Sivu 17/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.10.2013 23:22
Kirjoittaja veli samara
Suhinoita harjoiteltu päivittäin projektin alusta asti.

Lisää inspiraatiota mukavasti

wrooom-tsi-hu-huu, wrooo

.
Pitää ottaa kaveri mukaan tuohon ensi starttiin, niin saa kunnon videokuvaa. Innolla odotan minäkin. Saattaa olla että innoissani en malta jättää autoa talveksikaan rauhaan, vaan otan ajoon

. Vaikka piti olla kesäauto, mutta talvella se ajaa parhaiten asiansa.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.10.2013 19:40
Kirjoittaja veli samara
laajakaista toimii, ahtopaine toimii. Takarenkaat paikoillaan. Takavaimennin ei ole paikoillaan, mutta käynnistyy se ilmankin. Letku on postissa, huomenna sen haen pois. Bensaa laitettu tankkiin. Eli letku kiinni, öljyt sisään ja bensapumpun herätepiuha kiinni -> ENSISTARTTI.

Saa varmaan edes unta tänä yönä
Ennen kuin koeajolle pääsee niin pitää laittaa ilmanputsari kiinni, tehdä akulle kiinnikerauta ja laittaa bensamittarin piuhat kiinni. Niin ja kierroslukumittarikin pitää laittaa toimimaan. Sen jälkeen ihmetellä kardaanin jurinan syytä, epäilen kannatinlaakerin olevan loppu.
Dynolle varata aika, kun auto täysin valmis.
Ja sen verta vielä koneesta, että se on vielä taysin avaamaton. Eli laitettu ainoastaan ahdin kylkeen ja cooleri keulille. Jos tämä toimii, niin viritetään lisää

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.10.2013 21:21
Kirjoittaja jomppe2105
moro. millais noi levipellit?
Laitoitko tubeles renkaat vai et?
Entä sisäkumit? Onko tyhjentynyt?
itellä tulossa ladan orkkis vanteista taake 9" ja etee 8".
Minkäkokoisia kumeja sä suosittelisit noihin et tulis komiat?

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.10.2013 21:39
Kirjoittaja jomppe2105
Ja mitenkäs tuo katsastus noilla sun jousilla?
meneekö läpi?
itellä edessä -70 ja takana -50 ja meinasin et nistä ottas vähän pois ni menee kö vielä sen jälkeen leimasta?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.10.2013 21:54
Kirjoittaja veli samara
taitaa lukea tuolla aikasemmin, mutta laitetaan nyt.
edessä 7,5" ET12+15mm spacer = ET-3, rengas 165/55
Takana 9" ET12+10mm spacer = ET2, rengas 175/50
Ihan nankangin tubeless renkaat on sisäkumeilla, Ja en ole mitannut paineita renkaista kun en ole niillä vielä ajanut metriäkään. Varaudu siihen että orkkispelleistä levitetyillä(siis jos levitetty sisäänpäin myös)vanteilla joudut sorvaamaan rumpuja ja hieman jarrusatuloitakin. Mulla ei ole mitään mahdollisuutta laittaa tuota etuvannetta paikoilleen, ilman tuota 15mm spaceria. Ja silti jouduin hiomaan satulaa hieman että vanne pyörii.
No rengas asia on maku asia, joten käyppä tuolla sivulla tyrestrech.com Sieltä valikosta nappaat vanteen leveyden renkaan ja yms ja saat kuvia asennuksista. Kaikkia ei välttämättä löydy, mutta saa hyvin osviittaa. Jos venystä tykkää niin 8" vanteelle tuo 165/55 vois olla just passeli, kun 155 leveydellä ei oikeen löydy hyviä profiileja. Tietysti jos haluaa isommalla profiililla niin valikoimaa löytyy paljon enemmän. Silloin ei tule ongelmaa mittarivirheen kanssa, ja koneen huutamisen 100km/h vauhdissa.
Mittaamalla selviää, mutta en suosittele että yrität edessä saada ET:tä niin isoksi että mahtuu 8" vanne kokonaan kaaren sisään. ainakaan vakio peltivanteilla. Jos oikeen leveitä haluaa, niin 14" vanne on paljon parempi vaihtoehto. silloin eteenkin menee 8,5" helposti.
Jousista sen verran että vakio rengastuksella menin katsatuksesta läpi, -90mm sarjalla. Noilla mun jousilla, turha kuvitella mennä edes konttorin pihalle

. Moottorin alla olevasta palkista maahan noin 3,5-4cm. Nyt vaihdettu melkein vakio alusta paikoilleen, ihan dynotusta ja koeajoja varten.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.10.2013 23:03
Kirjoittaja veli samara
Mieleen tuli että mullahan on vielä vakio jakaja, mitäköhän sille pitäis tehdä? epäkeskot jumiin ja alipainesäädin käyttöön vai pois? Kun ei tuota megaakaan vielä ole.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 4:28
Kirjoittaja joumään
Olikos sulla tässä muuten säädettävä panhard tanko? Jos niin miten toteutettu.
Ja noihin jomppen viesteihin, että eikös tuollaiset 9" tuu jo aika överisti kaarista ulos takana kun itselläni jo 8,5" tuli jo melko paljon. Tämä tosin ongelma vaan silloin jos levittää ulospäin niitä vanteita eikä siirrä keskiötä ollenkaan.
Ja jousista senverran, että jos ne auto ylös tunkattuna pysyvät paikallaan eivätkä hölsky siellä ja maavara on tarpeeksi iso, nii pitäisi kelvata leimallekin.
Meni aika hyvin ohi tän topicin aiheen, mutta kuiteski.
PS. Multa löytyy kuvaa 165/55R13 renkaasta 8,5x13" vanteella jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 8:45
Kirjoittaja Stuba
Kannattaa varautua että sisärenkaita menee puhki muutaman päivän ajon päästä. Ei nimittäin kestä nuissa nykytubeles kumeissa kovin pitään.
Nimimerkillä meni keväällä 3 rengasta puhki neljässä päivässä noista levipelleistä...

Oli hiertyny sisäkumit puhki kyljistä.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 9:30
Kirjoittaja jomppe2105
No tyhjentyyköhän lainkaa jos heittää tubeles renkaan vaikka 8.5" vanteeseen 185/55 kumin?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 11:07
Kirjoittaja Stuba
jomppe2105 kirjoitti:No tyhjentyyköhän lainkaa jos heittää tubeles renkaan vaikka 8.5" vanteeseen 185/55 kumin?
Mulla on nuo 165/55 kumit pitänyt hyvin ilmansa 7" leveellä vanteella...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 12:03
Kirjoittaja jomppe2105
Stuba kirjoitti:jomppe2105 kirjoitti:No tyhjentyyköhän lainkaa jos heittää tubeles renkaan vaikka 8.5" vanteeseen 185/55 kumin?
Mulla on nuo 165/55 kumit pitänyt hyvin ilmansa 7" leveellä vanteella...
Onko yhtääv tota Gunther tyyliä ?

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 12:39
Kirjoittaja Stuba
jomppe2105 kirjoitti:Stuba kirjoitti:jomppe2105 kirjoitti:No tyhjentyyköhän lainkaa jos heittää tubeles renkaan vaikka 8.5" vanteeseen 185/55 kumin?
Mulla on nuo 165/55 kumit pitänyt hyvin ilmansa 7" leveellä vanteella...
Onko yhtääv tota Gunther tyyliä ?

Laitoin nuo vanteet myyntiin niin siel on pari kuvaa...

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 14:18
Kirjoittaja veli samara
NO NO

se käynnisty Saat*na

. Bensapaineet liian korkeat, koska linja ei vedä tarpeeks. Pakosarjan ja putken väli vuotaa, kun tiivitse unohtu
Seoksia turha katsella kun kaasari tulvii suht rajusti. Paineet noin 0,4bar, puolet liikaa siis. Tyhjäkäyntiä käy, mutta kun laitat pumpun päälle niin sammuu samantien.
Pientä fiksailua vielä.
Joumäänille sen verran että säädettävä panhard tulossa venäjän maalta, saapunee lähiaikoina. Samalla tulee pohjapanssari...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 15:58
Kirjoittaja veli samara
Kohokammion kun täyttää ja ottaa pumpun pois käytöstä, saa konetta käytettyä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa. Seokset näyttää olevan jostain kumman syystä hieman rikkaalla, eli huitelee siellä 10-10,5 välissä

Sytkää en ole kyllä vielä koskenut sen koommin, mitä nyt sen verran että käyntiin lähti. Kun potki takas ekassa käynnistyksessä.
Pakoäänet melko maltilliset vaikka ei ole vaimentimia, en tiedä sitten millaset kun konetta rupee kuormittamaan.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.10.2013 17:06
Kirjoittaja joumään
Laita vaikka kuvia siitä panhardista kun joskus saapuu. Kyllähän mä siis tiedän miten sellaisen saa tehtyä, mutta olisihan se hyvä nähdä millainen on tehtaalla tehty.
Pohjapanssarista jos olisin tiennyt, niin olisin omani voinut myydä kun ei ole käyttöä. Ihan käyttämätön olis.