Sivu 2/3
Lähetetty: 1.2.2004 18:56
Kirjoittaja Jome
NesteHukka kirjoitti:Ensimmäinen toimenpide Ladan ajo-ominaisuuksien parantamiseksi on autossasi myöskin jo tehty, eli tuo rallye ratti.
OT:Ite vaihdoin kans just ratin...tuli paljon parempi.
Nätti Lada...ja viä oikeen värinenkin
Lähetetty: 1.2.2004 20:03
Kirjoittaja Lada Kardaan
Nestehukka: Alkuperänenkin ratti löytyy kyllä, edellisellä omistajalla oli vaikeuksia saada jalat mahtuun. Itsellä on just riittävästi tilaa pikkuratin kanssa.
Lähdin toisenkin kerran tänään pihasta, auraamatta edelleen. Tällä kertaa pääsin ilman apua ja ekalla vauhdinotolla. Peräkonttissa on lisäpainona sekalaista romua (mm. kenttälapio) ja pari kesärengasta. Neljää kulkinetta oon tänää ollu jelppimässä pihasta pois. Yks merssu, loput etuvetoja. Ja pari muuta jäänyt mahasta kii. Ois oikeestaan voinu mennä tienaan pensarahoja Ladalla.
Ladaperhe: Avaimenperä oli edellisen jäljiltä kiinni, uutta ei ole vielä ehtinyt ostamaan. Jäähallin parkkipaikalla kävin kerran reenaamassa, totesin, että parempi jättää koheltaminen väliin. tojota varis ja vanhempi micra oli lähellä karua loppuaan, ajaminen muuttui pari kertaa pulkkailuks. Itsesuojeluvaisto lopetti ensireenit.
Ihmettelein kans tota keskiritilää, mutta muistin et tutulla oli aikanaan Ladassa kajari siinä. Omassa on kyllä peräti 4 kajaria, toinen etumökäfööni on hiljasena. Pääasiassa olen nauttinu Ladan ainutlaatuisesta äänimaailmasta ja välillä auton mukana tulleesta Bonnie Tylerin c-kasetista.

Polttoainemittarin tarkkudesta kyl ei oo havaintoo, tällä hetkellä valo vilkkuu kuopissa ja jarrutuksissa. Kaipa siellä vielä reilu 10 l on TB:n kauroja.
Lähetetty: 3.2.2004 11:01
Kirjoittaja AI
Avaimenperä. Höh? Näkisittepä minun avaimenperän, ei ole paljon kehdannut tapaamisissa näytellä...
Lähetetty: 3.2.2004 15:13
Kirjoittaja Boris
AI kirjoitti:Avaimenperä. Höh? Näkisittepä minun avaimenperän, ei ole paljon kehdannut tapaamisissa näytellä...
No herätit vain kiinostuksen... Mikäs se sellanen perä on ettei kehtaa näyttää?
Lähetetty: 3.2.2004 15:40
Kirjoittaja Vanja-eno
Veikkaan sen olevan klassinen "kirkkoveneen" pienoismalli
Lähetetty: 3.2.2004 21:22
Kirjoittaja Boris
Vanja-eno kirjoitti:Veikkaan sen olevan klassinen "kirkkoveneen" pienoismalli
No jos olisit oikeassa, en näkisi asiassa mitään kertomisen arvoista. Mielestäni kirkkoveneen pienoismallilla retosteleminen netissä olisi lähinnä mautonta.
Lähetetty: 18.2.2004 10:01
Kirjoittaja Lada Kardaan
Nyt on vaihdettu asiallisempi avaimenperä ja vähän muutakin. Uus starttimoottori, rele, virtalukonpohja ja liittimiä. Startti nyki päälle auton käydessä ja ajossa kylmänä. Tekee vieläkin sitä, mutta lievemmin. Lukon pohjan pikaliitintä tutkin seuraavaks ja katon piuhat vielä kerran lävitse.
1000km takana ja em. kenkkuilua lepposaa ja hauskaa ajelua takana. Kulutus kaupungissa on pyörinyt 11-12l/100km välillä eli kovin taloudellisesti en ole ajellut (kai). Pensatankin korkki vuotaa hieman reippaammassa kurvailussa täydellä tankilla. Nopeusmittarin optimistinen tarkkuus on parilla sakkorysältä jo pelastanut.

Hevosvoimat tuntus olevan tallella, huippunopeutta kerää sen mitä luvataankin. Osakaasulla kiihdytäessä vaihtojen jälkeen nykäsee, pientä säätöä taitaa kaivata.
Seuraava rojekti on Ladan humppakoneiston päivittäminen. Clarionin RDS-mankka, 6,5" etuämyrit ja taakse 6x9":it. Saapa nähä saanko paikoilleen ennen sunnuntain kokoontumisajoja. Isoin ongelma taitaa olla tuon japaanialialaisen soittopelin liitin. En oo tommosta aikasemmin nähnyt, ISO-liitin tuo ei ole. Tänään käyn töitten jälkeen metästämässä. Pari muuta soitinta on kyl tiedossa, vähän uudempia, jos ei liitintä löydy.
Että tämmöstä tähän mennessä... Mobilian keikkaa odoetellessa:
-L K
Lähetetty: 18.2.2004 20:00
Kirjoittaja Pakkasukko
veli alexei kirjoitti:Onneksi olkoon! Näyttää siltä että Pirkanmaa ja Tampereen seutu vahvistaa koko ajan Lada-kantaansa.
"On Tampere vieläkin voittamaton yhä Suomessa taistellaan" -- KOM Teatteri, levyltä Porvari nukkuu huonosti
Lähetetty: 18.2.2004 21:10
Kirjoittaja Boris
Olekko huomannu sellasta ominaisuutta että katto rämisee yli 8 asteen pakkasella aika pahasti? Ihankuin siinä kuskin pään yläpuolella olis joku tanko, joka värisee kattopeltiä vasten. Mitenköhän tosta pääsis eroon? Muutenkuin vaihtamalla Pirkkala - Hervanta tien betonilaattapäällysteen asvalttiin...
Lähetetty: 18.2.2004 21:31
Kirjoittaja Jargon
Boris kirjoitti:Olekko huomannu sellasta ominaisuutta että katto rämisee yli 8 asteen pakkasella aika pahasti? Ihankuin siinä kuskin pään yläpuolella olis joku tanko, joka värisee kattopeltiä vasten. Mitenköhän tosta pääsis eroon? Muutenkuin vaihtamalla Pirkkala - Hervanta tien betonilaattapäällysteen asvalttiin...
Ainakin minä olen huomannut viimeaikoina jotain kolinaa katolta.. Ajattelin ensin että kattotelineet siellä kolisee mutta tuntuivat olevan hyvin kiinni eikä mitään tuntunut olevan irti..
Lähetetty: 19.2.2004 10:56
Kirjoittaja Lada Kardaan
Ei ole katolta räminää tai kolinaa kuulunut. Perästä kyllä kuuluu ralliajellessa jotai kolinaa. Veikkaan, että kolina lähtee vasemmalta puolelta jostain jousituksen osista. Tarkisin silmämääräsesti pari viikkoo sitten eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Ja normaalissa ajossa ei perästä ylimääräsiä ääniä kuulu.
Ja mitä itäiseen ohitustiehen tulee, niin se ei aiheuta niinkään ylimääräsiä ääniä. Mekaniikan äänet ja suhinat peittää alleen pienemmät hälyäänet (viimestään 120 km/h kohalla).
Lähetetty: 19.2.2004 12:35
Kirjoittaja Nonnis
Lada Kardaan kirjoitti:Ei ole katolta räminää tai kolinaa kuulunut. Perästä kyllä kuuluu ralliajellessa jotai kolinaa. Veikkaan, että kolina lähtee vasemmalta puolelta jostain jousituksen osista. Tarkisin silmämääräsesti pari viikkoo sitten eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Ja normaalissa ajossa ei perästä ylimääräsiä ääniä kuulu.
Ja mitä itäiseen ohitustiehen tulee, niin se ei aiheuta niinkään ylimääräsiä ääniä. Mekaniikan äänet ja suhinat peittää alleen pienemmät hälyäänet (viimestään 120 km/h kohalla).
Kantsii tsekata myös pakoputken kiinnitys. Se tykkää kolista jos on huonosti kii.
Lähetetty: 23.2.2004 14:36
Kirjoittaja Lada Kardaan
Kolinaa kuuluu vaihtelevasti molemmilta puolilta.
Mutta mutta... Tossa aamulla tulin töihin ja startti vetäs pitemmäks aikaa päälle konetiellä. Ohituskaistalta oli pahempi saada tien sivuun. Virrat pois ja päälle ja kaasua vapaalla. Matka jatku taas. Tos kaffepaussilla kävin parkkiksella tarkotuksena ajaa lämmittelylenkki. YDY! Rohinaa vaan kuulu. Voipi olla lähes uus startti olla isompaa hoivaa vailla. Ois ny ees sen verran kestäny et ois päässy töistä tutun tallille. Taitaa nti Lara Croftilla olla pitkän menkat sano. Noh, täytyy kylmästi heittää mäkistartilla tulille kattia säälimättä. Täytyy antaa ammattilaisen tutkia asiaa vaikka maksaiskin X euroa.
Pälli kyllä levenee isosti, mutta pakko on töitä pari tuntia vääntää itkuraivarilla. Ja muistella lämmöllä eilisiä ajoja Mobiliassa ja lämmittää ajatusta miltä ajaminen maittaa kun tuo starttiongelma saadan pois päiväjärjestyksestä...
Lähetetty: 18.3.2004 0:44
Kirjoittaja j_rinta
NesteHukka kirjoitti:Ratteja on nurkissa muutama ja keskiöt Ladaan, vanhaan Foordiin ja Fiattiin
myy mulle yks ladan keskiö ja rattiki siihen? on toi orkkisratti kyllä niin tympiä

Lähetetty: 22.3.2004 21:17
Kirjoittaja Tep
Itsekkin liityin Ladan onnelliseksi omistajaksi viime syksynä, kun isä osti minulle peltoautoksi 1200L:n. Mitään kunnon "sisäänajoa" en ehtinyt tehdä, mutta kunhan kesä koittaa, niin ukin pelto saa kyytiä.
Mitä vähän ehdin testailla, niin hyvältä menopeliltä tuntui. Kaikki toimi niinkuin pitääkin, eikä ruostekkaan kuki.

Ainoa miinus tulee väristä, keltainen ei vain sovi minulle. Mutta pellolla tietysti menee väri kuin väri.