Sivu 2/7
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 11.10.2011 20:19
Kirjoittaja duster73
kenties flektin-anturi mennyt pashaksi?mulla hajos keskellä helsingin keskustan ruuhkaa viime vuonna.anturi sijaitsee siellä syylärin alalaidassa.kokeile yhdistämällä ne anturille tulevat piuhat ja virrat päälle,jos flekti pyörii niin anturi sökönä.
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 11.10.2011 20:35
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eikös tässä ollut kyse GM 1700i vai luinko tuolta jostain ihan väärin?
Ottiko Ruuttakin (1700i) flektisignaalin syylärin alalaidasta? Moottorinlämpötila-anturi on lohkossa oikealla ylhäällä olevassa alumiinihaarottimessa.
Jos ei Econ -mittari toimi niin lienee alipaineletku irti. Ei kai tässä ollut mitään sähköistä tunnistinta tuolle mittarille? Eikös se alipaineletku Econ -mittarille tule samasta hässäkästä kun täystehotunnistimellekin?
Joutuu laittamaan kysymysmerkit, koska ei viitsi lukea Korjausromppua eikä muista ihan tarkkaan.
Mutta jos keittelee miten sattuu niin joko termari on juminut "Kiinni" -asentoon. Ja jos lämmöt eivät nouse ja silti keittää niin nestehän ei kierrä kunnolla järjestelmässä.
Ja nämä lämpötunnistinongelmat ja kylmyys/keittäminen vaikuttavat varmasti myös käyntiin, koska ECM -yksikkö saa ihan virheellisiä tietoja.
Tuleeko muuten mitään vikakoodeja?
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 11.10.2011 21:00
Kirjoittaja duster73
minäpäs en tullutkaan katsoneeksi alusta asti tuota viestiketjua,eli saatoin tosiaan flektin-anturista puhua puutaheinää

Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 11.10.2011 23:05
Kirjoittaja Mikis
Siis onko 1700i gm syylari eri tekniikalla kuin 2105, 1500 kaasari? Minulla kun on tekniikka vaihdettu, mutta syyläri on sama vanha, jossa vasemmassa alareunassa on 2 johtoa anturiin.
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 13.10.2011 19:28
Kirjoittaja Janne93
Missä vika kun nelosvaihteeseen asti volttimittari näyttää normaalia 13,80-13,91V Sitten kun vaihtaa 5-vaihteelle niin voltit tippuu 13-12-11-10-9-7 ja jopa vaarallisen alas. Melkein räpsähtää sulake kesken ajon... Missä vika??!
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 13.10.2011 21:48
Kirjoittaja KSE 1995
Janne93 kirjoitti:
Tietääkö joku tampereen alueella missä on hyvä ja halpa huoltopaikka ladalle? Haun avulla löyty pari paikkaa, mutta ei niistä ole vieläkään vastattu. Syynä varmaan se kun näkee minkä merkkinen auto olis tulossa huoltoon

Nokian Autotalo
http://www.saunalahti.fi/ramhans/
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 19.10.2011 18:39
Kirjoittaja Janne93
Mikä mättää kun auto ei tunnu kulkevan enään niinkuin pitää? Kiihtyy tosi hankalasti ja hitaasti, eikä muutenkaan kulje kunnolla

Entäs jos tää meneenkin vaan kolmella? Huomaahan sen jo käynnistä jos ei joka pytty toimi?? Eihän kyseessä ole mikään suuri ongelma? Leimakin pitäis saada talven aikana hommattua..
Tuntuu siltä että ääni kovenee 2x nopeammin kuin vauhti
Tietääkö joku missä vika?
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 20.10.2011 12:06
Kirjoittaja Janne93
Löytyykö tohon yllämainittuun ongelmaan apua?
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 20.10.2011 12:21
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
Huomaa kyllä jos ei käy kaikilla. Kato onko suodatin (ilmaputsari siis) missä kunnossa, tulpat, tulpanjohdot, yms.
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 20.10.2011 14:07
Kirjoittaja pressa
Janne93 kirjoitti:Tuntuu siltä että ääni kovenee 2x nopeammin kuin vauhti
Jos moottorin kierrokset nousee nopeammin kuin vauhti niin kytkin luistaa. Muuten on aika vähän tietoa kysymyksen siteeksi...
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 26.10.2011 17:40
Kirjoittaja Janne93
Missäs se moottorin/veden lämpötila-anturi sijaitseekaan? Se mittari mikä on 2104, siellä vasemmalla alhaalla? Ja sama kysymys myös siihen alipaineletkuun että sais econ mittarin toimiin?
Se ettei auto liiku kunnolla, taitaa olla oikeasti kytkimesssä, kun en muuta vikaa keksi.. Mätänetissä maksaa "kytkinpaketti" rapiat 75€. Onko sellanen vaikea asentaa ja onko se mistään kotoisin?
Sitten olis vielä sellanen juttu, että mitä kaikkea voi virittää 1700i, että menee vielä katsastuksesta läpi? Kuulemma ei paljo mitään, ettei päästöt nouse liian korkeelle

Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 26.10.2011 19:28
Kirjoittaja Janne93
Janne93 kirjoitti:Missäs se moottorin/veden lämpötila-anturi sijaitseekaan? Se mittari mikä on 2104, siellä vasemmalla alhaalla? Ja sama kysymys myös siihen alipaineletkuun että sais econ mittarin toimiin?
Se ettei auto liiku kunnolla, taitaa olla oikeasti kytkimesssä, kun en muuta vikaa keksi.. Mätänetissä maksaa "kytkinpaketti" rapiat 75€. Onko sellanen vaikea asentaa ja onko se mistään kotoisin?
Sitten olis vielä sellanen juttu, että mitä kaikkea voi virittää 1700i, että menee vielä katsastuksesta läpi? Kuulemma ei paljo mitään, ettei päästöt nouse liian korkeelle

Eikö kukaan tiedä missä anturit on?

Lisäksi sellainen kysymys että kuinka kireellä kantta kiertävät mutterit saa olla? Tuntui olevan aika löysällä.. Että pitäiskö olla ihan kireellä.
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 26.10.2011 22:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Minkähän kannen muttereiden kireyttä tässä kyselet?
Jos autossa on sähkötoiminen jäähdyttimen puhallin ja se ei ole GM 1700i yksipisteruisku niin se ottaa jäähdytinpuhallinsignaalin syylärin vasemmasta alakulmasta.
Mittaristoon tulee lämpösignaali suoraan lohkon jäähdytysnestekanavasta ja se anturi on tietääkseni lohkon vasemmassa kyljessä. Voit kokeilla sen toimintaa ottamalla piuhan siitä irti moottorin käydessä ja katsoa mitä lämpötilaneulalle tapahtuu.
Jos taas otat piuhan siitä toisesta anturista lohkon samalla puolella niin öljynpainevalo pitäisi syttyä koska se on öljynpaineanturin johto.
Mitä vielä piti tietää?
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 26.10.2011 22:11
Kirjoittaja Janne93
Nyt tuli ajatus katkos...

Siis toi kansi mikä on tossa päällimmäisenä, sen alla nokka akseli ja muut. Tyhmää kun en saa sitä nimee päähään. Olikohan venttiilikoppa? Niin ne mutterit, että kuinka kireelle saa ne laittaa? On aika löysällä..
Katselen huomenna mittarit kuntoon, toivottavasti nuo auttavat jonkun verran.
Re: Pikkuvikoja vai ei?
Lähetetty: 26.10.2011 23:00
Kirjoittaja degen
Joo se on venttiilikoppa. Itse tiukkasin ne mutterit pienellä t-vääntimellä ilman jatkovartta ristiin silleen että tiukatessa ilman voimankäyttöä tuntuu olevan tiukalla. On pitänyt.