kokemuksia liikenteestä
-
fordvaltonen
Re: kokemuksia liikenteestä
Aamulla ajelin töihin samaralla kun joku pirun tollo ladakuski pamautti 1500 i samarallaan melko liki eteen kolmion takaa
. No oikeesti ei tullut kauhea kiirekään kun huomasin ajoissa että sehän muuten tulee vaan. Hupaisaa sinänsä jos olis kaksi samaraa siinä mennyt kerralla ruttuun. Olis ollut sivullisilla naurussa piteleminen ja vakuutusyhtiötkin olis ollut ihmeissään kun kaksi kallista samalla kertaa 
Näytti olevan muilla autoilijoilla ovet aikalailla jäässä (-17'C aamulla) kaksin käsin repivät eikä näyttäneet aukeavan kalliimmissa autoissa ovet
Toiset jotka olivat saaneet jopa takaluukun auki hakkasivat että kiinni (saab 900) muttei tarttunut lumet kyllä karisi
.
Olen pistänyt merkille että vakionopeuden säätimelläkö ne ajavat vai muuten alle nopeus rajoituksen hyytyvät mäkiin aikalailla jos sitten mäen jälkeen jopa hieman kiihtyykin kohta nopeus putoaa alle nopeusrajoituksen. Eikö niihin löydy vetoja ettei ajo ole sellaista pumppaamista?
Toinen on pitkillä ajo se että ajetaan pitkillä perässä suorastaan kannassa tai kun ohittaa niin ei vaihdeta lyhyviä kun ohittava tulee takaisin omalle kaistalle mikä kosto se on?
Voihan laskea tietenkin ohi jos ei ala lyhyviä löytyä ja ajaa vuorostaan perässä... rupeaa perävalot häviämään.
Olen pistänyt merkille että vakionopeuden säätimelläkö ne ajavat vai muuten alle nopeus rajoituksen hyytyvät mäkiin aikalailla jos sitten mäen jälkeen jopa hieman kiihtyykin kohta nopeus putoaa alle nopeusrajoituksen. Eikö niihin löydy vetoja ettei ajo ole sellaista pumppaamista?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Noita tasanopeuden ajajia kyllä piisaa, ajetaan sitä 80 km/h aina ja kaikkialla. Toinen mateleva porukka on kaikki TDI-, Prius- yms. ekohömpöttäjät jotka pyrkivät joka tankillisella 0,1 litroo vähempään kulutukseen vaikka muu liikenne jumituisi sen takia täysin...1500i kirjoitti: Olen pistänyt merkille että vakionopeuden säätimelläkö ne ajavat vai muuten alle nopeus rajoituksen hyytyvät mäkiin aikalailla jos sitten mäen jälkeen jopa hieman kiihtyykin kohta nopeus putoaa alle nopeusrajoituksen. Eikö niihin löydy vetoja ettei ajo ole sellaista pumppaamista?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
yleensä noi tasanopeuden ajajat ajaa 90 km/h, satasen rajoituksella ne roikkuu edessä ja sitten kun tulee 80 niin ne ajaa karkuun tai roikkuu itse perässä, jos olet sattunut ohittamaan sen satasen kohdalla, mä pyrin aina vetää rajoituksen mukaan mahd. tarkasti tai sitten ajan alinopeutta
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
fordvaltonen
Ajelin tänään vähän pienempiä teitä ja totesin monen kanssa-autoilijan taipumuksen ajaa keskellä tietä. Silloinkin kun toinen auto tulee vastaan ajavat mokomat keskellä eivätkä väistä yhtään, mutkissakin pahimmat ajaa henkensä uhalla ihan keskellä, siellä saa sitten itse ajella pitkin penkkoja ettei tule kolaria. Nuorempana olin kyydissä kun legendaarisella savon pätkällä Lempäälässä meinattiin ajaa polon konepellille nissanin 4x4 pic-upilla kun tuli mäen nyppylän takaa mutkassa keskellä tietä vastaan. Kiukkusena katsoi vaan polostaan että mitäs perkelettä kun ei saa rauhassa ajella miten sattuu, oli rouvalla hengen lähtö lähellä, mahtoiko edes tajuta että nissanilla mentiin ojan pohjan kautta kun ei muualle sopinut väistämään.
Toinen asia on nopeudet. Kun päällyste päättyy ja tie kapenee eikä ole enään suolauksen piirissä nopeudet laskee älyttömästi. Tietty pitää keli huomioida ja ajaa kykyjensä mukaan mutta rajansa kaikessa. Tänäänkin tie oli hyvässä kunnossa, toki luminen muttei lainkaan paha.
Huvittaa kun kuorma-auton kanssa mahtuu hyvin mutta kun vastaan tulee jotain pienempää alkaa ahdistaa. Ihme ojakammoa.
Toinen asia on nopeudet. Kun päällyste päättyy ja tie kapenee eikä ole enään suolauksen piirissä nopeudet laskee älyttömästi. Tietty pitää keli huomioida ja ajaa kykyjensä mukaan mutta rajansa kaikessa. Tänäänkin tie oli hyvässä kunnossa, toki luminen muttei lainkaan paha.
Huvittaa kun kuorma-auton kanssa mahtuu hyvin mutta kun vastaan tulee jotain pienempää alkaa ahdistaa. Ihme ojakammoa.
- pikku-maukka
tuttu ilmio kotopuolessa, tein viimeks muuttoa ja sieltä hain romppeita ei naapurinpelle meinannu tajuta väistää kun tultii vastaa(vani ja kärry jo melkein ojassa ja muija karjuu vieressä että älä ajaojaan) minkästeet kun ei se 2000-lukunen tojotan rumu osaa väistää. ja näki jo suoran toisesta päästä että tullaa vastaa ei tainnu vaan tunnistaa kun oltii appiukon autolla.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
- Lada-Jussi
lahdesjärven abc:n tarjoilijatytöllä oli kova kiire, kun lähti mun perään eilen kalevan abc:ltä ja pyyhkäisi myöhemmin valoissa suoraa punasilla ohitse 
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: kokemuksia liikenteestä
Tuli tossa torstai-sunnuntai välisenä aikana taas pyhkittyä Suomen maanteita noin 1600 kilometrin verran. Sinällään mielenkiintoisia kilometrejä, että kertaakaan ei ottaanu oikein kovasti kanssa-autoilijat pattiin. Melkein sais osalle antaa kehuja.
Yksi oikein hieno ohitus tuli vastaan, kaveri palasi omalle kaistalle vasta sitten kun oli mua noin 100m edellä, kun tilaa kerran oli.
Torstai aamulla kun ajoin Laihialta Poriin päin niin pääsin cruisella 115km putkeen. Aika hienoa menoa, kun ei tartte ku tyyrätä. Tällä välillä mut ohitti kaksi autoa, joten tukkonakaan en ollut.
Leveäkaistatie on ROCK. Kouvola - Seiskatie väli sujuu kyllä aina niin makiasta.
Tampereen ohitustie on ROCK. On kyllä loistavaa kun ei tarvi junnailla kaupunginläpi tai sitten tietöissä. Huippua kun Suomen huonoimman tienpätkän jatkeena on sitten huipputie. (Siis kolmostien Tampere-Parkano välin sais mun mielestä pommittaa kivikauteen...)
Jalajärvellä ajoin kameratolppaan vahingossa noin 30km/h ylinopeutta. Tolpassa ei onneksi ollut kameraa. Piti oikein kääntyä takaisin ja kattoa oliko...
Ja miksi ylinopeus? No puhuin puhelimessa... 
Että joskus näinkin. Terveisin tyytyväinen tienkäyttäjä.
Yksi oikein hieno ohitus tuli vastaan, kaveri palasi omalle kaistalle vasta sitten kun oli mua noin 100m edellä, kun tilaa kerran oli.
Torstai aamulla kun ajoin Laihialta Poriin päin niin pääsin cruisella 115km putkeen. Aika hienoa menoa, kun ei tartte ku tyyrätä. Tällä välillä mut ohitti kaksi autoa, joten tukkonakaan en ollut.
Leveäkaistatie on ROCK. Kouvola - Seiskatie väli sujuu kyllä aina niin makiasta.
Tampereen ohitustie on ROCK. On kyllä loistavaa kun ei tarvi junnailla kaupunginläpi tai sitten tietöissä. Huippua kun Suomen huonoimman tienpätkän jatkeena on sitten huipputie. (Siis kolmostien Tampere-Parkano välin sais mun mielestä pommittaa kivikauteen...)
Jalajärvellä ajoin kameratolppaan vahingossa noin 30km/h ylinopeutta. Tolpassa ei onneksi ollut kameraa. Piti oikein kääntyä takaisin ja kattoa oliko...
Että joskus näinkin. Terveisin tyytyväinen tienkäyttäjä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
- Lada-Jussi
positiivinen kokemus välillä. iltapäivällä töistä tullessa moottoritiellä (vt3) Hämeenlinna - Tervakoski välillä oli poliisit valppaina, juuri pysäyttivät edestä jonkin pakettiauton ja toisaalla ihan siviili-focuksella oli pysäytetty joku peräkärryilijä. Yleensä noi tavaran kuljettajat suhailee ohitse ja kiilailee normaaleja ajajia, hyvä, että niitä välillä pistetään kuriin ja järjestykseen.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: kokemuksia liikenteestä
Tota vois kyllä kutsua jo ihmeeksi, kannattaa laittaa lotto vetämään. Yleensä täällä etelässä ei pääse ajamaan kilometriäkään omaa vauhtiaan koskaan tai missään olosuhteissa, aina eteen ilmestyy joku tupeksija tai muu tolvana joka ei osaa pitää nopeuttaan tasaisena.THI-900 kirjoitti:Torstai aamulla kun ajoin Laihialta Poriin päin niin pääsin cruisella 115km putkeen. Aika hienoa menoa, kun ei tartte ku tyyrätä. Tällä välillä mut ohitti kaksi autoa, joten tukkonakaan en ollut.
T: Joku joka taas eilen ajoi parikymmentä kilometriä 50-80 km/h pumppaajan takana..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Mitäs vikaa Tampere-Parkano välissä on? Mä ajan joka työpäivä Hämeenkyrö-Tampere-Parkano-Tampere-Hämeenkyrö ja valittamista on lähinnä välissä Hämeenkyrö-Tampere, jota hoitaa Tielaitoksen sijaan YIT.
Reippaina käymme rekkain alle 

Koko tie on yhtä vikaa... Nopeusrajoitukset vaihtuu koko ajan 60-80-100 jne. Sitten on ne vaihtuu typerissä paikoissa isommasta pienempään. Tästä esimerkkinä ikaalinen tampereelta päin tultatessa (100-80 ja 80-60). Toinen tyhmä paikka on sitten ennen hämeenkyröä siinä ohistuskaistan kohdassa, Mahnala & Timi liittymän paikkeilla.Nonnis kirjoitti:Mitäs vikaa Tampere-Parkano välissä on? Mä ajan joka työpäivä Hämeenkyrö-Tampere-Parkano-Tampere-Hämeenkyrö ja valittamista on lähinnä välissä Hämeenkyrö-Tampere, jota hoitaa Tielaitoksen sijaan YIT.
Sitte on niitä stanan ohituskaistoja. Sillon ku vastaan tulevat saa ohittaa niin itte ei saa. Nyt on vielä pantu kaidekin eteen uusilla ohituskaistoilla, jotta vain ei pääsis ohittaan. Ja sitte kun niitä ei oo, on hitonmoisia mäkiä, että ei muuten pääse ohi.
Ja onhan siinä kameroitakin, mutta niistä mulle ei juuri ole haittaa.
Voi olla että ajankohdalla oli suuri merkitys. Olin nimittäin liikenteessä noin 5.30 alkaen...Jokari kirjoitti:Tota vois kyllä kutsua jo ihmeeksi, kannattaa laittaa lotto vetämään. Yleensä täällä etelässä ei pääse ajamaan kilometriäkään omaa vauhtiaan koskaan tai missään olosuhteissa, aina eteen ilmestyy joku tupeksija tai muu tolvana joka ei osaa pitää nopeuttaan tasaisena.THI-900 kirjoitti:Torstai aamulla kun ajoin Laihialta Poriin päin niin pääsin cruisella 115km putkeen. Aika hienoa menoa, kun ei tartte ku tyyrätä. Tällä välillä mut ohitti kaksi autoa, joten tukkonakaan en ollut.
T: Joku joka taas eilen ajoi parikymmentä kilometriä 50-80 km/h pumppaajan takana..
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Tuo on kyllä eräs ärsyttävimmistä piirteistä muissa autoilijoissa.Lada-Jussi kirjoitti:yleensä noi tasanopeuden ajajat ajaa 90 km/h, satasen rajoituksella ne roikkuu edessä ja sitten kun tulee 80 niin ne ajaa karkuun tai roikkuu itse perässä, jos olet sattunut ohittamaan sen satasen kohdalla, mä pyrin aina vetää rajoituksen mukaan mahd. tarkasti tai sitten ajan alinopeutta
Miten niin typerissä paikoissa vaihtuu? 60:n rajoitukset tolla välillä on Hämeenkyrön, Sammin Esson ja Parkanon kohdalla. Mitäs tyhmää Maisematien risteyksessä sitten on? (siis tuo "Mahnala/Timi"). Ja eikö oo täysin loogista että vastaantulijoiden ohituskaistan kohdalla ei itse voi ohittaa? Ohitukseen tuskin on tarvetta, jos on niin lussu auto, ettei ohitus onnistu Sasin/Patrakan/Teiharjun mäkeen.THI-900 kirjoitti:Koko tie on yhtä vikaa... Nopeusrajoitukset vaihtuu koko ajan 60-80-100 jne. Sitten on ne vaihtuu typerissä paikoissa isommasta pienempään. Tästä esimerkkinä ikaalinen tampereelta päin tultatessa (100-80 ja 80-60). Toinen tyhmä paikka on sitten ennen hämeenkyröä siinä ohistuskaistan kohdassa, Mahnala & Timi liittymän paikkeilla.Nonnis kirjoitti:Mitäs vikaa Tampere-Parkano välissä on? Mä ajan joka työpäivä Hämeenkyrö-Tampere-Parkano-Tampere-Hämeenkyrö ja valittamista on lähinnä välissä Hämeenkyrö-Tampere, jota hoitaa Tielaitoksen sijaan YIT.
Sitte on niitä stanan ohituskaistoja. Sillon ku vastaan tulevat saa ohittaa niin itte ei saa. Nyt on vielä pantu kaidekin eteen uusilla ohituskaistoilla, jotta vain ei pääsis ohittaan. Ja sitte kun niitä ei oo, on hitonmoisia mäkiä, että ei muuten pääse ohi.
Ja onhan siinä kameroitakin, mutta niistä mulle ei juuri ole haittaa.
Reippaina käymme rekkain alle