miksi Lada-uskollisuus?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Kyll' on Japanin poika jojottannu oikein kunnolla. :lol: :lol:
Kyllä lähtee..!
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Miten suut laitatte jojomiehet, kun Reno (Renault) vei ylivoimaisesti F1 maailmanmestaruuden :wink: Munkin veli on ihan hassuna Tojotaan ja kuitenkin siihen vaihdetaan kaasuttajaa, virranjakajaa ja silti vain nykii ja hitsaa paikkaa paikan päälle. Kun hän ajoi mun Ladalla niin kysyi pitäiskö ostaa tämmönen peli. Ei ole ainakaan vielä ostanut, kun nyt korjaa Tojotaa, luvattoman käytön jälkeen.
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

toyota jos et muuta saa :wink:
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Chevroletti pihaan

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Olen vahvasti samaa mieltä LADA 1200 nimimerkkisen henkilön kanssa. Ehdottomasti eniten kiinnostava automerkki on Chevrolet. Kun vain pääsisi koeajamaan Chevrolet Nivan, niin siitä se haave voisi tulla.

Jyrki-boy
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

Lada on se ainoa auto, joka ei ole tarvinnut apuvirtaa, hinausapua tai mitään rukouksia. Se on kulkenut junan lailla ja vetänyt toisen ladan pellolta. Lada kannatukseeni ei liity mitään poliittista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
tomi

Viesti Kirjoittaja tomi »

Kyllä mie sen ymmärrän että tällä foorumilla Ladaa kehutaan, tämähän on aivan oikea paikka siihen, mutta mitä nuo muut merkit täällä tekee? On mullakin pari Volkkaria ollut ja on vieläkin, mielestäni hyviä ja luotettavia vehkeitä ainakin dieselinä, mutta en ole koko ajan niitä kehumassa täällä. Ja on kerholaisilla Mersuja jne. mutta harvoin niistä täällä kuulee juttuja.

Ja en tosiaan epäile etteikö tojota ja muut japanilaiset olisi hyviä vehkeitä, päinvastoin, mutta en mie välittäisi niistä täällä lukea, jos haluan niistä tietoa niin eiköhän sitä löydy paremmistakin paikoista.

Jos niitä muita merkkejä pitää kehua, niin voisiko ne olla jossakin tietyssä topicissa ettei tarvisi joka ketjusta lukea kuinka tojota on paras. :wink:

Ja sitten vielä hymiöitä perään ettei mene turhan vakavaksi eikä ala merkkisota :wink: :D :lol: Sillä eihän tämän pidä vakavaa ollakaan enkä ole vetänyt herneitä nenään mutta jotain rajaa jos saisi...
Eli anteeksi jos tämä kuulostaa vakavalta, ei ollut tarkoitus.
JTM
Viestit: 364
Liittynyt: 16.9.2005 23:13
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja JTM »

Ei näitä juttuja pidä ottaa liian vakavasti. Joskus vaan tekee mieli heittää huonoa läppää.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Taitaapa täällä käydä näitä juttuja lueskelemassa moni muukin "ei ladisti". Jos vain jotakin voi päätellä siitä, että rekisteröityjä käyttäjiä on lähes yhtä monta ku toyota kerholla. Opelistit ovat pistänee reilusti paremmaksi, yli 13000 käyttäjää.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

,_,/ukka kirjoitti:Taitaapa täällä käydä näitä juttuja lueskelemassa moni muukin "ei ladisti". Jos vain jotakin voi päätellä siitä, että rekisteröityjä käyttäjiä on lähes yhtä monta ku toyota kerholla. Opelistit ovat pistänee reilusti paremmaksi, yli 13000 käyttäjää.

,_,/ukka


Aika jännä juttu muuten tossa opel foorumilla, sinne on rekisteröitynyt siis yli 13000 käyttäjää ja viestejä sinne on kirjoitettu melkein puoli miljoonaa, mutta itse kerhossa on saman verran jäseniä kuin ladakerhossakin eli noin 1000. Eli ovatko opelistit siis ahkeria kirjottelemaan netissä mutta itse kerhon toiminta ei kiinnosta?
ertsa

Viesti Kirjoittaja ertsa »

Se, mikä Laapotissa on hyvää, on symppis perusolemus ja tekniikan yksinkertaisuus.

Kokemuksena muuten se on ollut mainio. Samalla on tullut huomattua, miten lapsellisen tosissaan jotkut näissä automerkkiasioissa ovat. En tarkoita ladisteja, vaan kalliimmilla vehkeillä ajavia. Tuntuu olevan jonkinlainen loukkaus, että joku voi ajaa Laapotilla. Ehkä se sieppaa, että ittelleen on perustellut 30 tonnin auton oston, ja joku toimittaa samat asiat autolla, jonka hankintahinta on vähemmän, kuin oman rimpulan vuosittainen arvonalennus. Yhtälailla se markettiin vie, kuin joku 30 tonnin arvonalenema-kiikkukin.

Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.

Oma -94 farmi muutenkin alkaa olla siinä vaiheessa, että ehkä se pitäisi päästää enempi eläkepäiville. Jos auto on säilynyt kovapeltisenä näihin päiviin asti, niin mikä pakko sitä enää on suolateille tyrkyttää.
JTM
Viestit: 364
Liittynyt: 16.9.2005 23:13
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja JTM »

Minulla on käytössä Lada, Opel ja Toyota. Jokainen niistä on omalla tavallaan ihan hyviä.
Äsken juuri vähän jouduin rassailemaan pojan kanssa sekä Opelin että Ladan takavaloja.
Ladan takavilkku pimeni pesun jälkeen, mutta ei tarvinnut edes polttimoa vaihtaa, kun alkoi taas pelaamaan.
Opelissakin oli vain kosketushäiriö.
Tämä ei tarkoita ettei Toyotassakin olisi vikoja. Toyota vain sattuu olemaan vähän uudempi kuin nuo kaksi.
Tämä foorumi on kuitenkin ainoa, missä tulee käytyä tai melkein asuttua.
tomi

Viesti Kirjoittaja tomi »

ertsa kirjoitti: Samalla on tullut huomattua, miten lapsellisen tosissaan jotkut näissä automerkkiasioissa ovat. En tarkoita ladisteja, vaan kalliimmilla vehkeillä ajavia. Tuntuu olevan jonkinlainen loukkaus, että joku voi ajaa Laapotilla. Ehkä se sieppaa, että ittelleen on perustellut 30 tonnin auton oston, ja joku toimittaa samat asiat autolla, jonka hankintahinta on vähemmän, kuin oman rimpulan vuosittainen arvonalennus. Yhtälailla se markettiin vie, kuin joku 30 tonnin arvonalenema-kiikkukin.
Näinhän se monesti menee. Ja onhan näitä halpoja autoja muitakin, mutta Lada ärsyttää ihmisiä ylivoimaisesti eniten, kun he ovat itselleen vakuuttaneet että sen PITÄISI olla maailman huonoin auto vaikka sillä tosiaan asiat hoituu samalla lailla kuin muillakin.
ertsa kirjoitti: Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.
Itselle on päässyt valitettavasti käymään juuri noin. Ajettavuus olisi vielä mennyt, mutta kulutus on näillä kilometrillä aika tärkeää, joten dieseli piti laittaa. Yksi Lada on kyllä vielä tallella, mutta ilman kilpiä. Ehkä tulevaisuudessa on varaa pitää kahta autoa...Kyllä Lada on pysyvän jäljen jättänyt, se paljon enemmän kuin auto, se on elämys :wink:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10253
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tomi kirjoitti:
ertsa kirjoitti: Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.
Itselle on päässyt valitettavasti käymään juuri noin. Ajettavuus olisi vielä mennyt, mutta kulutus on näillä kilometrillä aika tärkeää, joten dieseli piti laittaa. Yksi Lada on kyllä vielä tallella, mutta ilman kilpiä. Ehkä tulevaisuudessa on varaa pitää kahta autoa...Kyllä Lada on pysyvän jäljen jättänyt, se paljon enemmän kuin auto, se on elämys :wink:
olisko näin? miettiny tällaisilla vanhoilla alle 1000 euron raadoilla ajavana että onko järkeä vaihtaa dieseliin tässä hintaluokassa? diesel polttoaine on saavuttanut hinnassa bensiiniä viime aikoina, henkilöautossa varsinkin dieselvero on aika korkea, eikös diesel vaadi enemmän huoltoa ja huollot on kalliimpia, varaosat kalliimpia, taitaa bensa-Lada olla taloudellisempi?

tarttis kai kokeeksi enempi ajella tolla takavedolla työmatkaa, samaralla menee ainakin kivasti, mut ohan ne kyl ihan eri autoja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:eikös diesel vaadi enemmän huoltoa ja huollot on kalliimpia, varaosat kalliimpia, taitaa bensa-Lada olla taloudellisempi?
No mitä mulla on noista dieseleistä kokemusta, niin huollot on yksinkertaisempia, vaihdettavia osia vähemmän. Ei oo tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja. Syttyä ei tarvi säätää jne jne. Jos ei lähde käyntiin, niin vika on aina polttoaine puolella, bensavehkeessä joko polttoaine tai kipinä puuttuu. Mutta kun remonttia tulee, niin sitte maksaa, suutin ja pumppuhuollot on kalliita...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
tomi

Viesti Kirjoittaja tomi »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:eikös diesel vaadi enemmän huoltoa ja huollot on kalliimpia, varaosat kalliimpia, taitaa bensa-Lada olla taloudellisempi?
No mitä mulla on noista dieseleistä kokemusta, niin huollot on yksinkertaisempia, vaihdettavia osia vähemmän. Ei oo tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja. Syttyä ei tarvi säätää jne jne. Jos ei lähde käyntiin, niin vika on aina polttoaine puolella, bensavehkeessä joko polttoaine tai kipinä puuttuu. Mutta kun remonttia tulee, niin sitte maksaa, suutin ja pumppuhuollot on kalliita...

,_,/ukka
Samanlaisia kokemuksia täälläkin, huoltoja tarvii vähemmän ja ne on yleensä yksinkertaisia. Eikä ole vielä niitä kalliita remontteja onneksi tullut. Dieselvero Jetassa muistaakseni 300-350€. Kun saisi tuon Jetan 1.9 tdic koneen Ladan keulalle...Täällä taisi olla keskustelu Ladan dieselöinnistä, en ole ainoa jota tuo kiinnostaisi.
Ja taas ollaan kyllä aika off topic... :roll:
Vastaa Viestiin