Sivu 12/14
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 10.10.2009 14:02
Kirjoittaja Zipi
Piti tehä vielä pieni redesign ja nyt tää on aikalailla EVO2 versio sitten loppujen lopuksi:
Tuolla aikaisemmalla liike ei ihan riittänyt että lukko olisi toiminut. Kahvan systeemit ja oven lukittuminen kiinni laittaessa toimi mainiosti, mutta itse varsinaista lukkoa ei saanut pelittämään. Niimpä piti hiukkasen lyhentää tuon keinun lukkomekanismin päätä että sai pidemmän liikeradan. Tämä taas johti pieneen testailuun että sai kahvan taas herkäksi. Ensimmäisen testin jälkeen kahva jäi nimittäi aivan liian jäykäksi, mutta pyöristämällä kosketuspinnat se taas herkistyi. Ja nyt se lienee jopa vielä herkempi kuin edellinen toimivaksi julistamani ratkaisu.
Jos tästä vaikka seuraavaksi pääsisi hitsaamaan noi keinuvermeet kunnolla kasaan kun ovat edelleenkin vain heppailtuna... Ja apparin oven kimppuun.

Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 20.10.2009 14:07
Kirjoittaja köhmä
Taitaa olla projektissa meneillään pieni hengähdystauko?
No hiljaa hyvä tullee, itellä meni helposti parikin vuotta kötöstellessä...
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 25.10.2009 20:17
Kirjoittaja ihkulainen
On kyllä harvinaisen asiallinen projekti! Jatka samaan malliin, niin tulee kyllä upee Niva!
Oma rojekti vähän jäissä. En oo pariin kuukauteen ees koskenu siihen. Ja mä kun luulin et sais insipiraatioo lisää ku sain Nivan ajokuntoon...
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 31.10.2009 1:02
Kirjoittaja Zipi
Pikkasen ollu yhtä jos toista puuhaa jarruttamassa tätä rojektia... Mutta ei hätiä, kyllä se tästä.
Ei vaan valitettavasti pysty ihan samaan tahtia painamaan kuin kesällä, mutta sitten kun taas saadaan hönkä päälle, niin tapahtuu jotakin, ennen kuin taas vetää henkosia.
Sen verran tässä on tullu puuhattua että nyt ois molemmat ovenkahvat kondiksessa ja herkät. Vaatihan se toi apparinkin puoli kerran jos toisenkin sovittamista ja tuunaamista ennen kuin herkäksi sai. Mutta nyt kelpaa.

Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 29.11.2009 15:26
Kirjoittaja jaasu
Liekkö tälle tapahtunu mittään??
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 16.1.2010 11:45
Kirjoittaja Zipi
jaasu kirjoitti:Liekkö tälle tapahtunu mittään??
Jos ois, niin kyllä oisin raportoinut... Vähän tällänen talvitauko menossa. Kyllä tää ennen kuin varsinaisesti kesäksi voi sanoa lähtee taas etenemään, tai säkällä pikkaisen aiemminkin. Jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin sitten taas tehäänkin ihan tosissaan kunhan aloitetaan.

Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 4.4.2010 11:29
Kirjoittaja Nonnis
Hupsista, nyt vasta huomasin tämän. Mun vanha Nivahan tuo on

Kotikylälle sen kyllä myin, mutta näyttää sitten siirtyneen vähän kauemmaksi.
Prkl kun alkaa Niva-kuume poltteleen taas....
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 9.4.2010 21:06
Kirjoittaja niva
mitenkäs tämä projekti mahtaa edistyä
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 14.4.2010 23:09
Kirjoittaja Zipi
Nyt tätä ollaan taas pikkuhiljaa herättelemässä talvihorroksestaan... Kävin tänään romiksella tutkimassa missä rakkineissa olisi edes suunnilleen sopivanlainen tehostettu simpukka tarjolla. Ja näyttäisi että ZF/GM tuotos Omegasta olisi varsin kivan oloinen:
Toki kiinnitysreijät runkoon tarttee tehä uudet, mutta se nyt on pikkujuttu... Enemmän mietityttää miten Nivan ohjausvarsi tähän koneistetaan, mutta eiköhän sekin jotenkin onnistune, tarttee vaan sen koneistaminen jättää ammattilaisille.
Simpukan metsästys muista merkeistä on aloitettu siksi, että järkevällä rahalla simpukkaa ei tunnu naapuristakaan saavan... Pyynnit luokkaa 500 egeä pelkästä tehostetusta simpukasta ilman mitään pumppukilkkeitä (joita tässä rojekissa ei edes tarvitakaan). Nivan orkkis tehostettuhan on kanssa ZF:n tuote joten varmasti hyvinkin samanlainen sisuskaluiltaan kuin tämä obelixin...
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 12.6.2010 17:13
Kirjoittaja Zipi
Nyt ois Chevy Nivan simpukka:
Eli ei tarvinnu alkaa kötöstämään Opel Omegan simpukasta, vaan se jäi nyt sitten ylimääräiseksi. Vähän piti tulipellin jämiä karsia simpukan tieltä ja sitten hitsailla runkopalkin reunukset kuntoon kun läks pistehitsaukset poijes joilla palkki ennen oli kasassa. Chevy Nivassa näkyy olevan vähän erimallinen ohjausvarsi simpukassa joka antaa raidetangolle paremman kulman. Chevyn ohjausvarsi on kulmaltaan hiukka erilainen ja raidetankoja joutuu hiukka jatkamaan (esim. tekemällä uuden pidemmän säätöpalikan) tai sitten vaihtamaan Chevy Nivan raidetangot. Näitten palikoitten kanssa siis vielä vähän jumppaillaan ja katsotaan mikä tulee jäämään lopulliseksi konfiguraatioksi, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa taas tämä rojekti edetä. Vielä ei etenemistahti tule olemaan samaa luokkaa kuin viime kesänä kun on monta hommaa saatava valmiiksi, mutta jos vaikka juhannuksen jälkeen alkaa taas kovemmalla tahdilla tapahtua.

Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 12.6.2010 18:12
Kirjoittaja 1800tc
hienoa työtä kyllä tota innolla seuraa

Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 13.6.2010 17:53
Kirjoittaja Zipi
Sen verran tuli tänään askarreltua että sovittelin konetta konehuoneeseen ja rakensin oikealle puolelle uuden korvakkeen:
Vasemman puolen korvake saa olla mersun vakio, sille ei tarttee tehä mitään. Seuraavaksi sitten suunnittelemaan apurunkoa etuperälle ja siitä sitten tekemään kannakkeita koneelle...

Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 14.6.2010 21:30
Kirjoittaja toktornivako
Miksi simpukka on "Chevy Nivan" eikä Nivan oma???
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 14.6.2010 22:00
Kirjoittaja Zipi
toktornivako kirjoitti:Miksi simpukka on "Chevy Nivan" eikä Nivan oma???
Saatavuus/hinta-asia... Se on muuten ymmärtääkseni sama, mutta ohjausvarressa lienee vähän eroa. Ohjausvarren reikien etäisyydet ovat samat, mutta uloimman raidetangon reikä on vähän "keskempänä" (lähempänä moottoria), eli ohjausvarsi on suorempi kuin Nivan oma. Chevy Nivan ohjausvarren uloimman raidetangon paikka on myös vähän kallistettu (eli ohjausvarsi hiukka ropelilla), jolloin se antaa raidetangolle miellyttävämmän lähtökulman. Juuri ja juuri riittäisi Nivan raidetangoissa säätövara, mutta pitänee siitä säätöpalikasta sorvauttaa varmuudenvuoksi hiukkasen pidempi versio.
Re: Siperian S.U.V projekti (vanhan mallin Niva)
Lähetetty: 15.6.2010 13:35
Kirjoittaja toktornivako
Kyllä niitä Pietarissa ainakin on saatavana!eikä se hinta ole kyllä sen kummempi kuin "Chevynkään"