Auto edellä aikaansa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Auto edellä aikaansa
joo nii meni scorpiot sekaisin, se kakkosmalli 90-luvulta hassuine etuvaloineen ja kivalla takavalolla (sedan) oli varsin omalaatuinen, edellinen malli oli ihan perussettiä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Auto edellä aikaansa
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: Auto edellä aikaansa
Öö tuota noin, Ritmo ei ole auto!!! No en tiedä mutta yleinen mielipide on kyllä tämä. Ei kai se oikeasti mikään unelma-auto ollut?
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Auto edellä aikaansa
Varmaankin vielä jossain takaraivon sopukassa se H kirjain kummittelee, kun meinaan ensimmäisenä tuli mieleen Hondan diesel malleissa oleva HotGas järjestelmä. Eli imee kylmän ilman ohjaamosta ja korvaa sen lämpimällä. Kuulemma ihan toimivakin systeemi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Auto edellä aikaansa
Äkkiä kun ajattelematta lukee niin imuilma tulee ohjaamosta ja pakokaasut tulee tilalle...tinuri kirjoitti:Eli imee kylmän ilman ohjaamosta ja korvaa sen lämpimällä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Auto edellä aikaansa
....perustui vanhaan 128 tekniikkaan,aivan kuten ensimmäinen Sierra perustui vanhaan Taunus tekniikkaan.Ruostui olemattomiin alta aikayksikön.Veho yritti myydä korotettuun hintaan pilaten koko Fiatin imagon.Lada-Mies kirjoitti:Mites tämä?
Re: Auto edellä aikaansa
- Se Abarth oli aika ehtivä peli. Muistaakseni jotain 136 hv.lada.h.s kirjoitti:Öö tuota noin, Ritmo ei ole auto!!! No en tiedä mutta yleinen mielipide on kyllä tämä. Ei kai se oikeasti mikään unelma-auto ollut?
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Re: Auto edellä aikaansa
Ensimmäiset Fiatit mulla oli 128 ja Ritmo jossain vaihees.Hyvii autoi,mut Magneti Marelli ei ollu aina samaa mieltä. Nykyää vaimol oleva Marea on Fiatin toista puolta,se on ollu edistyksellinen Fiat Hitachi/Marelli sähköinee.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Auto edellä aikaansa
Minulla oli käyttöautona tuo pyöreälamppuinen Fiat Ritmo ja Dieselkoneella. Oli hyvä ajaa leviän raidevälin takia, tilava sisältä ja omaperäiset katkaisimet kojetaulussa, kellään ei vastaavaa.
-80 luvun puolessavälin ainakin Peugeot otti käyttöön täys galvanoidun korin.
Fiat teki Unoon, -80 luvulla Fire moottorin.
-70 luvulla Saab EMS, jonkinnäköinen ruisku tekniikka.
Korjatkaa jos ihan väärin.
-80 luvun puolessavälin ainakin Peugeot otti käyttöön täys galvanoidun korin.
Fiat teki Unoon, -80 luvulla Fire moottorin.
-70 luvulla Saab EMS, jonkinnäköinen ruisku tekniikka.
Korjatkaa jos ihan väärin.
Re: Auto edellä aikaansa
Paljon löytyi erilaisia nippeleitä, jotka joku otti käyttöön vähän ennen muita.
Kysymystä asetellessani oli ainoana vaihtoehtona tuo Warreossin esittämä Sitikka. Mikään muu mainituista autoista ei saanut vielä kymmenen vuotta ensiesittelynsä jälkeen muita autoja tuntumaan vanhanaikaisilta.
Kysymystä asetellessani oli ainoana vaihtoehtona tuo Warreossin esittämä Sitikka. Mikään muu mainituista autoista ei saanut vielä kymmenen vuotta ensiesittelynsä jälkeen muita autoja tuntumaan vanhanaikaisilta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Auto edellä aikaansa
Ei kuitenkaan unohdeta Tuckeriakaan, vuonna 1948 sillä oli lukuisia teknisiä innovaatioita. Esim. levyjarrut, polttoaineen ruiskutus, erilllisjousitus, hallintalaitteet ratissa, turvatuulilasi ym. -"The Car of Tomorrow"
http://en.wikipedia.org/wiki/1948_Tucker_Sedan
http://en.wikipedia.org/wiki/1948_Tucker_Sedan
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Auto edellä aikaansa
Tuon Tuckerin voisin kyllä minäkin kelpuuttaa. Siinä olivat nuo Samarain mainitsemat innovaatiot tosi paljon aikaisemmin kuin muissa kilpailijoissa. Eikä muotoilukaan ollut pahempi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Auto edellä aikaansa
Ainakin erikoinen jollei nyt vallankumouksen aiheuttaja oli Chevrolet Corvair, moottori takaluukussa ja vararengas vieressä. Tällainen jenkki oli tallissa, en kuitenkaan omistanut.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Re: Auto edellä aikaansa
"Unsafe at any speed"OA5599 kirjoitti:Ainakin erikoinen jollei nyt vallankumouksen aiheuttaja oli Chevrolet Corvair, moottori takaluukussa ja vararengas vieressä. Tällainen jenkki oli tallissa, en kuitenkaan omistanut.
Jenkiksihän tuo olisi ollut erikoinen jos tuota Tuckeria ei olisi ollut.
Muutenhan noita takamoottoriautoja on ollut toistasataa vuotta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
-
Joen musikka
- Viestit: 2042
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Auto edellä aikaansa
Yli kaksikymmentä vuotta sitten lähdin työkaverin repsikaksi ostamaan tov.Pavlovitsin kotikulmilta (Kouvolasta) CX-Sitikkaa joka tuotiin Savon Pöljältä!Hieno reissu ja auto!Pavlovits kirjoitti:Kysymystä asetellessani oli ainoana vaihtoehtona tuo Warreossin esittämä Sitikka. Mikään muu mainituista autoista ei saanut vielä kymmenen vuotta ensiesittelynsä jälkeen muita autoja tuntumaan vanhanaikaisilta.
Kyytiläisen kokemuksia on ollut ID,DS ja GS -puolelta.Nimeksi on ajettukin.
Mainittu CX todisti kolmisenkymmentä vuotta tuotannossa olleet ratkaisut edelleen edistyksellisiksi.
Samoihin aikoihin Honda esitteli uuden(!)kaasunestejousituksen.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!