lada jättää lakua.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei munlada vaan meinaa kovin helposti ykkösellä sulattaa, vaatii kakkosen että saa koneelle kuormaa ja ahtimen pyörimään yleensä jää joku 20m ja loivasti vasemmalle käännyttäessä sulaa molemmat kumit aika iloisesti myös kolmosella. Vesikelillä vitosellakin on joskus hauskaa luistella.
Se että se oikea pyörä sulaa helpommin johtuu siitä että ladassa on jäykkä takaakseli jolloin kartaani pyrkii pyörittämään akselistoa ja keventää oikean puoleista rengasta, kiihdytys koneissa asia korjataan käyttämällä oikealla jäykempää jousta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Sulla on iskarit paskana.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

tota

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joissain 1500S autoissa on viisivaihteisen lootan kanssa 4,1 perä, kuten myös 5-vaihteisissa 1300 koneisissa usein on. Jotain huipputaloudellisuutta siinä on kai haettu kun ylivaihteen lisäksi 3,9 perä, vaikka auto ei enää jaksakaan vetää vitosella kovin taloudelllisesti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Boris kirjoitti: Kyllähän auto kun auto sutii kun tarpeeks keventää toista pyörää. Kerran kattelin kun pojaat poltteli warrella, sai kyllä aika tiukkaa rinkiä ajaa.
Kyllä mie kaverin nappisilmällä (1200l jossa 1200s moottori) poltin kumia ihan valoista suoraan lähdettyä ja ilman jarrua tosin siin oli sillon nastarenkaat alla (kesäkuun puolivälissä)... Ei tosin tullu kateltuu tuliko minkälaista viirua...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
Odessa
Viestit: 238
Liittynyt: 27.7.2004 12:10
Paikkakunta: Loortilantia

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Kyllä siinä nakki palaa, jos on löysä alusta. Mulla oli -66 vm. Dodge Dartissa korotettu perä ja sehän meni niin veteläksi, että vinku joka kaarteessa eikä meinannu pysyä tiellä. Lisäksi siinä lotjassa oli oikeat elokuvarenkaat. Kumi vinku kovalla soratiellä ja jätti nurmikkoon mustaa raitaa :wink:
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

eilen näin kun pyörittivät vanhalla diesel mersulla paskarinkiä parkissa. sekin rouhi ihan mukavasti kun kallistu tarpeeks.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Onhan tuota tullut joskus leikittyä. Mulla tuossa tosin kemppiläinen perä. Jarrulla pitämällä polttaa kakkosella komiasti vaikka uudet iskarit ja matalampi ja jäykempi perä. Eikä rupea hyppyyttämään yhtään niinkuin jotkut teini-dx:t tuppaa tekemään, mitenkään niitäkään väheksymättä.
Vauhdin tae - alamäki
koppakuoriainen

Viesti Kirjoittaja koppakuoriainen »

kyllähän se sleississä lähtee jos on ne leveyttä "sirkkelinterä" kumet alla. omassa nappisilmässä on satakasivitoset sliksit takana alla ja lukkoperä niin en usko että lata kovin poikittain enää omin avuin luisuu :lol: .
just for fun

Viesti Kirjoittaja just for fun »

jusu kirjoitti:
LamaAjanElvis kirjoitti:siis nuo asfalttihommat tapahtuu tietenkin vaan toisella nakilla.

VakioLadan vetopyöräteho ei taida asfaltilla riittää molempien takapyörien rivuuttamiseen, joten jos sutimista tapahtuu, se tapahtuu vain yhdellä pyörällä, jostain syystä yleensä oikealla. :?
Kyllä mun -88 1200 ÄS poltti kuivalla pitkän matkaa kummallakin. Ja perä EI ollut rikki. Ja kone oli vaakio, mitä nyt normaalit: pörinäputki, kaasari "säädöissä", ja flekti potkurin tilalla. Se on pitkälti kuskista kiinni :roll:

Väittävät muuten ton oikean pyörän teorian johtuvan kardaanin pyörimissuunnasta.
turbo ic

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

kyllä munkin 1200 polttaa molempia 205 renkaita kolmoselle asti ja sit rupee kytkin luistaan :(
pravda

sutiihan se

Viesti Kirjoittaja pravda »

Eikös se vanha konsti ollu näin:

1. otetaan pissapojan säiliö, suuttimet ja moottori
2. porataan reiät takalokasuojiin
3. asennus (pissapoijat reikiin, nappi kojelautaan jne)
4. jäte-öljyä (tai vaikka luonnossa hajoavaa ruoka-öljyä) säiliöön ja sudittelemaan

Näillä konsteilla suti Mosse aikanaan komeiden savujen saattelemana, eli napista painelemalla saivat spruitan liukastetta fillareille ja voilá, säälittävä tehoinen Mossekin paahto ku isolohko jenkki :D
Vastaa Viestiin