Sivu 2/2

Lähetetty: 12.4.2004 16:35
Kirjoittaja Misha
Vähän kyllä ihmettelen että USAan oltaisiin oltu viemässä Skodia ilman että niihin olisi asennettu automaattivaihteistoja. Muuten laadullisesti ja ulkonäöllisestikkin tuo olisi varmaan ihan kohtuullinen USAn olosuhteisiin tuohon aikaan. Vrt vaikkapa Chrysler/Dodge/Talbot ... mutta sekin siis automaattivaihteisena.

Josta tuli mileeen että entinen kämppis oli muuten aikanaan jenkeissä joskus ajantu kolarin sellaisessa ja jäänyt kahden valtavan jenkkiauton väliin ketjukolarissa. Eikä tietenkään käyttänyt turvavöitä jenkkiläiseen tyyliin.

Selvisi hengissä mutta niskanikamat paskana, joutu opetteleen kävelemään uusiks...

135Gli

Lähetetty: 12.4.2004 18:14
Kirjoittaja IL02
Näin Lahdessa eilen tuommoisen huippuharvinaisuuden liikenteessä. Oli väriltään valkoinen ja näytti nopeasti nähtynä ihan siistille ja hyväkuntoiselle. Hieman tosin ajossa vaikutti jo sinistä savua pukkaavan, mutta liikenteessä ja toimiva kuitenkin. Rekisteritunnus oli SJN-707, jos nyt oikein ehdin nähdä.

Lähetetty: 12.4.2004 23:24
Kirjoittaja Vanja-eno
Kyllä USA:ssa on autoja ilman automaattivaihteistojakin :lol: , vai luuletko että esim. kaikkiin VW Kupliin asennettiin automaattilaatikko :wink: Euroauto saa anteeksi sen rapakon takana vaikka ei olekaan automaattilootaa. Toisaalta, pieniä euroautoja jenkkilässä ei juurikaan ns. punaniskaiset perusjenkit ostele, vaan radikaalit hipit ym. hörhöt :lol:

Lähetetty: 13.4.2004 18:50
Kirjoittaja Warreossi
Jenkit ajelee nykyisin paljon japseilla ja korealaisilla autoilla.Perheissä on usein kaksi autoa joista toinen usein ns.suburban.Jenkkien omien henkilöautojen kokohan on pienentynyt kaikenaikaa,tosin suositut city-maasturit taas kasvaneet jopa melko suhteettomiin mittoihin.
Myyntitilastoissa kärkkipaikkoja pitävät city-maasturien ohella perinteiset pick-upit.

Lähetetty: 13.4.2004 20:14
Kirjoittaja Martigan
Vanja-eno kirjoitti:Kyllä USA:ssa on autoja ilman automaattivaihteistojakin :lol: , vai luuletko että esim. kaikkiin VW Kupliin asennettiin automaattilaatikko :wink: Euroauto saa anteeksi sen rapakon takana vaikka ei olekaan automaattilootaa. Toisaalta, pieniä euroautoja jenkkilässä ei juurikaan ns. punaniskaiset perusjenkit ostele, vaan radikaalit hipit ym. hörhöt :lol:
Ei varmaan kaikkiin kupliin tomaattia ole laitetukaan, mutta moniin varmaan on. Olen yhden tuollaisen ihmeen nähnyt täällä Suomessakin. Niin, no muualla en ole nähnyt :lol:
Eikös "perusjenkit" ostele tällä hetkellä paljon jaappanilaisia ja sitten tietty SUV:eja :?:

Lähetetty: 13.4.2004 22:07
Kirjoittaja Vanja-eno
Mulla oli väärä aikamuoto noissa lauseissa. Tarkoitin, että tuolloin ei perusjenkit ostelleet... jne

Lähetetty: 16.4.2004 12:00
Kirjoittaja Misha
Vanja-eno kirjoitti:Kyllä USA:ssa on autoja ilman automaattivaihteistojakin :lol: , vai luuletko että esim. kaikkiin VW Kupliin asennettiin automaattilaatikko :wink: Euroauto saa anteeksi sen rapakon takana vaikka ei olekaan automaattilootaa. Toisaalta, pieniä euroautoja jenkkilässä ei juurikaan ns. punaniskaiset perusjenkit ostele, vaan radikaalit hipit ym. hörhöt :lol:
No mut Kuplia myytiin 60-luvulla jolloin amerikkalaiset vielä osas ajaa manuaalivaihteistoilla eikä se ollu mikään harvinaisuus että oli normaalit vaihteet. Plus Kuplassa oli sentään joku idea verrattuna Skodaan jossa ei ole muuta erikoista ku takamoottori. Toi automaattien läpitunku tuli vasta 70 luvulla ja noita Skeidoja haluttiin myydä 80-luvulla jolloin automaatti oli must.

Sitäpaitsi kuplaa myytiin jenkeissä myös puoliautomaattisella vaihdelaatikolla jossa hydrauliset letkut kepiltä käytti kytkintä...tms. Ja se oli ilmeisen suosittu, sillä katselin jenkeissä kerran kuplia lehdestä ja tosi monessa oli semmonen (huono ja epäluotettava tuo vaihdelaatikko muuten).

Nykyäänhän useimmissa kolmen suuren (joskin toyota tais mennä chryslerin ohi viime vuonna) malleissa on vain automaattivaihteet, ainakin pelkästään usan markkinoille tarkoitetuissa malleissa.

Lähetetty: 16.4.2004 12:38
Kirjoittaja Kamaz
135 GLi on ainoa tietämäni auto, jossa on peräkkäin kaksi bensapumppua. Ensin on kaikista takamoottorisista tuttu mekaaninen pumppu, joka on varustettu käsivivulla ja sakkakupilla. Tämän jälkeen on vielä ruiskutuslaitteiston vaatima sähköpumppu. Ilmeisesti tsekkipoika on todennut pääsevänsä helpommalla asentamalla hyllystä mekaanisia bensapumppuja vanhoille paikoilleen sen sijaan, että olisi suunnitellut lohkoon peitelevyn.

Lähetetty: 30.4.2004 23:07
Kirjoittaja Vanja-eno
Aamuyön lopputunteina pari päivää sitten kävin ajamassa n. 80 km lenkin Skodalla, kun käväisin tekemässä hämäräsuunnistus treenin. Skoda toimi muuten mahtavasti, mutta kyllä toi vaihdesysteemi on aika härdelli. Täsmällisiin siirtäjiin tottuneena meni toisinaan aikaa arpoessa vaihteita kohdalleen.

Lähetetty: 1.5.2004 8:17
Kirjoittaja jasu35
Sulla on vanja jotain vikaa siirtäjissä, :lol: kyllä mun skodissa on jämptit vaihteistot ollu, paitsi yhessä formanissa. :shock:

Lähetetty: 1.5.2004 10:16
Kirjoittaja Nonnis
jasu35 kirjoitti:Sulla on vanja jotain vikaa siirtäjissä, :lol: kyllä mun skodissa on jämptit vaihteistot ollu, paitsi yhessä formanissa. :shock:
Jep, ei ollut valittamista myöskään edesmenneessä 120L:ssäni.

Lähetetty: 1.5.2004 22:38
Kirjoittaja Vanja-eno
jasu35 kirjoitti:Sulla on vanja jotain vikaa siirtäjissä, :lol: kyllä mun skodissa on jämptit vaihteistot ollu, paitsi yhessä formanissa. :shock:
Mä luulen että suurin vika on ollut SIIRTÄJÄSSÄ eli kuskissa :lol: