Sivu 3/48

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.5.2010 14:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
ihme vimma kymeenlaaksossa on houkuttaa ihmisiä tuunaamaan Ladansa liikennekelvottomiksi, eikös se jo aiemmin todettu laittomaksi muutokseksi vaihtaa apusimpukka erillaiseen. Saako noista apusimpukoista niin hyvät katteet? Ohjaus on ollut Ladassa jäykkä ja se vaan pitää hyväksyä, ei kai tollasia museoautoja kukaan normaaliajossa enää pidä. Samara ja 110 on hyviä vaihtoehtoja jokapäiväiseen ajoon.

eikös tossa uudemmassa nappiksessa eli "helmessä" ole uudempi ohjausvaihde ja nivelletty ohjausakseli, toisin kuin tässä "äSSässä", ainakin jos autolehtien koeajoihin on luottaminen, on tässä uudessa hiukkasen kevyempi ohjaus, eli tästä voi tulla osa jäykkyyden tunnosta, loppu on tätä seisonnan aiheutamaa kuivumista ja jumitusta

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.5.2010 14:49
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
:shock: Täh!Että!Mitä!Että! Kymenlaaksossa ja muuallakin Suomessa :shock:

Nyt tuli ohi suupielen jotain ihan ihmeellistä Synttärisankarilta. ABC -liikenneasemalle ja äkkiä sieltä näpyttämästä ettei mene ihan överiksi jutut 8)

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.5.2010 15:03
Kirjoittaja Jokari
Liikennekelvottomiksi...kyllä ne autot siellä pellossa pitämällä vasta liikennekelpoisiksi muuttuukin. Se että kuulalaakeroitu simpukka olisi laiton, on silkkaa paskapuhetta. Jos ostat venäjältä uuden apusimpukan niin se tulee samalla sarjanumerolla kuin alkuperäinenkin. Missä kohtaa tässä on se laittomuus?

Niinkuin Jussi tietää, varaosien tuojat tekee älytöntä tiliä osakaupalla, moni jopa elää sillä :lol:

Se on totta että noissa vanhemmissa tuntuu olevan aavistuksen raskaampi ohjaus (3 yksilön kokemuksella) muttei mitenkään erikoisen paljoa. Paremman siitäkin saa tehtyä pienellä työllä. Jos ratin punominen otsasuonet pullottaen 155-pizzaleikkureillakin on mukavaa, niin mikä ettei. Onhan sekin yksi masokismin alalaji.

V*ttu mitä paskaa taas sanon vaan.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 13.5.2010 16:18
Kirjoittaja lada.h.s
Jokari kirjoitti:V*ttu mitä paskaa
Pasi Viherahon perustermi :lol: :lol:
Jokari kirjoitti:Jos ratin punominen otsasuonet pullottaen 155-pizzaleikkureillakin on mukavaa, niin mikä ettei. Onhan sekin yksi masokismin alalaji.
Tässä mallissa renkaat on kokoa 165.
Mitä siihen ohjauksen raskauteen tulee niin kyllä "helmen" ohajaus tuntuu niillä 155 pizzaleikkureillakin paljon kevyemmältä suorastaan
tehostetulta tämän äSSän ohjaukseen verrattuna.
Paljonkohan maksaa tämä laakeroitu osteri?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 7:47
Kirjoittaja lada.h.s

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 8:00
Kirjoittaja AI
Lada-Jussi kirjoitti:eikös se jo aiemmin todettu laittomaksi muutokseksi vaihtaa apusimpukka erillaiseen.
Tätä kysyin oikein tärkeän oloiselta katsastusmieheltä joka orkkiksen hylkäsi kun aavistuksen väljää oli. Saa vaihtaa kuulalaakeroidun kunhan se on tehdastekoinen ja tähän autoon tarkoitettu.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 10:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
AI kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:eikös se jo aiemmin todettu laittomaksi muutokseksi vaihtaa apusimpukka erillaiseen.
Tätä kysyin oikein tärkeän oloiselta katsastusmieheltä joka orkkiksen hylkäsi kun aavistuksen väljää oli. Saa vaihtaa kuulalaakeroidun kunhan se on tehdastekoinen ja tähän autoon tarkoitettu.
Jos lähetään olettamasta, että osan laakerointi on muuttunut tehdasasenteisena joskus 90-luvulla, niin sitä ei ole mielestäni tarkoitettu 70-lukuiseen museoautoon, tää jättää vielä aikalailla tulkinnan varaa.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 11:17
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti: Jos lähetään olettamasta, että osan laakerointi on muuttunut tehdasasenteisena joskus 90-luvulla, niin sitä ei ole mielestäni tarkoitettu 70-lukuiseen museoautoon, tää jättää vielä aikalailla tulkinnan varaa.
Yhdessäkään Suomeen tuodussa takavedossa ei ole alkuperäisenä kyseistä osaa koska se on 2000-lukua. 1700i manuaalista löytyvä "laakeroitu" apusimpukka ei ole mitään muuta kuin käännösvirhe.

Kaikki takavedot on minun silmissä 1 = 1 autoja joten mitään eroa en näe tässä, saati edes keskustelemisen arvoista. Mutta tämähän olikin Ladatunkio, meinasi jo unohtua...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 18:56
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä minulle kelpaa ihan hyvin se laakeroitu versio apusimpukasta. Jos nykypäivänä ei edes uutena saa laakeroimattomia niin miksi edes vaivautua?
Ja miksi voisi olla kiellettyä asentaa autoon sinne täydellisesti sopivaa osaa joka parantaa auton käsiteltävyyttä ja turvallisuutta?
Käsitykseni mukaan tämä osa on pysynyt täysin muuttumattomana kaikki ne kymmenet vuodet joina Ladaa on valmistettu?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 21:33
Kirjoittaja Jokari
lada.h.s kirjoitti:Jos nykypäivänä ei edes uutena saa laakeroimattomia niin miksi edes vaivautua?
Löytyy kyllä, yksikin tavallinen apuosteri tuli vahingossa Venäjältä. Hyvä kun jaksaa käsissä kääntää...
lada.h.s kirjoitti:Ja miksi voisi olla kiellettyä asentaa autoon sinne täydellisesti sopivaa osaa joka parantaa auton käsiteltävyyttä ja turvallisuutta?
Käsitykseni mukaan tämä osa on pysynyt täysin muuttumattomana kaikki ne kymmenet vuodet joina Ladaa on valmistettu?
Pussihousustatuksen takia ei saa asentaa. Myöskin autoon kuulumattomat ja tyyppihyväksymättömät osat aiheuttavat vaaratilanteita koska neuvostoinsinöörien tarkoin suunnittelema ohjausgeometria menee pieleen. Myös jälkituotanto-osien kestävyys voi olla huonompaa kuin alkuperäisen CCCP-valmisteen.
Ylipäätäänsäkin tälläiset tuunaukset ovat alku kohti puskurien poistoa, Weberin asennusta ja tekniikan vaihtoa. Parempi siis säilöä auto helmoja myöten suohon jossa se säilyy paremmin kuin tuningissa.

Vastasin Jussin puolesta siis jo etukäteen niin ei tartte vaivautua.. :lol: :lol:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 22:45
Kirjoittaja Flaiman
Kyllä minun mielestä tuollaiseen harvinaisuuteen täytyisi laittaa laakeroimaton apusimpukka. Vaikka tuo onkin pienemmästä päästä tuunausta. Ja onhan se ymmärrettävää, että jos on parempikin vaihtoehto niin ei alkuperäistä välttämättä kannata laittaa. Mutta enemmänkin tunnelman vuoksi kun saa naama irvessä vääntää rattia. Tietää ainakin ajavansa autoa jossa ei hienouksia ole, paitsi runsas mittarivarustus. Tai eihän se laakerillisellakaan taida kevyeksi käydä.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 14.5.2010 23:36
Kirjoittaja Jokari
Niin ainoa ongelmahan tässä on se korvien väli. Koska ulkonäöltäänkään tuote ei eroa alkuperäisestä jos ostaa alkuperäisen värisenä (yleisin malli, löytyy myös sinisenä) ja jos siitä irrottaa päällisnupin, joka on musta/vaaleanpunainen yleensä...eli mutteri jää pelkästään näkyviin. Kukaan tavan tunari ei voi sanoa mikä osa on alkuperäinen ja mikä ei. Eli ongelma on pelkästään ratin ja penkin välissä, ei missään muualla.
Eli mitään järjellisiä perusteita ei taaskaan näytä löytyvän tätä hirvittää tuunausta vastaan.
On vain tyhjää mouhoamista korvaamattoman aarteen tuhoamisesta...

Senkun tuotte Virosta näitä "harvinaisuuksia" niin paljon kuin sielu sietää niin voi sitten vaihdella niihin niitä alkuperäisen apusimpukan puslia ja olla näin "parempi harrastaja".
Flaiman kirjoitti:Mutta enemmänkin tunnelman vuoksi kun saa naama irvessä vääntää rattia. Tietää ainakin ajavansa autoa jossa ei hienouksia ole...
Huvittavin argumentti mitä olen vähään aikaan kuullut. Eli kun vaihtoehtoina on hakata päätä seinään tai olla hakkaamatta niin tunnelman takia valitaan ensimmäinen? Aivan käsittämätöntä.
Aivan, ei se tehostetusta käy laakeroidunkaan kanssa, mutta askel parempaan aina. Ei se toki mitään auta jos nivelet on muutenkin vaihtokunnossa ja kankeina.
Oikeilla osilla ja pienellä työllä takavetoladan ohjaus EI OLE RASKAS eikä sen kuulukkaan olla. Tervetuloa ajamaan koska vain...autot sisältävät kaikkia paheksuttuja, ohjausta sietämättömän raskaaksi muuttavia osia mutta silti moni papan orkkis on paljon kankeampi. Missä meni vikaan?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 15.5.2010 7:19
Kirjoittaja lada.h.s
Kuten olen jo aikaisemminkin sanonut Helmen ohjaus ei ole todellakaan raskas ja siinä kaikki osat ovat alkuperäisiä CCCP insinöörin
suunnittelemia ja CCCP työnsankareiden valmistamia.
Jokari kirjoitti:Myös jälkituotanto-osien kestävyys voi olla huonompaa kuin alkuperäisen CCCP-valmisteen.
Tämä minua vähän huolettaa.
Jokari kirjoitti:Ylipäätäänsäkin tälläiset tuunaukset ovat alku kohti puskurien poistoa, Weberin asennusta ja tekniikan vaihtoa. Parempi siis säilöä auto helmoja myöten suohon jossa se säilyy paremmin kuin tuningissa.
Weberin voisin tietyissä tapauksissa jopa hyväksyä mutta puskurien poistoa en hyväksy! :lol:

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 15.5.2010 9:33
Kirjoittaja Pavlovits
On se elämä liian helppoa, jos tällaiset asiat ovat suurimpia murheita.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"

Lähetetty: 15.5.2010 15:14
Kirjoittaja lada.h.s
Ei sen tarvitse hirveän vaikeaa ollakaan! :D