Sivu 187/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 16.8.2012 20:06
Kirjoittaja Jokari
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikä on Nyyppä ja Nyyppämäisyys?
Kerran täällä jo oli viestiketju jossa: Nyyppä osti nappiksen ja aloitti ladaharrastusen. Luulin että tuo oli nimimerkki, muttei se kai olekaan.
http://urbaanisanakirja.com/word/nyyppa/
Kumma keksintö tuo google vaikkei sanaa tietäisikään entuudestaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.8.2012 11:32
Kirjoittaja Lada110
onko muilla ollu vastaavaa muuten että n.100-110km/h ajettaessa etupää "vatkaa" mutta ratti ei?? eri pyörillä sama juttu... ja punteissa pyörät on... oisko vetari vinkkeli??
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.8.2012 21:28
Kirjoittaja Sepi
Onpi taas kerran katkennut takapissapojan letku katon väliin

Ajattelin vaihtaa koko letkun kestävämpään, kunhan vaan sais jotenkin ronkittua entisen pään esille, jos sitä vois vaikka käyttää uuden letkun vetämisessä avuksi. Onkohan tietoa tuon letkun mitoista farmari malliin?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 7.9.2012 14:18
Kirjoittaja jarski150
nyt ois kohta kuukausi ajettu satakymppiä.bensamittari näyttää kokoajan täyttä tankkia ja kuskinpuolen sähköikkuna piti teipata että pysyy ylhäällä,muuten hyvä peli

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.9.2012 19:44
Kirjoittaja Jaska HKI
jarski150 kirjoitti:nyt ois kohta kuukausi ajettu satakymppiä.bensamittari näyttää kokoajan täyttä tankkia ja kuskinpuolen sähköikkuna piti teipata että pysyy ylhäällä,muuten hyvä peli

Katoppa että lasi ei olisi irronnut alareunastaan sitä liikuttavasta kiskosta.Tämä tapahtuu silloin kun jäätynyttä lasia yritetään avata sähkömoottorilla väkisin.
Takapenkin alta löytyy luukku ja sen alta anturi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.9.2012 19:26
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Sepi kirjoitti:Onpi taas kerran katkennut takapissapojan letku katon väliin

Ajattelin vaihtaa koko letkun kestävämpään, kunhan vaan sais jotenkin ronkittua entisen pään esille, jos sitä vois vaikka käyttää uuden letkun vetämisessä avuksi. Onkohan tietoa tuon letkun mitoista farmari malliin?
On sellainen muistikuva vuosien takaa, että olisin iroittanut katon takaosan ruuveilla kiinnitettyt muoviosat. En vaan muista, pääsikö sieltä letkunpätkään käsiksi. Ehkä ei. Varmaan olet jo itsekin kokeillut.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.9.2012 11:15
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jos vanha letku on niin hapero että katkeilee niin mitenkähän onnistuu sen avulla vedellä uusia letkuja tilalle. Toivottavasti onnistuu.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.9.2012 14:51
Kirjoittaja Sepi
Luovuin tuosta uuden letkun työläästä vaihdosta. Purin just niitä muoviosia hieman tieltä, niin letku onkin teippailtu sieltä täältä kiinni peltiin, joten jos letkun meinaisi vaihtaa, olisi kattoverhoilukin irrotettava. Nyt tuli sitten liitettyä katkenneet päät toisiinsa laittamalla katkoskohdan sisälle tiukka pätkä ohuempaa putkea ja liitoksen päälle vielä kutistesukka.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 30.9.2012 9:41
Kirjoittaja Sepi
Jäipä Lada katsastuksessa kiinni epätasaisista takajarruista. Sekä käyttö-, että käsijarru olivat oikealla puolella heikompia. Lopulta syyksi paljastui urille kulunut jarrurumpu ja vuotanut sylinteri. Uusien osien vaihdolla jarrut tasottuivat. Samalla tuli vaihdettua uudet kengät mallia motonet.
Nyt ei vaan tunnu tuota käsijarrua saada pitäväksi millään konstilla. Hiekkatiellä ei renkaita saa lukkiintumaan käsijarrulla lainkaan, mikä on kyllä aiempien jarruremppojen jälkeen onnistunut. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia uusien kenkien kanssa?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 30.9.2012 10:17
Kirjoittaja pressa
Mittaa se kengässä oleva kolo mihin käsijarrun tanko painaa, jos kolo on liian syvä (verrattuna vanhaan kenkään) ei käsijarru pidä. Korjauksena voi täyttöhitsata koloa hieman matalemmaksi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.10.2012 2:00
Kirjoittaja Smoppi
Sepi kirjoitti:Jäipä Lada katsastuksessa kiinni epätasaisista takajarruista. Sekä käyttö-, että käsijarru olivat oikealla puolella heikompia. Lopulta syyksi paljastui urille kulunut jarrurumpu ja vuotanut sylinteri. Uusien osien vaihdolla jarrut tasottuivat. Samalla tuli vaihdettua uudet kengät mallia motonet.
Nyt ei vaan tunnu tuota käsijarrua saada pitäväksi millään konstilla. Hiekkatiellä ei renkaita saa lukkiintumaan käsijarrulla lainkaan, mikä on kyllä aiempien jarruremppojen jälkeen onnistunut. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia uusien kenkien kanssa?
Yleensä rumpujarruilla kestää vähän aikaa, että alkavat pitämään kunnolla. Tee pitkäkestoisia jarrutuksia semmoisella voimalla että takajarrutkin tulevat mukaan, ja tee vaikka muutama pysähdys käsijarrulla. Itselläni takajarrurempan (jarrukenkien vaihdon) myötä kesti melko kauan, että käsijarrukin alkoi pitämään edes välttävästi. Ikinähän se ei noissa etuvetoisissa kovin tehokas ole se käsijarru. Katsastuksessa käsijarrun tehoksi kuitenkin mitattiin lähes kilonewtonit molemmilla puolilla. Ihmettelin sitä suuresti, koska eihän tuosta Samaran käsijarrusta ole edes mäkilähdöissä mitään apua, kun se on niin heikko.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.10.2012 19:06
Kirjoittaja samarai
Veljen 110:ssä oli joku vuosi sitten tuota samaan ongelmaa käsijarrun kanssa ja johtui siitä paineentasausventtiilin toimimattomuudesta. Kuntoon se tuli jarruttelemalla jonkun aikaa puutikku kiilattuna siellä kielen välissä.
Vihje säätimen kiilauksella "jumppaamiseen" tuli tästä samasta topikista muutama vuosi taaksepäin.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 2.10.2012 15:28
Kirjoittaja Sepi
Mittailin uusista kengistä niiden hahlojen syvyydet, niin nehän olivat millin verran syvemmät kuin vanhoissa. Hitsasin välirautojen hahloihin pari milliä lisuketta, mutta eipä auttanut sekään pitoon. Vaihdoin vanhat kengät, joissa kuitenkin pintaa vielä reippaasti, niin johan alkoi ottamaan ja hyvin. Kannattanee näköjään välttää Motonetin myymiä ABS-merkkisiä kenkiä!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 2.10.2012 16:32
Kirjoittaja JohnDoe
Sepi kirjoitti:Kannattanee näköjään välttää Motonetin myymiä ABS-merkkisiä kenkiä!
Ilmeisesti nimi on enne ja kertoo, ettei noilla ole mahdollisuutta saada pyöriä lukkoon.

Jos huumorin puolelle mennään.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 2.10.2012 17:41
Kirjoittaja Smoppi
Jotkut väittää ettei uudet jarrukengät ikinä pidä kunnolla, vaan niillä pitää ajaa vähän aikaa että alkavat pitämään. Kyllä minulla ainakin nykyään nuo motonetin kengät jo pitävät ihan hyvin. Tai pitivät jo katsastuksessa tuhansia kilometrejä sitten. Uusilla kengillä kyllä autoa pystyi työntämään eteenpäin, vaikka käsijarru oli vedetty ihan tiukalle.