No nyt hajos sitten startti

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Yogi
Ylläpito

Re: No nyt hajos sitten startti

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Mulla on välillä nappiksessa tehnyt se startin herätejohdossa kiinni oleva sulake hapettumaa ja ei ole startti pyörinyt. Sulakken uusiminen/putsaus auttaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Takavedon startti sopii. Tai solenoidi kai siellä rikki on?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Patu925

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Vaimea napse startatessa voi tulla Nivassa myös releestä mitä virtalukko ohjaa. Eli herätevirta ei menekään lukosta suoraan starttiin vaan käyttää relettä millä käytetään starttia. Minun Nivoissa (vm88 ja vm89) kummassakin joutui uusimaan ko releen kun startti kummitteli. En uskalla sanoa tehtaantiedoksi että onko ko.systeemi vakiona tehtaalta lähtiessä vai lisätty maahantuojan tai huollon toimesta silloin aikoinaan. Idea on kyllä hyvä meinaan virtalukko ei läheskään joudu niin koville, solenoidin heräte ottaa sen verran reilusti sähköä.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Patu925 kirjoitti:En uskalla sanoa tehtaantiedoksi että onko ko.systeemi vakiona tehtaalta lähtiessä vai lisätty maahantuojan tai huollon toimesta silloin aikoinaan. Idea on kyllä hyvä meinaan virtalukko ei läheskään joudu niin koville, solenoidin heräte ottaa sen verran reilusti sähköä.
Pitäisi olla Konelan laittama...itsellä kans ollu paljon ongelmia ko. releen kanssa takavedossa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
rysykkä

Viesti Kirjoittaja rysykkä »

Ai ku on tuttua..Itse olen uusinut virtalukon,startin,(jossa kokeillut 3 solenoidia),viritellyt startille releen(ei ollut aiemmin NIVA 1980),tutkinut johdot,antanut lisämaata,mutta startti naksuu etenkin ns puolilämpimänä.Lopuksi tein vielä startin ja "lohkon" väliin 2mm paksuisen laipan jonka avulla sain startin rattaalle lisää tilaa saada ikäänkuin vauhtia.Noh,se auttoi kyllä hieman mutta ei poistanyt ongelmaa kokonaan.Todennäköisesti vauhtipyörän uusiminen saattaisi auttaa,mutta on liian mittava remontti.ELI SIIS NAKSUKOON.
PS.Olen omistanut NIVA 1980 kolme vuotta ja mp URAL 1962 seitsemän vuotta.Niin kyllä on tullut tuo neuvostotekniikka vähän liiankin tutuksi.Ja vielä vaan tulee aina uusia yllätyksiä :( :lol:
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Oletko katsonut reiästä startin ollessa pois, että millaisessa kunnossa on hammastus kehällä. Tasaiseksi kuluneet hampaan sivut, joissa on uutena viiste, ovat kahdessa kohtaa noin 5-8cm matkalla. Moottorin sammuessa kohtaan jossa männät ovat puolessa välissä tasapäisesti. Aikoinaan hiottiin uudet viisteet ns. hammaslääkärinporalla. Nykyisin on saatavan erittäin käteviä sellaisia "kynäporia" joihin saa vaikka millaista terää. Se on sellainen peilin avulla suoritettava operaatio, mutta onnistuu kun ei "polta päreitään"
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Vastaa Viestiin