tunig puljuista kiinalaisia isohkoja yleismalleja (jollainen työmatka hiluxissakin jo on kiinni)

Lähetetty: 14.6.2006 23:27
Kirjoittaja Turbiini
Pitää nyt kirjoittaa tänne kun vielä muistaa. Tuli varttimailia kokeiltua ladalla loppuaika 14.51sek ja loppunopeus 155km/h. Lähtökierrosrajoitin ei ollu käytössä joten lähtö tapahtui ilman ahtoja. Vaihtorajoitin taas oli käytössä, eli kierroksen rajoitin tipahtaa 5100 kierrokseen ja sytkä ennakko nollille siksi aikaa kun kytkintä painetaan joten vaihtaessa ei ahdot tippunu kun voi kaasun pitää pohjassa.
Lähetetty: 15.6.2006 10:26
Kirjoittaja foma
Aika hyvältä tuo konehuonekin rupee näyttämään. Koska viet penkitykseen?
Lähetetty: 15.6.2006 15:14
Kirjoittaja Turbiini
Tuskin tulee penkkiin vietyä, kun oikeataan onparempi kun ei tedä tehoja. Jos vaikka tulos olis alle 200 heppaa niin hermothan siinämenis ja koko raato paaliin

No tuskin sentään.
Lähetetty: 16.6.2006 21:28
Kirjoittaja ralli lada
kärsikö pahasti pito-ongelmista tossa 1/4maililla?
Lähetetty: 17.6.2006 1:51
Kirjoittaja Turbiini
ralli lada kirjoitti:kärsikö pahasti pito-ongelmista tossa 1/4maililla?
Ei kärsiny kun ilman lähtökierroksen rajoitinta lähdin eli siis ilman ahtoa, Siten jos ahdot nostaa lähdössä ylös niin ei 205 siviili rengas enää ota kiinni.
Lähetetty: 18.6.2006 20:52
Kirjoittaja ilkkahy
Onko nää larssonit niin kovasti etupainoisia vai mistä nuo hirvittävät pito-ongelmat jo 200hv tehoilla johtuu?
Lähetetty: 18.6.2006 20:54
Kirjoittaja 'aatee'
jäykkä ja kevyt perä

Lähetetty: 18.6.2006 22:00
Kirjoittaja Turbiini
ilkkahy kirjoitti:Onko nää larssonit niin kovasti etupainoisia vai mistä nuo hirvittävät pito-ongelmat jo 200hv tehoilla johtuu?
Ei tuo mun lada ainakaan mistään hirmuisista pitovaikeuksista kärsi, jos ensimmäisen 2m saa mentyä niin ettei pääse liiaksi sutimaan niin painon siirtymä on jo nii suuri että sutimista ei juurikaan enää pääse tapahtumaan.
Ongelmana on enemmän moottorin luonne, joko lähtö on varsin vaisu ilman ahtoja lähtiessä tai sitten lähdössä on kampiakselilla vääntöä yli 300Nm ja kun tähän lisätään 2101 laatikon hidas 1 vaihde ja 4.1 perä välitys niin onhan sitä pyörillä jo ihan riittämiin sutimiseen. Joskus toki onnistuu hyvinkin lähtö eli noin 1bar ahtoa ja lähtökierros rajoitin estää liiallisen sutimisen. Hiukan pitää vielä elektroniikkaa kehittää että saa tuon lähdön paremmaksi.
Niin joo on tuo jo keulankin nostanu ilmaan, pitää olla juuri sopivan lämpöiset kumit ja vanhaa kumia paljon tienpinnassa niin etupyörät käväisee jo lähdössä ilmassa. Ei ne varmaan kovin montaa milliä korkealla käy, mutta sen verran kohoaa että vaikka ohjaus on käännettynä niin lähtee suoraan eteenpäin.
Lähetetty: 25.6.2006 14:37
Kirjoittaja Turbiini
Ja taas hajos turbo, ei noita antiikkisia ahtimia ole ilmeisesti suunniteltu isoille paineille. Nytpitäis keksiä jotain hieman nykyaikaisempaa mutkaa, olis mulla tuossa hiluxin varaahtimeksi varattu holset hx40 mutta se taitaa olla hieman turhan iso (eli ei siis mahdu).
Lähetetty: 25.6.2006 14:56
Kirjoittaja destor
Turbiinitko noista hajoaa vai mikä niihin tulee?
Lähetetty: 25.6.2006 15:23
Kirjoittaja Turbiini
Yleensä kompura siipi ja laakerit, järjestystä en tiedä varmaksi mutta luulen että päittäis laakeri petti ensin jonka jälkeen siipi raappas koppaan ja siitä irtos pieni pala jonka jälkeen epätaspaino kulutti loputkin laakerit.
On siinä pieni mahdollisuus että tuo sopii lampun joutuu ottamaan pois että mahtuu ilmansuodatin
edit: kyllä se hx40 taitaa pellin alle mennä, rupesin jo sovittelemaan
pakopesiä ylhäällä hx40 oma 17 numeroinen alhaalla vasemmalla holsetin 8 numeroinen ja oikealla alhaalla garretin 0.48ar pesä joka on jo sorvattu holsetin laakeripesään sopivaksi. Nyt vain pitää päättää minkä noista asentaa, tuo garretin pesä houkuttelee siinämieles että se sopii suoraan nykyiseen pakoputkeen ja lisäksi siinä on sisäinen kohtuu iso hukkis jota ei holsetin 8 pesässä ole. 17 pesä taas on niin iso että alle 6000 olis turha toivoakaan ahtimen heräävän.