Sivu 2/3
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 9.5.2012 1:55
Kirjoittaja ChargerSpeed
hommat etenee... ladaa ei ole unohdettu... se vain ei ole vielä ajankohtainen...
bmw alkaa olemaan todellakin loppusuoralla viimeisiä säätöjä ja korjauksia tehden...
dynopäiväkin on selvillä 19.5 joten kova kiirus saada tätä ennen leimalle laitos ja säätöihin...
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 27.6.2012 22:10
Kirjoittaja ChargerSpeed
Hommat seisoo vähäsen paikallaan... vaikka tuota ladan koria voisi kyllä tehdäkkin... noh olen käyttäny aikaa kaikkeen mitä ilmaseks on voinut tehdä... esimerkiksi läppäohjattuja kaksoisahtimia väsäilen diiselihirmuun...
kuvia
http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=57 ... &start=100
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 7.8.2012 20:13
Kirjoittaja ChargerSpeed
pari viikkoa tienpäällä jo tuolla diiselibemarilla ollut... hieman on lapsen vikaa vielä...
mutta kyllä se tästä... ongelma on loppupeleissä pieni... hieman liian suuri pakopesä ahtimessa, eli ei herää kunnolla.
ja ahdot eivät nouse halutulle tasolle kun vielä matalapuristeinen kone...
mitä ladaan tulee niin alkaa lähestyä hallin ovea... josko jopa huomenna tai ylihuomenna se on nosturilla

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 8.8.2012 23:56
Kirjoittaja ChargerSpeed
Noniin nyt lada on pesty ja odottaa nosto-oven toisella puolella... huomenna se nousee ilmaan...
päivittelen ladagalleriaa pitkästäaikaa... tästä eteenpäin
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10253
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 24.8.2012 22:55
Kirjoittaja ChargerSpeed
Tjoo imusarjan painekotelo miltein jo valmis ja parti suppilotkin koteloa varten tehnyt...
tämän jälkeen jatkan tekemällä läppärungoilta konetta kohti alumiiniputket käyttäen ladan omaa imulaippaa...
nostin ladan jopa nosturille tänään... ja huomenna jatkuu touhuaminen sen parissa enemmän
kun imusarja on täydellisesti valmis niin rupean tekemään ahtimelle pakosarjaa...
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 26.8.2012 19:15
Kirjoittaja ChargerSpeed
Nyt on viimesetkin sisätilojen bitumimatot poistettu ja verhoilut riisuttu lukuunottamatta kojetaulua...
positiivisilta yllätyksiltä ei voi välttyä kun katselee lattiaa.... ja katsoi sitten altapäin tai ylhäältä päin...
Tämä yksilö on kyllä säilynyt uskomattoman hyvin...
Ja ottaen huomioon että teen tämän korin täydellisesti uusiksi, hiekkapuhallan altapäin ja sisältä päin
Pitäisi etulokarit, toinen takakylki, takaluukku, ovet ja ikkunant vielä riisua...
sitten jääkin alustan osat enään riisuttavaks... eli käytännössä autoon ei jää mitään hiekkapuhalluksen ajaksi kiinni...
Päivitin kuvia ladagalleriaan taas että sieltä katselemaan
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 17.9.2012 1:39
Kirjoittaja ChargerSpeed
Leikkasin aikanikuluksi vanhan takakyljen irti tuossa paripäivää sitten, keulakappale lähti irti lauantaina.
pakosarjaa aloin tekemään myös, kun satuin löytämään ladan rautasen imu/pakolaipan.
Nyt kun vielä vakio 1200 keulalla niin oli helppoa ruveta hitsaamaan pakosarjaakin kylkeen, tosin imuputket teen alumiinista ja tuo rautalaippa painaa ne kanttavasten.... ei ole mitään järkeä tehdä rautaisia imuputkia jota pakokaasujen lämmöt hehkuttavat perkeleellisesti...
pakosarjasta tulee melkonen käärmeenpesä kun vedän etunurkkaan ahtimen... ja yritän putkien mitat samanpituisiksi
Huomasin juuri myös että olen kirjoittanut 89 viestini... se on yhtäpaljon kuin autoni vuosimalli!

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 17.9.2012 8:22
Kirjoittaja pressa
Hienoltahan tuo näyttää, ratapäivillähän tuolla on sitten kiva näyttää kuinka kulkee.
Huomasin muuten että tämä oli 5555 viesti...
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 25.9.2012 8:51
Kirjoittaja pressa
Pöhö-Andrei kirjoitti:1500 lohkon eli alkuperäisenä 76mm voi kevyesti porata 79mm kokoiseksi.
2106 eli alkuperäisen 1600 lohkon 79mm halkaisijalla voi porata 82mm kokoon eli silloin siitä tulee 1.7.
2121(3)-lohko alkuperäiseltä mitaltaan 82mm on jo niin ohutseinämäinen että 84mm taitaa siinä olla jo äärirajoilla. Eli joillekkin fiatin männille mutta ei enää 85.5 kuplan takomukeille.
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 12.11.2012 1:17
Kirjoittaja ChargerSpeed
pressa kirjoitti:Pöhö-Andrei kirjoitti:1500 lohkon eli alkuperäisenä 76mm voi kevyesti porata 79mm kokoiseksi.
2106 eli alkuperäisen 1600 lohkon 79mm halkaisijalla voi porata 82mm kokoon eli silloin siitä tulee 1.7.
2121(3)-lohko alkuperäiseltä mitaltaan 82mm on jo niin ohutseinämäinen että 84mm taitaa siinä olla jo äärirajoilla. Eli joillekkin fiatin männille mutta ei enää 85.5 kuplan takomukeille.
turbo croman männät käy tohon 84mm tiedossa on... mi16 mukit menee myös....
ja voin muuten taata että 1500cc:tä ei poraa kestävästi 79.5mittaan millon käy audin mukit
varsinkin kun turbokäytöön tehdään... vaparissa on kestänyt porattuna jopa toi 84mm 1700 lohkossa...
tiedoksi kuplan "takomukit" ei ole takomukeja vaan puristevalumäntiä... ja sulavat tiedettävästi... halpoja ovat kylläkin
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 7.12.2012 0:11
Kirjoittaja ChargerSpeed
Idlaa idlaa.... hommat vähäsen kyykyssä rahapulan vuoksi jälleen... noh peltiosat olisi olemassa kunhan saisi haettua...
aivan turhaa tällähetkellä ajatellakkaan tekniikan tai alustan tekemistä...
mutta etenee kunhan inspiraatio iskee taas... nyt kyhäilen taas diiselibemarin sähköjä vaihteeks ja muuta mukavaa
aikaa tulee myös syömään yksi rata-autoprojektikin... ei sinäänsä syö rahaa tuo... mutta aikaa pirusti
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 7.2.2013 17:20
Kirjoittaja ChargerSpeed
hmm bemari ois enskesäksi kohta valmis ekaa kertaa... ladaa voisi alkaa tuossa kun lumet alkavat lähteä...
hiekkapuhaltelua voisi silloin vaikka tehdä
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 7.2.2013 21:32
Kirjoittaja START
ratapäiville ajoon?
mulla se on ollu tavote viimiset neljä vuotta..
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 9.2.2013 17:52
Kirjoittaja ChargerSpeed
Joo ilman muuta auto olisi vaikka heti ensikesänä valmiina ja ajossa... kun tuon rahoitushomman saisi kondikseen...
Itse en edes ajattele koko projektia keskeneräsenä tai että tekisin kompromisseja siinä...
kun se ajoon tulee... niin se tulee juuri sellaisena kun sen halusinkin...
saa nähdä kauanko menee... mutta menee sen mitä menee...
ei tässä ihan vielä hautaan jouduta hetkeen... kai

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Lähetetty: 10.2.2013 22:16
Kirjoittaja START
mää olen antanut itselle luvan oikoa kaikessa mikä ei kulku puoleen vaikuta. tekniikka kuntoon ja leimalle, muuten se ei ehkä valmistu ikinä. sit kun ei kehtaa enään ajaa niin raadon näkösellä autolla mitä tuo on niin sit pitää alkaa pintaakin siistimään