Sivu 36/42
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 12.8.2015 19:30
Kirjoittaja Jokari
Yhdestä tuollaisesta automaattikiristimestä meni hampaat sileäksi hyvin lyhyen ajan jälkeen, siinä on taas yritetty tehdä toimivasta ratkaisusta jotain parempaa siinä kuitenkaan onnistumatta, tyypillistä venäläistä suunnittelua.
Jos on uusilla osilla kasattu jakopää niin ne rattaat ja muut on niin karkeaa tekoa että yleensä aikansa mölyävät.
Antaisin ääneni kuitenkin sinne kiristimen suunnille.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 13.8.2015 12:37
Kirjoittaja veli samara
Rattaat on vanhoja tosiaan. Joten niiden ei pitäis mölytä siellä. Pikkusen inspis ollu kadoksissa tuon temppuilun jälkeen, mutta eiköhän se tästä.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 18.8.2015 20:12
Kirjoittaja START
Jokari kirjoitti:Yhdestä tuollaisesta automaattikiristimestä meni hampaat sileäksi hyvin lyhyen ajan jälkeen
mulla meni kanssa sillon joskus (ennen vanhaan, sillon kun luulin että moottoreissa on vain 4 sylinteriä

) siitä automaattikiristimestä hampaat sileiks. joku puolen sentin matkalta, ja laskevilla kierroksilla alko pärräämään. siinä oli kyllä jatkoa hitsattu mikä saatto heikentää hampaita.
sit teinkin vakiosta täysin manuaalisen, hitsasin siihen laippaan mutterin, ja sit vaan pultti millä kiristää ja lukite mutteri perään. sillä hävis kaikki ongelmat
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 3.9.2015 17:22
Kirjoittaja veli samara
Vihdoinkin sain aikaseks vaihtaa kiristimen. Ja nyt ei pidä enää meteliä. Vaikkakin automaattikiristin tuntuis käsipelissä toimivan.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 8.9.2015 16:52
Kirjoittaja veli samara
Latausjännite heikko, ilman valoja tyhjäkäynnillä 12,3v ja valojen kanssa 12.0v. Pitänee vaihtaa laturi varmaan. Sama lukema siis laturilta suoraan mitattuna.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 16.9.2015 17:42
Kirjoittaja veli samara
Laturi vaihdeltu jo jonkin aikaa sitten. Nyt tuli tilattua uusi jännitteensäädin myös. Ja samalla sitten tulee paisuntasäiliön ja syylärin korkit. En ole nyt ladalla ajellut pitkää matkaa joten en tiedä tekeekö vielä tuota nesteiden suoltamista pihalle(kerran tehnyt). Jos ei noilla korjaannu(tuskin), niin taitaa olla vika pahvissa

Ellei sitten jäähdytysjärjestelmässä oleva ilma tee tuota. Kun sitä saattoi sinne jäädä nesteiden takas laiton yhteydessä, kun lämppärin hana oli kiinni...
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 22.9.2015 20:33
Kirjoittaja veli samara
Joo noin 70km ajoa ladalle, ja tekee vielä sitä että syyläri vajenee ja paisari täyttyy. Pahvi vika taitaa olla. Lämmöt pysyy suht normaalina, ehkä hieman normaalia korkeemmat, muttei hälyyttävää. Loppu matkasta sitten huomasin menon tökkäävän 120km/h vauhtiin kuin seinään, ja lambda vetäsee laihalle. Sama vika myös muilla vaihteilla, mutta eri nopeudessa. Eli taitaa yläkierroksilla loppua soppa. Mistähän tämä taas johtunee, kun ei ole aikasemmin moista tehny.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 23.9.2015 16:13
Kirjoittaja veli samara
Juu tyhjäkäyntikin katosi myös ja kone kuullostaa ihan traktorilta, joten taitaa olla koneen avaus keikka. Eli tämän vuoden ajot on suoritettu ja talven aikana sitten sellaseen kuntoon että kestäiskin. Olihan tämä odotettavissa, muttei ihan näin nopeasti
Eli vielä löytyy näitä turboprojekteja joissa odotettu kestä ikä on noin viikko

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 23.9.2015 19:31
Kirjoittaja START
itse panostan siihen että kestää kaks vetoa, ekan ja viimisen

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 25.9.2015 19:30
Kirjoittaja veli samara
Noh nyt vois ruveta haalimaan osia ja talvella sitten avata kone kokonaan. Nyt haetaan luotettavuutta koneeseen. Laakerointi, kaikki tiivisteet uusiksi, osien tarkistus(männät, veivit, kampura). Kannen läpikäynti jne. Sitten apulaitteiden päivitystä hieman.
Oikeen mukava pelihän tuo on ajaa, etenkin matka-ajossa. Vääntöä löytyy jo alhaalta ja kiihdytys isommalle tielle sujuu vaivatta. Hiekkatiet meinaa olla tällä alustalla hieman epämukavia, johtuen hieman liian jämäkistä etuiskareista. Ja sintteri kytkin ja todella herkkä kaasupoljin, luo myös välillä pientä ohjelmaa
Ehkä suurin yllätys oli tuo laakeroitu apusimpukka. Pieni ralliratti(biltema mokkaratti) kabiinissa ja silti ei tarvitse naama punasena vääntää rattia esim parkkipaikalla. Hieman mikroautomaista fiilistä tuossa on kun jämäkkä alusta ja pieni lähellä oleva ratti, mutta sehän on positiivinen asia

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 29.9.2015 18:36
Kirjoittaja veli samara
Ihme peli kautta profeetan parran. Toimii taas muuten, paitsi soppa vissii loppuu 5 tonnin jälkeen. Vissii se pumppu menossa paskaks, vai löytyykö muita vaihtoehtoja?
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 1.10.2015 17:39
Kirjoittaja veli samara
Tämä vehjes on nyt jätetty talviunille. katsotaan mitä saadaan aikaan talven aikana

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 5.4.2016 11:20
Kirjoittaja veli samara
Mitään ei ole talven aikana tapahtunut, koska ei ole tallia missä laittaa. Mutta nyt taas alkaa kun lumet sulaa.
Metallisen kansipahvin hommasin manselta, niin mietin että pitääkö laittaa liiman kera paikoilleen? ja jos pitää niin mikä liima?. VHT kupariliima vissiin hyvää mutta saanti vaikeaa. Muita liimoja?
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 5.4.2016 16:39
Kirjoittaja veli samara
Nyt on tilattu venältä lyhyemmät kääntövarret, katsotaan tuleeko perille. Tilauksen tehtyäni huomasin että niiden kanssa tarvii vaz 2112(112) jarrut. Noh onneks se ei ole mikään iso ongelma.
http://www.mansemotors.fi/jarrusatulan- ... avetoiseen
http://www.mansemotors.fi/jarrulevypari ... u-14-jaahd
Ja jostain purku autosta satulat.
Löyty sieltä sivustolta kaikkee muutakin jännää. Lukee englanniksi kaikki ja hinnatkin euroina, paypal maksutapana. Myös Ebayn kautta myy, mutta siellä hinnat puntina. En tiedä onko "uusi sivusto" foorumilaisille, mulle ainakin.
http://www.ladamoscow.com/
Nyt sitte katotaa tuleeko koskaan perille

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Lähetetty: 5.4.2016 22:05
Kirjoittaja toktornivako
veli samara kirjoitti:Nyt on tilattu venältä lyhyemmät kääntövarret, katsotaan tuleeko perille. Tilauksen tehtyäni huomasin että niiden kanssa tarvii vaz 2112(112) jarrut.
Ja jostain purku autosta satulat.
l:
Noo, ei ne uudetkaan paljoa maksa, mutta voisin kysellä Venäjältä käytettyjäkin?