Tämä on se kohta jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mun mielestä tuossa nyt kupataan kahteen kertaan.,_,/ukka kirjoitti:Veromätkyjä tulee jos kiinni jäät. Ketään ei kiinnosta onko niistä vaihdetuista osista maksettu veroa vai ei. Alkuperäisiä pitää olla yli 50%.micco kirjoitti:Tuli mieleen kun tuota '83 kehäraakkia hitsailin nippuun että jos hommaisi samanlaisen mutta hyväpeltisen uudehkon suomiauton ja vaihtaisi vanhan largon rungonnumeron siihen. Näin saisi hyväpeltisen laitteen vanhoilla päästörajoilla. Kun molemmista autoista olisi kumminkin suomen verot maksettu ei kiinni jäädessä mitään veromätkyjäkään (kai) tulisi. Tuskinpa katsastusmiestäkään kiinnostaa kovin tarkkaan vanhan ladan rungonnumeroa tiirailla.Castrol kirjoitti:Muuten hyvä idea mutta nykyään ainoastaan tekniikanvaihto on muutoskatsastuksen alainen muutos.Korinvaihto on prosenteista välittämättä verollinen muutos joten käytännössä ei kannata.
,_,/ukka
Korinvaihto Ladaan?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Siis jos tuon 400 Eur maalatun korin ovineen ja luukkuineen naapurista, maksan 30%veroa ja tullia (120 Eur). Sitten korinvaihtoon 35% uutta ja loput vanhaa. Olen vaihtanut motin ja muut apulaitteet vanhaan jo aiemmin joten niitä saa leimata ennen korinvaihtoa.
Sitten korinvaihto ja katsastus. Olen siis uudehkon takaveto ladan omistaja noin 1000 eur hintaan, vaikka vuosimalli onkin -89.
Meneekö suunnitelmassa joku pieleen??.
Sitten korinvaihto ja katsastus. Olen siis uudehkon takaveto ladan omistaja noin 1000 eur hintaan, vaikka vuosimalli onkin -89.
Meneekö suunnitelmassa joku pieleen??.
Lada rules
joo, ei tossa on varmasti kanssa ideaa. Voisi vaihtaa muuta hilpetööriä. Vai onko tässäkin jokin "ehdoton originaalivaatimus" ja parhaimmassa(pahimmassa) tapauksessa joutuu Turkuun täysihoitoon ja lähtee kämppä altaRTJN65 kirjoitti:Siis jos tuon 400 Eur maalatun korin ovineen ja luukkuineen naapurista, maksan 30%veroa ja tullia (120 Eur). Sitten korinvaihtoon 35% uutta ja loput vanhaa. Olen vaihtanut motin ja muut apulaitteet vanhaan jo aiemmin joten niitä saa leimata ennen korinvaihtoa.
Sitten korinvaihto ja katsastus. Olen siis uudehkon takaveto ladan omistaja noin 1000 eur hintaan, vaikka vuosimalli onkin -89.
Meneekö suunnitelmassa joku pieleen??.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Jos prosenttiraja ylittyy, tulee auton täyttää tällä hetkellä voimassa olevat määräykset.Lada-Jussi kirjoitti:ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no jo on helvetti jos noin menee,_,/ukka kirjoitti:Jos prosenttiraja ylittyy, tulee auton täyttää tällä hetkellä voimassa olevat määräykset.Lada-Jussi kirjoitti:ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
,_,/ukka
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)No kuka ostaisi uuden auton uusilla papereilla, jos sen saisi vanhoilla papereillakin ja halvemmalla kun ei tarvitisi maksaa turvavarusteista ja katalysaattoreista. Lisäksi olisi pienemmät käyttömaksut.Lada-Jussi kirjoitti:no jo on helvetti jos noin menee,_,/ukka kirjoitti:Jos prosenttiraja ylittyy, tulee auton täyttää tällä hetkellä voimassa olevat määräykset.Lada-Jussi kirjoitti:ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No ei siinä mitään, jos jollakulla on rahaa ja aikaa, niin EU-oikeuteen vaan valittamaan. On siitäkin valtioliitosta jotain hyötyä sitten.veli alexei kirjoitti:Tämä on se kohta jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mun mielestä tuossa nyt kupataan kahteen kertaan.
Tässähän on oikeestaan vaan kysymys huijauksesta.
Kannattaa siis ostaa vähän käytetty lada sieltä venäjältä ja sitten ajaa sillä itse mahdollisimman paljon. Sitten nuo korinumero ym muutokset kun tekee niin yrittää tehdä ne mahdollisimman taidolla.
Sitten kun katsastaa (sydän kurkussa) sen jollain katsastusmiehellä joka ei tiedä asioista mitään niin helpostihan se läpi menee. Selittää vielä juttua siitä papasta joka on sitä pitäny kuin kukkaa kämmenellä jne.
Pieni mahdollisuus kiinnijääntiin, joskin sitten tietty hitsit.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ihan oikeinhan sinä ymmärsit. Eli kysymys on siitä, että kun vaihtaa määrätyn määrän osia, on autovero maksettava uudelleen. Lain tekijän näkökulmasta lienee kysymys siitä, että halutaan saada paljon kunnostusta vaativat (lue huonokuntoiset) ajoneuvat pois liikenteestä kokonaan tekemällä kunnostustyö taloudellisesti kannattamattomaksi. Kuitenkin on jätetty mahdolliseksi auton pitäminen harresteajoneuvona maksamalla siitä (kipeästi). Lakihan olisi voitu laatia myös niin, että ajoneuvo on poistettava liikenteestä ja piste.veli alexei kirjoitti: Tämä on se kohta jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mun mielestä tuossa nyt kupataan kahteen kertaan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no vaihtaa sitten vanhaan koriin kaiken paitsi pellin missä on tyyppikilvet, voihan ne muut osat olla kärsineet ja vaurioituneet normaalikäytössäkin. no unohdetaan sitten koko homma ja käydään ostaa joku KIARTJN65 kirjoitti:Mutta vanhaan koriin voit vaihtaa osia niin paljon kun haluat. Eli tässä se nähdään: vanhan korjaaminen kannattaa aina!!!!.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)joo kyllä varmaan kannattaa unohtaa. Noi korinvaihtohommat yms. ja Suomen autoverotus ei oikein "sovi yhteen". Tuntuisi että vaan hakee vaikeuksia elämäänsä ja onkin äkkiä rikollinen, jos alkaa niitä harrastaa. Sitten onkin jatkuvasti pelko persuksissa, että koskas se "vasarakätinen mies" koputtaa ovella.Lada-Jussi kirjoitti:no vaihtaa sitten vanhaan koriin kaiken paitsi pellin missä on tyyppikilvet, voihan ne muut osat olla kärsineet ja vaurioituneet normaalikäytössäkin. no unohdetaan sitten koko homma ja käydään ostaa joku KIARTJN65 kirjoitti:Mutta vanhaan koriin voit vaihtaa osia niin paljon kun haluat. Eli tässä se nähdään: vanhan korjaaminen kannattaa aina!!!!.helvet ku joutuu maksaa paskasta
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»