Sivu 2/4
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 7:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo nii meni scorpiot sekaisin, se kakkosmalli 90-luvulta hassuine etuvaloineen ja kivalla takavalolla (sedan) oli varsin omalaatuinen, edellinen malli oli ihan perussettiä
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 12:47
Kirjoittaja Lada-Mies
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 15:19
Kirjoittaja lada.h.s
Öö tuota noin, Ritmo ei ole auto!!! No en tiedä mutta yleinen mielipide on kyllä tämä. Ei kai se oikeasti mikään unelma-auto ollut?
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 16:32
Kirjoittaja tinuri
Varmaankin vielä jossain takaraivon sopukassa se H kirjain kummittelee, kun meinaan ensimmäisenä tuli mieleen Hondan diesel malleissa oleva HotGas järjestelmä. Eli imee kylmän ilman ohjaamosta ja korvaa sen lämpimällä. Kuulemma ihan toimivakin systeemi.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 16:36
Kirjoittaja AI
tinuri kirjoitti:Eli imee kylmän ilman ohjaamosta ja korvaa sen lämpimällä.
Äkkiä kun ajattelematta lukee niin imuilma tulee ohjaamosta ja pakokaasut tulee tilalle...
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 17:42
Kirjoittaja Jaska HKI
....perustui vanhaan 128 tekniikkaan,aivan kuten ensimmäinen Sierra perustui vanhaan Taunus tekniikkaan.Ruostui olemattomiin alta aikayksikön.Veho yritti myydä korotettuun hintaan pilaten koko Fiatin imagon.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 28.1.2010 22:40
Kirjoittaja OA5599
lada.h.s kirjoitti:Öö tuota noin, Ritmo ei ole auto!!! No en tiedä mutta yleinen mielipide on kyllä tämä. Ei kai se oikeasti mikään unelma-auto ollut?
- Se Abarth oli aika ehtivä peli. Muistaakseni jotain 136 hv.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 29.1.2010 23:12
Kirjoittaja Marko
Ensimmäiset Fiatit mulla oli 128 ja Ritmo jossain vaihees.Hyvii autoi,mut Magneti Marelli ei ollu aina samaa mieltä. Nykyää vaimol oleva Marea on Fiatin toista puolta,se on ollu edistyksellinen Fiat Hitachi/Marelli sähköinee.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 30.1.2010 8:03
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Minulla oli käyttöautona tuo pyöreälamppuinen Fiat Ritmo ja Dieselkoneella. Oli hyvä ajaa leviän raidevälin takia, tilava sisältä ja omaperäiset katkaisimet kojetaulussa, kellään ei vastaavaa.
-80 luvun puolessavälin ainakin Peugeot otti käyttöön täys galvanoidun korin.
Fiat teki Unoon, -80 luvulla Fire moottorin.
-70 luvulla Saab EMS, jonkinnäköinen ruisku tekniikka.
Korjatkaa jos ihan väärin.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 31.1.2010 18:02
Kirjoittaja Pavlovits
Paljon löytyi erilaisia nippeleitä, jotka joku otti käyttöön vähän ennen muita.
Kysymystä asetellessani oli ainoana vaihtoehtona tuo Warreossin esittämä Sitikka. Mikään muu mainituista autoista ei saanut vielä kymmenen vuotta ensiesittelynsä jälkeen muita autoja tuntumaan vanhanaikaisilta.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 31.1.2010 21:04
Kirjoittaja samarai
Ei kuitenkaan unohdeta Tuckeriakaan, vuonna 1948 sillä oli lukuisia teknisiä innovaatioita. Esim. levyjarrut, polttoaineen ruiskutus, erilllisjousitus, hallintalaitteet ratissa, turvatuulilasi ym. -"The Car of Tomorrow"
http://en.wikipedia.org/wiki/1948_Tucker_Sedan
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 31.1.2010 21:08
Kirjoittaja Pavlovits
Tuon Tuckerin voisin kyllä minäkin kelpuuttaa. Siinä olivat nuo Samarain mainitsemat innovaatiot tosi paljon aikaisemmin kuin muissa kilpailijoissa. Eikä muotoilukaan ollut pahempi.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 31.1.2010 22:11
Kirjoittaja OA5599
Ainakin erikoinen jollei nyt vallankumouksen aiheuttaja oli Chevrolet Corvair, moottori takaluukussa ja vararengas vieressä. Tällainen jenkki oli tallissa, en kuitenkaan omistanut.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 1.2.2010 8:12
Kirjoittaja Pavlovits
OA5599 kirjoitti:Ainakin erikoinen jollei nyt vallankumouksen aiheuttaja oli Chevrolet Corvair, moottori takaluukussa ja vararengas vieressä. Tällainen jenkki oli tallissa, en kuitenkaan omistanut.
"Unsafe at any speed"
Jenkiksihän tuo olisi ollut erikoinen jos tuota Tuckeria ei olisi ollut.
Muutenhan noita takamoottoriautoja on ollut toistasataa vuotta.
Re: Auto edellä aikaansa
Lähetetty: 3.2.2010 22:57
Kirjoittaja Joen musikka
Pavlovits kirjoitti:Kysymystä asetellessani oli ainoana vaihtoehtona tuo Warreossin esittämä Sitikka. Mikään muu mainituista autoista ei saanut vielä kymmenen vuotta ensiesittelynsä jälkeen muita autoja tuntumaan vanhanaikaisilta.
Yli kaksikymmentä vuotta sitten lähdin työkaverin repsikaksi ostamaan tov.Pavlovitsin kotikulmilta (Kouvolasta) CX-Sitikkaa joka tuotiin Savon Pöljältä!Hieno reissu ja auto!
Kyytiläisen kokemuksia on ollut ID,DS ja GS -puolelta.Nimeksi on ajettukin.
Mainittu CX todisti kolmisenkymmentä vuotta tuotannossa olleet ratkaisut edelleen edistyksellisiksi.
Samoihin aikoihin Honda esitteli uuden(!)kaasunestejousituksen.