2105 ja uusi ladakuski
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
tepuster
-
tepuster
-
tepuster
Jätä sen vitosen käyttö ehdottomasti sinne minne se kuuluukin, eli 80 km/h+ nopeuksiin. Voitelu on noin hiljaisessa vauhdissa olematonta ja laatikossa käy kunnon vääntö. Ei hyvä.
Liian pienet kierrokset ja väännätys tappaa, samalla tavalla kuin järjetön revittely.
En minä ajelis edes nykyautolla vitosella kaupunkinopeuksissa.
Niinkuin varmaan olet huomannut, Ladan kone on pääasiassa kierroskone eikä kierroksien käyttämistä pidä epäröidä. Näin säilyy paikat ehjinä, sopivasti jenkaa ja riittävän pieni vaihde
Liian pienet kierrokset ja väännätys tappaa, samalla tavalla kuin järjetön revittely.
En minä ajelis edes nykyautolla vitosella kaupunkinopeuksissa.
Niinkuin varmaan olet huomannut, Ladan kone on pääasiassa kierroskone eikä kierroksien käyttämistä pidä epäröidä. Näin säilyy paikat ehjinä, sopivasti jenkaa ja riittävän pieni vaihde

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Älä hemmetissä vejättele vitosella. Kyllähän ne menee, ainakin minun 1700i vehkeet. Voi vaan tietää laatikolle hubaa. Ohjekirjassakin sanotaan, ettei nelosella pidä ajaa viittäkymppiä tai alle saati sitten vitosella. Tietysti jos ei tarvi vedättää, esim. alamäissä, niin samahan se on vaikka on vaihde sisällä ja mikä tahansa vaihde tai vapaa. Moottorijarrutuskin saattaa tehdä kuluneelle laatikolle kipeää. Minulla kolmoset on kahdessa pelissä Vähän Herkät. Pomppaavat mielellään pois. Toisessa jopa niin, että jos veto ei ole päällä vaan höllää kaasua, niin lipsahtaa ihan ilman kiroilua vaan nätisti päältä.
Olen käsittänyt, että Lada, ainakin takapotku on kierroskone. 3000r/min on ihan hyvä ainakin minun Ladoilleni. Silti pääsen aika pienillä kulutuksilla kun en "anna leipää" niin kuin joku täällä sanoi vaan kiihdytän rauhallisesti. Poljinvoima tai kaasujalan paino se on joka sitä penssaa syö. Vertaile ihmeessä kulutusta erilaisilla ajotavoilla niin siinäpä sitä sen oman tyylin löytää. Ja tässä asiassa sallittakoon ihmisille monenlaisia tyylejä.
Olen käsittänyt, että Lada, ainakin takapotku on kierroskone. 3000r/min on ihan hyvä ainakin minun Ladoilleni. Silti pääsen aika pienillä kulutuksilla kun en "anna leipää" niin kuin joku täällä sanoi vaan kiihdytän rauhallisesti. Poljinvoima tai kaasujalan paino se on joka sitä penssaa syö. Vertaile ihmeessä kulutusta erilaisilla ajotavoilla niin siinäpä sitä sen oman tyylin löytää. Ja tässä asiassa sallittakoon ihmisille monenlaisia tyylejä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
tepuster
Niinno, noi eri vaihteiden nopeudet eri autoissa riippuu kyllä aika paljon perän välityksestä ja vaihteiden välityksistä. Et ei voi sanoa niistäkään mitään yleispätevää. Kyllä takaveto "isolohkotkin" kelaa kakkosella mittariin 80 ja kolmosella yli 120 jos viittii vinguttaa
Mutta siitä nyt ei oo mitään hyötyä.
Ja se että puhutaan kierroskoneesta, ei tarkoita sitä että pata vetäisi kunnolla vasta yläkierroksilla. Kokonaisuus ratkaisee. Kyllähän isolohkot vetävät ihan hyvin pienilläkin kierroksilla, mutta kierroskoneita nämä kaikki on ehdottomasti.
Mutta siitä nyt ei oo mitään hyötyä.Ja se että puhutaan kierroskoneesta, ei tarkoita sitä että pata vetäisi kunnolla vasta yläkierroksilla. Kokonaisuus ratkaisee. Kyllähän isolohkot vetävät ihan hyvin pienilläkin kierroksilla, mutta kierroskoneita nämä kaikki on ehdottomasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
-
tepuster
Olen ymmärtänyt että nimenomaan vaihteisto on ladojen lujimpia kohti. Mutta onko vitosvaihde myös luja? Saako se hieman vinkua lähes ajamattomassa autossa? Ehkä siksikin kannattaisi käyttää vitosta vain kovemmissa nopeuksissa, kun vinkuna ei erotu muista äänistä? Mutta nämä ovat vain nyansseja. Lata itsessään on ollut myönteinen yllätys. Tähän rahaan ehjä uudenveroinen auto(400€) kun korikin on ruosteeton ja 40 000 vain ajettu.
No ehkä olet ymmärtänyt hieman väärin. 4v-loota on kyllä kestävämpi, mutta 5v-loota on arka kaikille käyttövirheille. Liian vähäiset öljyt (lienee itsentäänselvyys), liiallinen pienillä kierroksilla jurnuttaminen kuin myös rajut vaihdot varsinkin 1->2 tekevät siitä selvää hyvin nopeasti. Varsinkin laatikkovikaisia 1700i-malleja näkee hyvin usein. Itsekin olen ajanut kolmella sellaisella. Lisääntynyt teho edellämainttujen kanssa tekee tehtävänsä.
Tyypillisiä vikoja:
- kakkosen synkrot paskana
- kolmonen tai nelonen tipahtelee pois päältä moottorijarrutuksessa
- vitonen huutaa enemmän tai vähemmän
Vitosen huuto on periaatteessa "vika" mutta hyvin useassa ne huutavat. Antaa huutaa vaan, ei siinä mitään.
Kiva kuulla että olet tyytyväinen Ladaan vaikka kyseessä on Axtec
Aika moni tuore Ladailija on saanut todella huonon kuvan Ladoista, kun ensimmäisenä Ladana on toiminut kaasari/päästövikainen axtec-pommi.
Tyypillisiä vikoja:
- kakkosen synkrot paskana
- kolmonen tai nelonen tipahtelee pois päältä moottorijarrutuksessa
- vitonen huutaa enemmän tai vähemmän
Vitosen huuto on periaatteessa "vika" mutta hyvin useassa ne huutavat. Antaa huutaa vaan, ei siinä mitään.
Kiva kuulla että olet tyytyväinen Ladaan vaikka kyseessä on Axtec
Aika moni tuore Ladailija on saanut todella huonon kuvan Ladoista, kun ensimmäisenä Ladana on toiminut kaasari/päästövikainen axtec-pommi.
Viimeksi muokannut Jokari, 22.5.2007 21:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
tepuster
viisivaihteiseen laatikkoon kannattaa laittaa noin kolme desilitraa enemmän öljyä kuin huoltokirja sanoo
tällöin viitosen rattaa uivat öljyssä ja saavat voitelua eikä pelkkiä roiskeita
ja ikuisuuskysymyksiä on nämä ajotavat
itse olen kaikilla ladoilla ajellut viitosella taajamassa mutta en koskaan vedätä
yhtäkään laatikkoa ei minulla ole kuitenkaan hajonnut (kaikissa on ollut öljyä)
tällöin viitosen rattaa uivat öljyssä ja saavat voitelua eikä pelkkiä roiskeita
ja ikuisuuskysymyksiä on nämä ajotavat
itse olen kaikilla ladoilla ajellut viitosella taajamassa mutta en koskaan vedätä
yhtäkään laatikkoa ei minulla ole kuitenkaan hajonnut (kaikissa on ollut öljyä)
-
tepuster
-
tepuster