Lada vs. KIA, maaliskuu - huhtikuu 2005
Mä en oikein tuota ymmärtänyt kun katselin Deltassa. Siinä oli että KIA Rio nyt tämän vajaa 13, mutta kumminkin auton lasissa oli sen likemmäs 16? Että oliko tämä joku malli, mitä ei ollut ollenkaan paikalla liikkeessä tjsp.,_,/ukka kirjoitti: Varustelultaan vaikuttas olevan Ladan kanssa samaa tasoa, tosin saa halutessaan ilmastoinnin ja ohjaustehostimen. Moottoriki on (vain) 1.3Litrainen. Ja eikös tämä ole joku poistuva malli? Eli ns. loppuunmyynti?
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- LadaRacingTeam
Tätäkö tarkoitit: http://www.auto-motor-und-sport.de/d/66997
Tuo näyttäs ihan mukavalta,mutta pitäs saada myyntiin heti eikä viiden vuoden päästä.Hinta pitäisi olla jotain 14-16 tonnia ABS.ällä,parilla tyynyllä,tehostimella ja muilla nykyajan herkuilla.Vähintään 3 vuoden takuulla.Eipä taida onnistua venäläisiltä vielä pitkään aikaan.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Virossa näköjään hiljattain tullut Ladalle kilpailijaksi Dacia, ei taida koskaan näkyä Suomessa?
http://dacia.abcmotors.ee/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Voi olla vaikea löytää maahantuojaa. Suomessa kun ei ole muotia liikkua paikasta toiseen edullisesti. Auto hankitaan ennenminkin näyttämisen halusta. Silloin halpa hinta ei ole kuin haitaksi.samarai kirjoitti:Virossa näköjään hiljattain tullut Ladalle kilpailijaksi Dacia, ei taida koskaan näkyä Suomessa?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Rakkaat toverit. (noin kait ladistit puhuu?
) Itse hain tuossa lauantaina ensimmäisen ladani. Niva tuli ostettua. Vähän sitä pitäs tuunailla että sais leimasta läpi, mutta ei hätää. On tässä kuukausi aikaa
Mut kuitenkin. Itse ostin tuollaisen Kia Rion huhtikuussa. Ainoa hitsit aihe on että se tuli ostettua Delta-autosta. Oli perin mielenkiintoinen episodi saada se auto ja huomata kuinka Delta-auto yrittää epätoivoisesti kusettaa.. Mut kuitenkin. En kyllä edes miettinyt tuota Ladan ostoa. Setä osti sellaisen vuosi pari sitten uutena. Se farkkulada. Mikä lie mallimerkintä. 111 jotain tai sinne päin. Ei se sitä kovin paljoa kehunut. Tielle se jätti kesän aikana muistaakseni neljä kertaa. Talvella ei kertaakaan. Voiko tästä päätellä että Ladalla pitää ajaa kylmissä olosuhteissa? Mut kuitenkin. Jatkuvii vikoja sillä siinä oli. Lähinnä sähköt aiheutta ongelmaa. Muistelisin vaan muinoin kun serkku osti itselleen aidon takavetoisen sedan ladan. Tais olla vuosimallia 92 tai jotain. Ei siinä ollut yhtään mitää vikaa pariin vuoteen. Ja aina lähti kun palmun alta käyntiin. Mutta tuossa oli vaan pointtina että itse en usko että venäläinen auto, missä on sähköhilpettä on kovin kannattava sijoitus. Pitäs niitä vanhoja kunnon takapotku Ladoja saada markkinoille niin kyllähän myyntikin nousisi
Ja jos joku nyt tuosta hernukan nenäänsä imasee niin voin kertoa että mulla ei ole henkilökohtaisesti mitään kokemuksia ladoista. Muuta kuin lauantaista lähtien kun hain tuon Nivan
Veikkaisin että tuo Niva on ainakin sen verran laatu peli että sen pitäisi toimia hyvin tuolla metsän puolella, missä sillä meinaan ajaa 99% sen ajoista. Kialla haetaan sitten aina varaosaa Nivaan jos tarvii 
Mut kuitenkin. Itse ostin tuollaisen Kia Rion huhtikuussa. Ainoa hitsit aihe on että se tuli ostettua Delta-autosta. Oli perin mielenkiintoinen episodi saada se auto ja huomata kuinka Delta-auto yrittää epätoivoisesti kusettaa.. Mut kuitenkin. En kyllä edes miettinyt tuota Ladan ostoa. Setä osti sellaisen vuosi pari sitten uutena. Se farkkulada. Mikä lie mallimerkintä. 111 jotain tai sinne päin. Ei se sitä kovin paljoa kehunut. Tielle se jätti kesän aikana muistaakseni neljä kertaa. Talvella ei kertaakaan. Voiko tästä päätellä että Ladalla pitää ajaa kylmissä olosuhteissa? Mut kuitenkin. Jatkuvii vikoja sillä siinä oli. Lähinnä sähköt aiheutta ongelmaa. Muistelisin vaan muinoin kun serkku osti itselleen aidon takavetoisen sedan ladan. Tais olla vuosimallia 92 tai jotain. Ei siinä ollut yhtään mitää vikaa pariin vuoteen. Ja aina lähti kun palmun alta käyntiin. Mutta tuossa oli vaan pointtina että itse en usko että venäläinen auto, missä on sähköhilpettä on kovin kannattava sijoitus. Pitäs niitä vanhoja kunnon takapotku Ladoja saada markkinoille niin kyllähän myyntikin nousisi
Ja jos joku nyt tuosta hernukan nenäänsä imasee niin voin kertoa että mulla ei ole henkilökohtaisesti mitään kokemuksia ladoista. Muuta kuin lauantaista lähtien kun hain tuon Nivan
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
-
André
Ehkä näin. Onko mikään muukaan auto sitten ylipäätään sijoituksena koskaan kovin kannattava? Mut kuitenkin...Nerd-O kirjoitti:...tuossa oli vaan pointtina että itse en usko että venäläinen auto, missä on sähköhilpettä on kovin kannattava sijoitus...
Jotenkin vaan on jäänyt sellanen mielikuva, että mikään auto, joka on tungettu täyteen sähkökilkkeitä, ei ole kovin järkevä hankinta. Varsinkaan nämä nykyiset väylähimmelit merkistä riippumatta. Toinen puoli asiasta on se, että pian meillä alkavat käydä vaihtoehdot aika vähiin, jos haluamme uuden auton perinteisellä tekniikalla. Lada, mitä vielä? Korealaisten edullisimmat mallit? Siinähän ne taitaa ollakin.
Oma havaintoni on tämän lisäksi, että Ladassa on oletuksena tuota laatupoikkeamaa enemmän kuin muissa merkeissä. Sähköt ja auto nyt ovat muutenkin huono yhdistelmä, mitä olen Renault-, Citroën- ym. omistajien kanssa jutellut, ei se ole pelkän Ladan ongelma. Itse en ole 110:llä jäänyt tien päälle kertaakaan, kerran jätti käynnistymättä kun itse rikoin ajoneston.,_,/ukka kirjoitti:Eipä tuosta mitää herneitä. Vahvistaa vaan sitä käsitystä, että Lada ei ole ihan valmis vielä siinä vaiheessa kun se asiakkaalle luovutetaan_mun mielestä_ käytetty ja hyvin huollettu lada on parempi vaihtoehto, kuin uusi. Hinta on halvempi ja se on valmiimpi
,_,/ukka
Uuden Ladan osto on aina vähän sellaista arpapeliä, tämän totesi Deltan myyjäkin kun tuota 110 HB:ta ostettiin. Sanoi, että hänen Lada-asiakkaistaan suurimmalla osalla ei ole ollut mitään murhetta, mutta sitten on ne muutamat, joille on suurin piirtein vaihdettu kaikki osat mitä autosta irti saa takuuaikana.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Mua aina naurattaa nää sähkövika vertailut ranskalaisiin,verrataan uusia
Ladoja ja kakssataa tuhatta ajettuja ranskiksii. Mulla ei ole ainakaan
Pösöjen kans ollu mitään ongelmia sähköjen kanssa,ei kyl isomin Ladojenkaan kanssa,mut eipä niillä ole nin mahdottomia kilometrimääriä
ajetukka,vaihdoin aina uuteen väh, satatuhatta ajettuna
Ladoja ja kakssataa tuhatta ajettuja ranskiksii. Mulla ei ole ainakaan
Pösöjen kans ollu mitään ongelmia sähköjen kanssa,ei kyl isomin Ladojenkaan kanssa,mut eipä niillä ole nin mahdottomia kilometrimääriä
ajetukka,vaihdoin aina uuteen väh, satatuhatta ajettuna
-73 eka Lada,heti koukkuun
Nii, eikös kysessää ole suunnilleen saman hintaluokan autot? Eli ihan luonnollista verrata tuollai, eikä niin että 10tE:n uutta Ladaa verrattas 20tE:n uuteen Raskalaiseen.KosoLa kirjoitti:Mua aina naurattaa nää sähkövika vertailut ranskalaisiin,verrataan uusia
Ladoja ja kakssataa tuhatta ajettuja ranskiksii.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Uusien ja uudehkojen autojen omistajien kanssa itse olen keskustellut, mitä nyt tämän ikäisillä ihmisillä on. Ja siinä vertailussa Lada pärjää kyllä.