Paremmat gummit eteen vai taakse
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Do dii... Kyllähän kaikkialla (siis autokoulut, liikenneturva, katsastuskonttorit plaa plaa jne) opetaan että paremmat pyörät laitetaan AINA taakse, mutta henk.koht olen aina laittanu eteen ja tulen aina laittamaan... Mikään ei oo niin kauheeta kuin auton aliohjaava käytös, eli puskeminen... Toi sladissa ajaminen on mulla jo luissa ja ytimissä....

[quote
Onkos muuten kellää mitään tietoa kuinka paljon väännöstä ja tehosta menee nivassa takapyörille ja kuinka paljon eteen, vai vaihteleeko se?[/quote]
nivan jakoaskissa on manuaalisesti lukittava tasauspyörästö ,joten lukon ollessa pois vetosuhde vaihtelee etu/taka välillä ja lukko kytkettynä 50/50...
kukin tallatkoon tavallaan ,mulla ainakin paremmat edessä pysyy, menköön vaikka metsään (mennyt on monasti ja lujaa) mutta , voi edes yrittää pelastaa tilannetta jos ohjaus pelittää...
Onkos muuten kellää mitään tietoa kuinka paljon väännöstä ja tehosta menee nivassa takapyörille ja kuinka paljon eteen, vai vaihteleeko se?[/quote]
nivan jakoaskissa on manuaalisesti lukittava tasauspyörästö ,joten lukon ollessa pois vetosuhde vaihtelee etu/taka välillä ja lukko kytkettynä 50/50...
kukin tallatkoon tavallaan ,mulla ainakin paremmat edessä pysyy, menköön vaikka metsään (mennyt on monasti ja lujaa) mutta , voi edes yrittää pelastaa tilannetta jos ohjaus pelittää...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
-
erkkimalinen
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Näinhän se on, paremmat aina taakse..mutta ..mutta meillä paljon talvella ajavilla se on niin vaikea eroittaa niitä kun olemme valmiit vaihtamaan ne kesken talvikaudenkin..siis pareemmat vai huonommat.10000km välein jos "sinksaa" renkaitaan, muistaen kuitenkin pyörimis-suunnan, nastojen takia ja jotkut pinnat vain toimii ja kestää paremmin yhteen suuntaan pyöriessään,..niin ne ovat suunnilleen yhtä hyviä joka syksy alle laitettaessa. Saiks' lukija selvän,aina ei itekään hoksaa ko ajatukset rönsyilee nopeammin ko ehtii kirjoittaa.Auto muuten käyttäytyy parhaimmin keskiverto autoilijan käsissä kun alla on joka nurkassa samanlaiset kiekot, vanhat takaveto kuskit on lajinsa sinällään johon minäkin kuulun..Moi! 
Kyllä lähtee..!