Sivu 3/8

Lähetetty: 26.9.2005 18:09
Kirjoittaja ilkkahy
Jatka samaa rataa. Tosta tulee vielä julma vehje prkl.

Lähetetty: 9.10.2005 16:48
Kirjoittaja Turbiini
Nyt taas jaksoi vähän jatkaa, eli eilen vaihdoin kannen ja tänään tein johtosarjaa sen verran että sai koitettua käyntiin.
Kuva
Kuva

vielä pitää johtoja niputtaa ja turbo kiinnittää, nyt roikkuu pelkkien öljyletkujen varassa. ja sitten armotonta säätämistä.

Lähetetty: 9.10.2005 18:37
Kirjoittaja ladoilla radalle
hienoa työtä!! 8)

Lähetetty: 10.10.2005 9:32
Kirjoittaja Stefa
Ihan pakko sanoa: ajatushan on oikea ja oleelliseen kannattaa keskittyä, mutta on se ruma :lol:

Lähetetty: 10.10.2005 17:08
Kirjoittaja Turbiini
Stefa kirjoitti:on se ruma :lol:
Niin on ja päältäpäin auto on vielä konetilaakin kamalampi.


edit: nyt on jo turbokin, hiukan on rumasti vinossa sekin mutta kunhan nyt vaan toimii :lol: kuva1 kuva2

Konekin rupeaa olemaan jo niin hyvissä säädöissä ku ajamatta pystyy, eli käynistyy hyvin ja vastaa kaasuun.

Lähetetty: 11.10.2005 0:51
Kirjoittaja Stefa
Turbiini kirjoitti: Niin on ja päältäpäin auto on vielä konetilaakin kamalampi.
Juu olen kaikenlaista lentävää legendaa autosta kuullut :lol:

Lähetetty: 11.10.2005 19:45
Kirjoittaja Turbiini
Tämänpäivän aikaan saannos,
Kuva
ja sama omalla paikallaan

Lähetetty: 12.10.2005 21:38
Kirjoittaja Turbiini
Nyt on jo pieni testilenkki tehty, Ahtoputkistossa muutama ylimääräinen letkun reikä joita ei ollu tukittu joten ahdot nousi vain 0.5bar asti, mutta silti tuntui voimaa olevan kohtuullisesti. Ja säädöt osui kerrasta melko lähelle seosmittari pysyi melkein koko testilenkin aikana puolessavälissä.

Lähetetty: 13.10.2005 10:08
Kirjoittaja Stefa
Ei ole tainnut tulla ilmi, tai en ainakaan muista. Milläs tuota ohjaat, megaruutta? Minkä kokoiset nuosuuttimet on ja mistä? Paljon on bensapaine ja onko kertova säädin?

Lähetetty: 13.10.2005 17:16
Kirjoittaja Turbiini
juu megasquirt ohjaa, suuttimeton muistaakseni hieman yli 400cc/min paineen säätimenä aito venäläinen painettailmeisesti 2.5-3bar en ole mitannu eikä ole kertova.

Lähetetty: 14.10.2005 20:20
Kirjoittaja Sergy
Jeah, miullekin kohta tulloo toi imusarja, mut kokonaisena.... :P pitääpi ruveta säästämään siihen eatoniin....

Lähetetty: 30.10.2005 12:25
Kirjoittaja Turbiini
Nyt tuli sitten taas vaurio, rupes öljynpaine valopalamaan. Pysähdyin tien sivuun ja tarkistin että koneessa on öljyä, ja koska kotia ei ollu enää kuin 1km niin ajattelin että paineen rajoitus venttiili vain jumittaa ja kyllä sielä vielä sen verran kiertoa on että kotia pääsee ilman suurempia vaurioita. Kyllä kotia pääsikin eikä kone pitäny mitään sivuääniä, mutta tänään kun rupesin tutkimaan niin huomasin että kun virran jakajan reiästä katsoo konetta pyöritellessä niin ei pyöri koko öljypumppu, menny öljypumpun käyttörataasta hampaat sileäksi. Laakerit luultavasti on sitten ainakin luultavasti loppu, mutta toivotaan että kampi on pysyny ehjänä.

edit: nyt on auki ei edes laakereissa ollu pahoja jälkiä öljyäkin oli vielä välissä.
Kuva

Lähetetty: 8.11.2005 15:07
Kirjoittaja ilkkahy
Erittäin kurja juttu. Ei taida ruskien metallit kestää kovin isoja tehoja. Vai olisiko tuolla vialla ollut joku erityinen syy?

Tulipa mieleen että volkkarin dieselmoottorin öljypumppu onkin ihan fiksu koska se on kytketty suoraan kampiakselin päähän eikä täten systeemissä ole hammasrattaita heikkona lenkkinä.

Lähetetty: 8.11.2005 17:30
Kirjoittaja ladoilla radalle
paljos tossa koneessa nyt sit on tehoja??? ja olen huonosti lukenut ton jutun ni mikä kone sulla on tos mitä olet ruvennu rakentaa??

Lähetetty: 8.11.2005 21:31
Kirjoittaja arpati
ilkkahy kirjoitti:Erittäin kurja juttu. Ei taida ruskien metallit kestää kovin isoja tehoja. Vai olisiko tuolla vialla ollut joku erityinen syy?

Tulipa mieleen että volkkarin dieselmoottorin öljypumppu onkin ihan fiksu koska se on kytketty suoraan kampiakselin päähän eikä täten systeemissä ole hammasrattaita heikkona lenkkinä.
:lol: No eipä tuon öljypumpun käyttörattaan hajoaminen ole tehoista riippuvainen asia...