Lata 1600 SL
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lata 1600 SL
No niin tänään kävimme Jokarin kanssa suorittamassa pikku perushuoltoa. Elikkä vaihdettiin uudet tulpat, vanhat olivat melko kuppaisen näköiset. Ja uusi ilman putsari, vanha oli varmaan vuodelta 1996. Ja samalla viskattiin paikalle Jaakkiman Wenäjältä tuomat uudet tulpanjohdot. Ja sitten vielä kaadoimme tankkin huoltikselta ostetun CRC:n ruiskun / kaasarin puhdistusmoiveen. Ja a vot heti tuntui meno pirteämmältä, vielä kun saa uuden mehumaijan tuon kirotun ozonin tilalle niin alkaa meno maistumaan 
Viimeksi muokannut BA3, 26.7.2007 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: Lata 1600 SL
Jees, tuli taas huomattua että Murphyn laki toimii edelleen. Nyppäsin jakajan kannen pois tulppia vaihtaessa ja laittelin takaisin enempiä ihmettelemättä. Johdot kiinni ja käynnistys....ei perskele mitään eloa. Sahausta ja sahausta..."bensaletkut varmaan vähän kuivat" sahausta. Ei niin millään lähtenyt käyntiin.
No sitten jostain tuli ajatus, että eikai jakajan kansi ole väärässä asennossa, vaikkei sen pitäisi olla mahdollista
Ja kappas vain, jakajan kannessa on kyllä se lovi, mutta jakajassa ei ole ollenkaan sitä loveen vastaavaa palikkaa. Ja tietty kansi oli sen puoli kierrosta pielessä. Kansi oikeinpäin ja hetihän se hörähti tulille.
Ja eikun koeajolle. Kulkee selvästi pirteämmin kuin ennen (ihmekkös kun tulpat ja ja putsari olivat ihan karseita). Ozoni vaan nylkyttää ja nypyttää, mut kulkee kuitenkin tasaisen laiskasti. 5000 kierrosta ottaa todella tuskaisen hitaasti tauluun. Soratiellä vaikka ysikympin mutkassa kakkosella ei meinaa saada perää irti, kun voimaa ei yksinkertaisesti ole pätkääkään.
Eli kunnon Weberi on ihan pakollinen hankinta.
Muuten kone käy todella nätisti, eikä rallatteluista ole tietoakaan.
Sitte tuli vielä asenneltua tyyliin kuuluvat ilmanohjaimet sivuikkunoihin. Jalopuuratti kruunaa koko komeuden
Vielä pientä entisten omistajien räpellysten korjausta, uutta lämppärinhanaa varmuuden varalta, lukkoperä+weberi+laakeroitu apusimpukka+ehkä putkistokin niin kyllä on ilo viedä talvella pitkässä sladissa
Ei tosiaan hassumpi ostos tuohon hintaan
Niin ja kun Ladan kanssa ollaan tekemisissä, niin viat on arkipäivää. Kuukauden seisotuksen jälkeen ajovalot ei toimi enää ollenkaan. Tähänhän ollaan totuttu...
No sitten jostain tuli ajatus, että eikai jakajan kansi ole väärässä asennossa, vaikkei sen pitäisi olla mahdollista
Ja eikun koeajolle. Kulkee selvästi pirteämmin kuin ennen (ihmekkös kun tulpat ja ja putsari olivat ihan karseita). Ozoni vaan nylkyttää ja nypyttää, mut kulkee kuitenkin tasaisen laiskasti. 5000 kierrosta ottaa todella tuskaisen hitaasti tauluun. Soratiellä vaikka ysikympin mutkassa kakkosella ei meinaa saada perää irti, kun voimaa ei yksinkertaisesti ole pätkääkään.
Eli kunnon Weberi on ihan pakollinen hankinta.
Muuten kone käy todella nätisti, eikä rallatteluista ole tietoakaan.
Sitte tuli vielä asenneltua tyyliin kuuluvat ilmanohjaimet sivuikkunoihin. Jalopuuratti kruunaa koko komeuden
Vielä pientä entisten omistajien räpellysten korjausta, uutta lämppärinhanaa varmuuden varalta, lukkoperä+weberi+laakeroitu apusimpukka+ehkä putkistokin niin kyllä on ilo viedä talvella pitkässä sladissa
Ei tosiaan hassumpi ostos tuohon hintaan
Niin ja kun Ladan kanssa ollaan tekemisissä, niin viat on arkipäivää. Kuukauden seisotuksen jälkeen ajovalot ei toimi enää ollenkaan. Tähänhän ollaan totuttu...
Viimeksi muokannut Jokari, 26.7.2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lata 1600 SL
Joo koneessa tuntuu olevan "voima" talella kun ei ole teinikäytössä loppuun raiskattu... Kyllä siitä hjyvä talvipeli vielä tulee 
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re:
Voihan sekin olla, täytyy tarkistaa, muttei sekään tota kaasaria paremmaksi muutaJusu kirjoitti:Ettei olisi sytty perinteisesti myöhäisellä?Jokari kirjoitti:... tasaisen laiskasti. 5000 kierrosta ottaa todella tuskaisen hitaasti tauluun.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lata 1600 SL
No niin tänään sai SL uudet öljyt sisään ja tietysti samalla uusi öljynsuodatin. Ennen öljyn vaihtoa, vanhojen öljyjen sekaan purkki jotakin Ameriikan moottorin pesumoivetta ja tyhjäkäynnillä 15 min. Ja uudet öljyt tilalle. Sen jälkeen käytin Latan vielä käsinpesussa kamun firmassa ja samalla imuroitiin sisusta, pestiin matot, pyyhittiin kojelauta ym. muoviosat ja piisteeksi i:n päälle ikkunoiden pesu sisäpuolelta. Suht komiahan siitä tuli putsauksien jälkeen
Suoritus kyky noin persdynolla tuli hieman paremmaksi kuin ennen moottorin sisäpesua. Tai sitten vaan kuvittelin... Kattotaan vielä Jokarin kanssa tuo sytkä, kun 140 vauhdissa alkaa potkimaan takasin / paukuttelemaan ja pätkimään. Vaikka tuskin tuo ilman kaasarin vaihtoa paremmaksi tulee. 
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: Lata 1600 SL
Onko siellä lähi-idässä takana jotain paskaa juomavedessä vai muuten vaan ollut vähemmän jaossa?
Kannattaisiko joskus opetella korjailemaan vikoja ja säätämään toimivat pelit kohdalleen.
Kaasarin kyllä osaatte vaihtaa ja kohta ihmettelette kun sekään ei toimi hyvin mutta ehkä paremmin...
Väitän että pelkästään säätämällä laittasin tuon pelin kovempaan iskuun kuin te ikinä saatte sen weberin vaihdolla.
Kannattaisiko joskus opetella korjailemaan vikoja ja säätämään toimivat pelit kohdalleen.
Kaasarin kyllä osaatte vaihtaa ja kohta ihmettelette kun sekään ei toimi hyvin mutta ehkä paremmin...
Väitän että pelkästään säätämällä laittasin tuon pelin kovempaan iskuun kuin te ikinä saatte sen weberin vaihdolla.
Re: Lata 1600 SL
Niin, kymelaaksohan on tunnettu siitä, että täällä vaan mutuillaan, tuunataan orkkisklassikoita ja bongaillaan toisiamme..Jankos kirjoitti:Onko siellä lähi-idässä takana jotain paskaa juomavedessä vai muuten vaan ollut vähemmän jaossa?
Kannattaisiko joskus opetella korjailemaan vikoja ja säätämään toimivat pelit kohdalleen.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Lata 1600 SL
RepesinMara kirjoitti:Niin, kymelaaksohan on tunnettu siitä, että täällä vaan mutuillaan, tuunataan orkkisklassikoita ja bongaillaan toisiamme..Jankos kirjoitti:Onko siellä lähi-idässä takana jotain paskaa juomavedessä vai muuten vaan ollut vähemmän jaossa?
Kannattaisiko joskus opetella korjailemaan vikoja ja säätämään toimivat pelit kohdalleen.
Hienoa että saatiin kuitenkin parempien foorumien ammattilaisen mielipide tähänkin asiaan. Mun puolesta saat säätää vaikka niin paljon että koko vehjes sinkoaa kiertoradalle, kun hipaseekin kaasua.
Kaikki perushuollot tehdään, sytkä vaihtuu kärjettömään ja kaasari parempaan. Mä olen niin monella orkkis-ozon kaasarivehkeellä ajanut että tiedän ihan sataprosenttisesti mitä se kaasari on ja mitä se ei ole. Vaikka sitä kuinka huollat ja kiillotat, niin ei se siitä mihinkään muutu. Kaasuun vastaavuus on heikkoa, veto ohutta ja kuminauhamaista ja ennenkaikkea alakierrosvääntö on todella heikkoa.
Sytkäksikin on mukava heittää kärjetön, niin ei tartte kärkien ja väljien kärkipöytien kanssa vatuloida.
Tästä tulee kivasti kulkeva peli pikkulaitolla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lata 1600 SL
kyllä ny pitää antaa rispektia parempien foorumillekin, ozooni on mitä on ja jopa axtec on mitä on mutta, kyllä niillä saa koneen laulamaan kun tietää mitä tekee ja tosiaan säädöt ja muut huollot ensin, kaasuttimella tehdään vain se lopullinen hienosäätö.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Lata 1600 SL
Pyydän nöyrimmästi anteeksi jos olen / olemme loukannet Itse Latakurua. Suomen Lata virityksen / korjauksen Yli Jumalaa. No me vaan ripustellaan hajukuusia ja hakkaillaan mätään pönttöön rukarilla reikiä, että saatais ralliäänet aikaiseks meidän mätiin ja erittäin huonoihin Latoihin. 
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: Lata 1600 SL
Ei tarvitse anteeksi pyytää BA3 , latasi on komea ja sinä teet sille mitä haluat ja laitat mitä haluat .Jos muut ottavat herneet niin mitä väliä .... mutta me kymenlaaksossa turataan mitä osataan !!
Re: Lata 1600 SL
Näinhän se on kuten Markku yllä jo totesi. Ja kaiken lisäksi meillä on hauskaa ja pilke silmäkulmassa, toisin kuten eräillä kynäniskoilla 
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Kyllä minäkin olisin jo aikapäivät sitten säätänyt sen kulkemaan yli tuon 140 ja kakkosella satasta
yhdelläkään Ladalla en ole noista vielä jäänyt ja pelkillä paskaozoneilla on sentään ajettu.
Vaihtakaa nyt ensi tilassa se kärjetön paikkaansa ja tarkistakaa sitä ajoitusta, käsitin ettei sillä sytkälle ole tehty mitään muuta kuin uudet tulpat ja johdot?
Vaihtakaa nyt ensi tilassa se kärjetön paikkaansa ja tarkistakaa sitä ajoitusta, käsitin ettei sillä sytkälle ole tehty mitään muuta kuin uudet tulpat ja johdot?
Re: Lata 1600 SL
Kaikki laitetaan kyllä kohdilleen, elkää siitä huoliko. Ei pysty kaikkea kerralla tekemään.
Luuleeko joku nyt tosissaan että tässä ollaan pelkkää Weberiä laittamassa, joka ratkaisee kaiken?
Se on se loppusilaus sitten, kun muut hilppeet on kuosissa.
Rassailimpa minäkin aikanaan tosta omasta 1500S:stä kaiken mahdollisen eikä se silti kulkenut mihinkään, lähti surkeasti käyntiin ja ryki välistä niin perhanasti. Ja kaikki vain sohlon Ozonin ansiota.
Kunnossa oleva Ozon toimii ihan siedettävästi, jos tykkää hissutella, mutta muuhun se ei oikein kelpaa. Ennenkuin Jusu sanoo ettei hän hissuttele, niin saahan sillä ozoonillakin kierrokset punaiselle kun vaan jaksaa vinguttaa.
Tällä foorumilla sana WEBER näyttää olevan punainen vaate yhdelle jos toisellekin.
Luuleeko joku nyt tosissaan että tässä ollaan pelkkää Weberiä laittamassa, joka ratkaisee kaiken?
Se on se loppusilaus sitten, kun muut hilppeet on kuosissa.
Rassailimpa minäkin aikanaan tosta omasta 1500S:stä kaiken mahdollisen eikä se silti kulkenut mihinkään, lähti surkeasti käyntiin ja ryki välistä niin perhanasti. Ja kaikki vain sohlon Ozonin ansiota.
Kunnossa oleva Ozon toimii ihan siedettävästi, jos tykkää hissutella, mutta muuhun se ei oikein kelpaa. Ennenkuin Jusu sanoo ettei hän hissuttele, niin saahan sillä ozoonillakin kierrokset punaiselle kun vaan jaksaa vinguttaa.
Tällä foorumilla sana WEBER näyttää olevan punainen vaate yhdelle jos toisellekin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™