miksi Lada-uskollisuus?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
erkkimalinen
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Miten suut laitatte jojomiehet, kun Reno (Renault) vei ylivoimaisesti F1 maailmanmestaruuden
Munkin veli on ihan hassuna Tojotaan ja kuitenkin siihen vaihdetaan kaasuttajaa, virranjakajaa ja silti vain nykii ja hitsaa paikkaa paikan päälle. Kun hän ajoi mun Ladalla niin kysyi pitäiskö ostaa tämmönen peli. Ei ole ainakaan vielä ostanut, kun nyt korjaa Tojotaa, luvattoman käytön jälkeen.
Chevroletti pihaan
Olen vahvasti samaa mieltä LADA 1200 nimimerkkisen henkilön kanssa. Ehdottomasti eniten kiinnostava automerkki on Chevrolet. Kun vain pääsisi koeajamaan Chevrolet Nivan, niin siitä se haave voisi tulla.
Jyrki-boy
Jyrki-boy
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Lada on se ainoa auto, joka ei ole tarvinnut apuvirtaa, hinausapua tai mitään rukouksia. Se on kulkenut junan lailla ja vetänyt toisen ladan pellolta. Lada kannatukseeni ei liity mitään poliittista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
-
tomi
Kyllä mie sen ymmärrän että tällä foorumilla Ladaa kehutaan, tämähän on aivan oikea paikka siihen, mutta mitä nuo muut merkit täällä tekee? On mullakin pari Volkkaria ollut ja on vieläkin, mielestäni hyviä ja luotettavia vehkeitä ainakin dieselinä, mutta en ole koko ajan niitä kehumassa täällä. Ja on kerholaisilla Mersuja jne. mutta harvoin niistä täällä kuulee juttuja.
Ja en tosiaan epäile etteikö tojota ja muut japanilaiset olisi hyviä vehkeitä, päinvastoin, mutta en mie välittäisi niistä täällä lukea, jos haluan niistä tietoa niin eiköhän sitä löydy paremmistakin paikoista.
Jos niitä muita merkkejä pitää kehua, niin voisiko ne olla jossakin tietyssä topicissa ettei tarvisi joka ketjusta lukea kuinka tojota on paras.
Ja sitten vielä hymiöitä perään ettei mene turhan vakavaksi eikä ala merkkisota
Sillä eihän tämän pidä vakavaa ollakaan enkä ole vetänyt herneitä nenään mutta jotain rajaa jos saisi...
Eli anteeksi jos tämä kuulostaa vakavalta, ei ollut tarkoitus.
Ja en tosiaan epäile etteikö tojota ja muut japanilaiset olisi hyviä vehkeitä, päinvastoin, mutta en mie välittäisi niistä täällä lukea, jos haluan niistä tietoa niin eiköhän sitä löydy paremmistakin paikoista.
Jos niitä muita merkkejä pitää kehua, niin voisiko ne olla jossakin tietyssä topicissa ettei tarvisi joka ketjusta lukea kuinka tojota on paras.
Ja sitten vielä hymiöitä perään ettei mene turhan vakavaksi eikä ala merkkisota
Eli anteeksi jos tämä kuulostaa vakavalta, ei ollut tarkoitus.
,_,/ukka kirjoitti:Taitaapa täällä käydä näitä juttuja lueskelemassa moni muukin "ei ladisti". Jos vain jotakin voi päätellä siitä, että rekisteröityjä käyttäjiä on lähes yhtä monta ku toyota kerholla. Opelistit ovat pistänee reilusti paremmaksi, yli 13000 käyttäjää.
,_,/ukka
Aika jännä juttu muuten tossa opel foorumilla, sinne on rekisteröitynyt siis yli 13000 käyttäjää ja viestejä sinne on kirjoitettu melkein puoli miljoonaa, mutta itse kerhossa on saman verran jäseniä kuin ladakerhossakin eli noin 1000. Eli ovatko opelistit siis ahkeria kirjottelemaan netissä mutta itse kerhon toiminta ei kiinnosta?
-
ertsa
Se, mikä Laapotissa on hyvää, on symppis perusolemus ja tekniikan yksinkertaisuus.
Kokemuksena muuten se on ollut mainio. Samalla on tullut huomattua, miten lapsellisen tosissaan jotkut näissä automerkkiasioissa ovat. En tarkoita ladisteja, vaan kalliimmilla vehkeillä ajavia. Tuntuu olevan jonkinlainen loukkaus, että joku voi ajaa Laapotilla. Ehkä se sieppaa, että ittelleen on perustellut 30 tonnin auton oston, ja joku toimittaa samat asiat autolla, jonka hankintahinta on vähemmän, kuin oman rimpulan vuosittainen arvonalennus. Yhtälailla se markettiin vie, kuin joku 30 tonnin arvonalenema-kiikkukin.
Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.
Oma -94 farmi muutenkin alkaa olla siinä vaiheessa, että ehkä se pitäisi päästää enempi eläkepäiville. Jos auto on säilynyt kovapeltisenä näihin päiviin asti, niin mikä pakko sitä enää on suolateille tyrkyttää.
Kokemuksena muuten se on ollut mainio. Samalla on tullut huomattua, miten lapsellisen tosissaan jotkut näissä automerkkiasioissa ovat. En tarkoita ladisteja, vaan kalliimmilla vehkeillä ajavia. Tuntuu olevan jonkinlainen loukkaus, että joku voi ajaa Laapotilla. Ehkä se sieppaa, että ittelleen on perustellut 30 tonnin auton oston, ja joku toimittaa samat asiat autolla, jonka hankintahinta on vähemmän, kuin oman rimpulan vuosittainen arvonalennus. Yhtälailla se markettiin vie, kuin joku 30 tonnin arvonalenema-kiikkukin.
Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.
Oma -94 farmi muutenkin alkaa olla siinä vaiheessa, että ehkä se pitäisi päästää enempi eläkepäiville. Jos auto on säilynyt kovapeltisenä näihin päiviin asti, niin mikä pakko sitä enää on suolateille tyrkyttää.
Minulla on käytössä Lada, Opel ja Toyota. Jokainen niistä on omalla tavallaan ihan hyviä.
Äsken juuri vähän jouduin rassailemaan pojan kanssa sekä Opelin että Ladan takavaloja.
Ladan takavilkku pimeni pesun jälkeen, mutta ei tarvinnut edes polttimoa vaihtaa, kun alkoi taas pelaamaan.
Opelissakin oli vain kosketushäiriö.
Tämä ei tarkoita ettei Toyotassakin olisi vikoja. Toyota vain sattuu olemaan vähän uudempi kuin nuo kaksi.
Tämä foorumi on kuitenkin ainoa, missä tulee käytyä tai melkein asuttua.
Äsken juuri vähän jouduin rassailemaan pojan kanssa sekä Opelin että Ladan takavaloja.
Ladan takavilkku pimeni pesun jälkeen, mutta ei tarvinnut edes polttimoa vaihtaa, kun alkoi taas pelaamaan.
Opelissakin oli vain kosketushäiriö.
Tämä ei tarkoita ettei Toyotassakin olisi vikoja. Toyota vain sattuu olemaan vähän uudempi kuin nuo kaksi.
Tämä foorumi on kuitenkin ainoa, missä tulee käytyä tai melkein asuttua.
-
tomi
Näinhän se monesti menee. Ja onhan näitä halpoja autoja muitakin, mutta Lada ärsyttää ihmisiä ylivoimaisesti eniten, kun he ovat itselleen vakuuttaneet että sen PITÄISI olla maailman huonoin auto vaikka sillä tosiaan asiat hoituu samalla lailla kuin muillakin.ertsa kirjoitti: Samalla on tullut huomattua, miten lapsellisen tosissaan jotkut näissä automerkkiasioissa ovat. En tarkoita ladisteja, vaan kalliimmilla vehkeillä ajavia. Tuntuu olevan jonkinlainen loukkaus, että joku voi ajaa Laapotilla. Ehkä se sieppaa, että ittelleen on perustellut 30 tonnin auton oston, ja joku toimittaa samat asiat autolla, jonka hankintahinta on vähemmän, kuin oman rimpulan vuosittainen arvonalennus. Yhtälailla se markettiin vie, kuin joku 30 tonnin arvonalenema-kiikkukin.
Itselle on päässyt valitettavasti käymään juuri noin. Ajettavuus olisi vielä mennyt, mutta kulutus on näillä kilometrillä aika tärkeää, joten dieseli piti laittaa. Yksi Lada on kyllä vielä tallella, mutta ilman kilpiä. Ehkä tulevaisuudessa on varaa pitää kahta autoa...Kyllä Lada on pysyvän jäljen jättänyt, se paljon enemmän kuin auto, se on elämysertsa kirjoitti: Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
olisko näin? miettiny tällaisilla vanhoilla alle 1000 euron raadoilla ajavana että onko järkeä vaihtaa dieseliin tässä hintaluokassa? diesel polttoaine on saavuttanut hinnassa bensiiniä viime aikoina, henkilöautossa varsinkin dieselvero on aika korkea, eikös diesel vaadi enemmän huoltoa ja huollot on kalliimpia, varaosat kalliimpia, taitaa bensa-Lada olla taloudellisempi?tomi kirjoitti:Itselle on päässyt valitettavasti käymään juuri noin. Ajettavuus olisi vielä mennyt, mutta kulutus on näillä kilometrillä aika tärkeää, joten dieseli piti laittaa. Yksi Lada on kyllä vielä tallella, mutta ilman kilpiä. Ehkä tulevaisuudessa on varaa pitää kahta autoa...Kyllä Lada on pysyvän jäljen jättänyt, se paljon enemmän kuin auto, se on elämysertsa kirjoitti: Se, minkä takia itsekin joutunen luopumaan omastani, on se, että takaveto-Lada ei ole mikään pitkän matkan cruiseri, ainakaan talvella. Eikä se ole auton vika; peruskonstruktio on esitelty v.-66(?), joten eihän se voi olla alustaltaan nykyauton tasolla.
tarttis kai kokeeksi enempi ajella tolla takavedolla työmatkaa, samaralla menee ainakin kivasti, mut ohan ne kyl ihan eri autoja.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)No mitä mulla on noista dieseleistä kokemusta, niin huollot on yksinkertaisempia, vaihdettavia osia vähemmän. Ei oo tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja. Syttyä ei tarvi säätää jne jne. Jos ei lähde käyntiin, niin vika on aina polttoaine puolella, bensavehkeessä joko polttoaine tai kipinä puuttuu. Mutta kun remonttia tulee, niin sitte maksaa, suutin ja pumppuhuollot on kalliita...Lada-Jussi kirjoitti:eikös diesel vaadi enemmän huoltoa ja huollot on kalliimpia, varaosat kalliimpia, taitaa bensa-Lada olla taloudellisempi?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
tomi
Samanlaisia kokemuksia täälläkin, huoltoja tarvii vähemmän ja ne on yleensä yksinkertaisia. Eikä ole vielä niitä kalliita remontteja onneksi tullut. Dieselvero Jetassa muistaakseni 300-350€. Kun saisi tuon Jetan 1.9 tdic koneen Ladan keulalle...Täällä taisi olla keskustelu Ladan dieselöinnistä, en ole ainoa jota tuo kiinnostaisi.,_,/ukka kirjoitti:No mitä mulla on noista dieseleistä kokemusta, niin huollot on yksinkertaisempia, vaihdettavia osia vähemmän. Ei oo tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja. Syttyä ei tarvi säätää jne jne. Jos ei lähde käyntiin, niin vika on aina polttoaine puolella, bensavehkeessä joko polttoaine tai kipinä puuttuu. Mutta kun remonttia tulee, niin sitte maksaa, suutin ja pumppuhuollot on kalliita...Lada-Jussi kirjoitti:eikös diesel vaadi enemmän huoltoa ja huollot on kalliimpia, varaosat kalliimpia, taitaa bensa-Lada olla taloudellisempi?
,_,/ukka
Ja taas ollaan kyllä aika off topic...