Sivu 12/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 13.9.2013 6:10
Kirjoittaja START
ei taida museoleimalle kelvata muutenkaan niin eiköhän se ole viisain tehä juurikin samanlainen tunneli kun tuolla ulkomaan elävien foorumilla

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 13.9.2013 10:10
Kirjoittaja veli samara
Museointi on niitä varten, jotka ei tiedä että asiat voi tehdä monella tapaa

.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 13.9.2013 19:32
Kirjoittaja veli samara
Pelkääjän- ja takapenkki irrotettu, matot ja vanhat märät sanomalehdet poistettu. Kohta vois avata lattian tunnelin tekoa varten.
Auto vaan pitäis saaha lähemmäs hitsauskonetta jossain vaiheessa, joten takajarrut pitänee korjata ennen sitä

Käydä motonetistä hakemassa asennussarja, jos sillä selviäs. Meni ne kenkien kiinnitystappien jousilevyt läpi siitä tapista(vaikeasti selitetty

), ja nyt kengät pääsee liikkumaan miten sattuu.
EDIT: pidemmät pultit tilattu vanteille, 42mm pituset luulis olevan tarpeeks pitkät. Entiset oli 26mm pitkät, siihen 15mm lisää tekee 41mm. Eli nyt voi taaksekkin laittaa vielä 5mm spacerin jos tarve tulee.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.9.2013 15:42
Kirjoittaja veli samara
Uus downpipen laippa tilattu, kun tuo edellinen on vääränlainen. Ebaysta tilasin, melko kallis mutta onpahan oikeanlainen. Siinä on vielä lambdalle paikkakin, mutta onkohan liian lähellä turboa? kuitenkin noin 4cm päästä turbosta. Tai siinä se on vakionakin, niin kai se siinä sitten toimii.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.9.2013 20:32
Kirjoittaja START
laajakaistan anturihan pitäs laittaa mielellään jonnekin metrin päähän turbosta, jossain auton alla se pitäs kai olla. eikä mielellään mutkaan ainakaan ulkokurviin
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.9.2013 20:54
Kirjoittaja veli samara
Tollanen muistikuva Mullakin oli. Pitää tulpata tuo Ja hitsata uus metrin päähän.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 11:08
Kirjoittaja veli samara
Nyt käyty turbon öljyntulo letku teetättämässä teho-hydrossa. 6mm PTFE-letkulla ja prässätyillä liittimillä. Öljypaluu letkua sieltä en saanut. Mitä letkua sinne nyt sitten laittaa, kun tuo PTFE-letkua ei kuulemma voi klemmareilla puristaa?...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 12:00
Kirjoittaja toktornivako
Turbon puolelle pitkä rautaputki +12mm sisähalkaisija ja öljypohjaan vastaava nippa ja väliin öljynkestävä kumiletkun pätkä!
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 14:36
Kirjoittaja veli samara
joo. Pitää käydä kysymässä 16mm halkasijalla olevaa putkea jostain.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 18:57
Kirjoittaja START
mulla on sopivaa vesijohtoputkea pätkä turbolta mihin on hitsattu puolentuuman hydraulinippa josta hyde letkulla sit öljypohjaan jossa myös puol tuumanen nippa
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 19:05
Kirjoittaja veli samara
Nii tuonkin kun olis tajunnu tehdä silloin kun öljypohja oli irti. Ja mulla on tuo paluupuolen letkulähtökin tehty uusiks, kun ottaa putki kiinni tulolaippaan(pakopuolen). Joten siihen piti tehdä mutka, jolla väistää sitten tuon laipan. Putki suuntautuu nyt ehkä 60 asteen kulmassa sivulle, onko tuolla suurenpaa merkitystä?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 19:14
Kirjoittaja START
ei jos alamäkeä kuitenki. lähtee mullakin het mutkalla
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.9.2013 19:34
Kirjoittaja veli samara
On alamäkeä, vaikkakin sojottaa keulaan päin. Pitää hitsata tuohon lisää putkea, ja laittaa pien pätkä letkua öljypohjan tuntumille. Taitaa olla kaikista helpoin tässä vaiheessa.
sen jos sais tässä lähipäivinä tehtyä sais öljyt ja vedet laittaa koneeseen.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.9.2013 10:05
Kirjoittaja veli samara
Nyt on sitten laajakaista lambdakin tilattu. Futurezilta lähti tulemaan PLX DM-6. Luulis toimivan.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.9.2013 18:05
Kirjoittaja START
mulla tais olla sama, siitä tais vaan anturi pimentyä, tai sit siinä oli muuta häikkää talvella