Sivu 39/42

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 14:41
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti:Siis an-letkulla koko matka? Vai pelkästään nuo letku osuudet?
turhaan sinne liitoksia laittaa vuotamis alttiiksi
kilpureihinki tehään letkulla koko matkan.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 15:09
Kirjoittaja veli samara
Tämä selvä. Tulee hieman kalliimmaks mutta kestää sit viinanki.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 16:35
Kirjoittaja squide
jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.
Kestääkö e85 ja käykö helmittömille an-liittimille?

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 19.4.2016 16:49
Kirjoittaja jaketech racinteam
squide kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.
Kestääkö e85 ja käykö helmittömille an-liittimille?
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1311&lang=

kysy myyjältä.
meijän autoissa ei käytetä viinaa polttoaineena ku säännöt kieltää

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 21.4.2016 14:41
Kirjoittaja START
Ei kait hyvin taho kumisella sisäletkulla kestää etanolia, tefloni kestää mutta on kallista, jopa Hyde liikkeessä.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 28.4.2016 22:44
Kirjoittaja veli samara
Kansihan on jo saatu paikoilleen, viime viikonloppuna jo. Nyt olis välysten säätö ja sarjojen asennus paikoilleen. Myös 1700i jakopään koppa pitäis käydä ettimissä varastosta ja asennella paikoilleen trikkeriä varten. Muitakin antureita pitäis ruveta pohtimaan, että sopis ton megan kanssa yhteen.
Ruiskukamojakin on jossain lähiaikoina tuloillaan, joten hommat etenee. Mitä nyt rahapula meinaa iskeä ja on vielä paljon hommattavaa :lol:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 29.4.2016 13:46
Kirjoittaja START
Jännä miten nää aina ottaa sen ylimääräisen touhu tonnin vaikka kuin tekee

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 30.4.2016 14:33
Kirjoittaja veli samara
Tähän menny jo 5 ylimäärästä "touhutonnia" :lol:
ALunperinki ois pitäny uskoo teitä, ja laittaa ruiskuks. Mut päätin tehdä "klassisella kaasarilla", joka oli virhe. :roll:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 9.5.2016 16:57
Kirjoittaja veli samara
Palikkaa taas koitettu laittaa kiinni ja uusia palikoita sommitella paikoilleen. Eli uutta imusarjaa sovittelin, mutta vaatii eri venakopan jossa ei ole kaasuvivuston lirpaketta. En jaksanut sitä alkaa irti leikkaamaan, koska löytyy varastosta yksi 1700 koppa. Kaasuläppäkotelon asemointi hieman ahdas, joten pitää mittailla mistä saan ahtoputken tuotua näppärästi. Kuvian otan sitten kun saan sarjan paikoilleen niin on jotain uuttakin.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 15.5.2016 23:52
Kirjoittaja veli samara
Hohhoijjaa, taas ole kerennyt tätäkään laittelemaan kun muut autot vaatii korjausta. Sen verran nyt kuitenkin että jakajan otin kaikkine bokseineen ja puolineen pois(löysin jopa siihen jakajan reikään orkkis tulpankin) ja maalasin ja vaihdoin venakopan. Nyt meni imusarja paikoilleen, mutta huomasin laipan olevan hieman ohuempi kuin pakosarjan joten sitä piti hieman muokata.
Paikoilleen sitä en vielä kerennyt laittamaan, mutta jos vaikka huomenna sais. Samalla sitten poistaa syylärin ja laittaa sen 1700:sen jakopääkopan paikoilleen.
Sitten kävin hommaamassa puolan motonetistä(10-1141) ja tilasin ulkomailta trikkerin(21214 60-2 mallinen) kampuran päähän. Anturiksi meinasin tuota cherryn hallia, kun se tuntuu pystyvän lukemaan tuota 60-2 kiekkoa. Ainakin mitä nettiä on uskominen.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 22.5.2016 19:48
Kirjoittaja veli samara
Purettu vanhoja osia pois, että mahtuu uusia. Kampuran hihnapyörä, b-paineensäädin ja turhia letkuja lähti konehuoneesta. Päätylevy piti vaihtaa, mutta unohdin ostaa stefan siihen. Päätylevyn väliin löytyy tiiviste kyllä. Töissä pitää rakentaa teline puolalle, tulee mekaanisen bensapumpun pinnapultteihin kiinni.
Suuttimille hommasin uudet tiivisteet, mutta päätin että ostan nyt heti isommat niin ei tarvii heti vaihtaa. Ostan varmaan turbo tonnarin punaiset suuttimet 0 280 150 431 numerolla, eli 350cc/3bar. Noilla pääsee jo tarpeeks pitkälle. Edelliset oli 240cc kokoiset.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 26.5.2016 10:22
Kirjoittaja saquzi
Tai sitten nostat vaan bensanpainetta 240cc suuttimilla, ellet kovin halvalla saa isompia. bensapaineen nosto vaikka 3bar-->4.5bar 360cc

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 26.5.2016 11:07
Kirjoittaja veli samara
Saman tempun voi tehdä noilla isommillaki suuttimilla. Ja ompahan reserviä sitte tarpeeksi.
Ja ei ollu kalliit suuttimet.

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 26.5.2016 11:37
Kirjoittaja jaketech racinteam
saquzi kirjoitti:Tai sitten nostat vaan bensanpainetta 240cc suuttimilla, ellet kovin halvalla saa isompia. bensapaineen nosto vaikka 3bar-->4.5bar 360cc
vasta ostin uudet 440cc suuttimet volkkarin vaparimoottoriin. 170e makso kuluineen.
bensanpainetta pysyy tiettyjen rajojen sisää nostaan, paine ku nousee liikaa ni sumu menee huonoksi

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Lähetetty: 26.5.2016 17:21
Kirjoittaja veli samara
No noilla 350cc suuttimilla saan jo 3bar paineilla sen verran reserviä, että loppuu turbon tuotto kesken. Mutta tolla garretilla mennään vielä jonkin aikaa. Ja luotetaavuuttahan tässä haetaan, joten mitään yli 200hv konetta en ole rakentamassa(vielä :roll: )

Imusarjan sain muokattua kunnolla ja tehtyä telineen puolalle, jos vaikka huomenissa pääsis ne asentamaan paikoilleen. Tulis jo se trikkeripyörä niin pääsisin laittamaan päätylevyn ja anturin kiinni myös.
Tuli myös viimeeks mietittyä miten cooleria sais kauemmas koneesta, mutta eipä tuota oikein saa. Ellei maskiin leikkaa reikää, se ei taas ole vaihtoehto tässä tapaksessa. Ajattelin että alapuolen reikiä suurentais eteenpäin hieman ja yläpuolen ruuvien alle prikkaa, tuollein sais lisää tilaa mutta näyttää sit vähä hölmöltä. Puoli senttiäkin auttaisi mukavasti, nyt siis syyläri hieman kenossa. Tai sitten pitäis muokata alakiinnikkeitä, mutta silloin taas flekti saattais ottaa syyläriin kii.