Sivu 2/2
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 27.8.2013 8:50
Kirjoittaja RSTommi
Nonnih! Eihän se nokka sinne paikalleen ihan noin vain menny. Siitä alumiini pukistä missä koko komeus pyörii piti ottaa tavaraa pois. Asiassahan kävi näin että kun perus ympyrää nokasta on pienennetty ja kun paikallaan ollessa seuraajat piti säätää ja nehän nousi niin ylös että vastasivat pukkiin. Siinäpä oli pirralla hommia. Onneksi säätövara riitti omissa säätimissä. Tässä on kesälomaa vielä viikko jäljellä joten tehokasta työskentely aikaa vielä riittää joten saas nähä jos sais jo ensi savut kohta aikaseksi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 27.8.2013 10:34
Kirjoittaja jaketech racinteam
RSTommi kirjoitti:Nonnih! Eihän se nokka sinne paikalleen ihan noin vain menny. Siitä alumiini pukistä missä koko komeus pyörii piti ottaa tavaraa pois. Asiassahan kävi näin että kun perus ympyrää nokasta on pienennetty ja kun paikallaan ollessa seuraajat piti säätää ja nehän nousi niin ylös että vastasivat pukkiin. Siinäpä oli pirralla hommia. Onneksi säätövara riitti omissa säätimissä. Tässä on kesälomaa vielä viikko jäljellä joten tehokasta työskentely aikaa vielä riittää joten saas nähä jos sais jo ensi savut kohta aikaseksi

laskematon nokkapukki? tarkistahan nostot ventiililtä että on ilmottajan arvoissa ettei ole keinuvipukulmat persiilään.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 27.8.2013 11:15
Kirjoittaja Jokari
Mahtaa osua hienosti nokka keinun liukupintaan.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 27.8.2013 16:21
Kirjoittaja RSTommi
Kyllähän tuo nokka kostettaa seuraajaa liukupinnan alueella ja seuraajan pultissakin riitti säätövara???
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 31.8.2013 12:18
Kirjoittaja RSTommi
Nokkahan toimii tosi hyvin
Ainut ongelma minkä tuo aiheutti oli että ketjun kiristäjä ei jaksanut pitää ketjua tiukalla vaikka olikin uusi ja jousikaan ei enää pukannu sitä kärkeä kunnolla ulos joten tais mennä sököksi.
Raattat ja kejut oli entiset mutta hyvä kuntoset joten osien sijautuminen on jo tapahtunut.
Mut löysimpä tässä kuluneella kesällä Kuhmon Mobilisti ja rompepäiviltä nestekiristimen.
Aika yksin kertainen asentaa ja jämerämmän oloinen osa mitä normi kiristin.
Mukana tuli alumiinen "jakopalikka" joka pultataan öljynpaine anturin reikään.
Öljynpaineanturi sit kierretään siihe palikan reikään ja mukana tullu putki joka välittää öljyn kiristimelle.
Putki tais olla jotain jarruneste putkea tai vastaavaa. Valmiiksi leikattu ja kierreholkit molemmissa päissä.
Hyvin toimii ja eikä ollut kovin kallis... 5 euroa
Seuraavaksi vois alkaa miettiä eri vaihtoehtoa sytkälle. Onko omalla pärjätty miten hyvin?
Paikallaan on nyt uusi käretön virranjakaja mut vaikka uusi onkin uusi ni ei se oikein omasta mielestä kovin tarkalta tunnusta.
Suorasytkää oon ehtiny ja Autotunelta ATSparkihan sieltä löyty mut ei oikein kiinnostais sen tietokoneen kanssa säätää.
Ennen Tampereen suunnalla joku VPV Motorracing valmisti ThunderSparkkia mut eipä enää.
Siinä ei tarvittais tietokonetta vaan säätö tapahtuis omalta rasialta.
http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Thunder-Spark-v2.pdf
Jos kellään sattuu lojumaan tollanen ylimääräisenä ni vois ostaa pois.
Mut jos kellään on parempaa ideaa ni kertokaa toki.
Kokeillaan jos tän linkin kautta sais jotain kuviakin näkyviin
https://www.facebook.com/tommi.j.immone ... 696&type=3
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 31.8.2013 19:20
Kirjoittaja START
yleensä jos on kantta ja lohkoa laskettu niin loppuu kiristys vara säätimeltä, jatkoa niihin on hitsattu yleensä. omasta purin kaikki romut siitä vakio kiristimestä rälläkällä ja hitsasin mutterin sinne ja kiristys pultilla ja lukitus mutterilla. loppu kaikki murheet siihen, toki täysin manuaalinen mutta jäärata autossa tai kilpurissa vallan toimiva
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 31.8.2013 21:02
Kirjoittaja RSTommi
No lohkosta lähti 2,2mm mutta kannesta ei yhtään. Kyllähän tuo kiristin toimi pyöritellessä mut sitte ku sai kierroksia ni kälkätys alko kuulumaan. Mut oli tuuria että tuollasen nestekiristimen löysin.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 27.11.2013 23:06
Kirjoittaja RSTommi
Sehän toimii!
Tyhjäkäyntiä on jopa alle 1000 kierroksen ja huipputehokin löyty sieltä 7000 alueelta.
Ja ku vakionokasta ku ei oo kyse ni venttiliväljys imulla on 0,2mm ja pakopuolella 0,25mm.
Imuennakoksi tuli 0,6mm.