Kokemuksia ranskalaisista autoista

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi perus 306 ei kyl mikään kovin erikoinen ollut, ei se tarjonnut juuri mitään erityistä lisää Samaraan nähden, toi auto meni nyt sit kuitenkin kaupaksi. Gti-autot on ihan oma lukunsa, niitä ei voi verrata normaaleihin perheautoihin, ne on sellasta marginaaliryhmää... Kyllä mä muistan yhden ihan mielenkiintoisenkin ranskiksen ja oli vielä Peugeot. Isällä oli aikanaan 505 GTi Turbo IC tehokkain versio kaikilla varusteilla, se auto juttelikin mulle, siinä tosiaan tapahtui ja Takaveto. Helposti vaan meni ylinopeutta, kun teki ladamaisen kiihdytyksen risteyksestä 0 - 100 km/h niin ennen ku ehti tajuta olikin mittarissa jo 170, eikä tuntunu missään. Tota voi kyllä pitää jo huononakin puolena. Mutta ne kustannukset, autossa oli jotain orastavaa venttiilivikaa muistaakseni, olis tarvinnu kansiremontin. yksi umpio meni vaihtoon ja Turbomallissa oli joku ihme umpio, maksoiko pelkkä lasi tonnitolkulla vanhaa rahaa. Laatu sitten maksaa, sit voi punnita onko se laatu kaiken sen maksamisen arvoista.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jere rantonen

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja jere rantonen »

Kylhän tuo ainakin kohtuullisella laitolla on liikkunut eteenpäin.Ei voi joo verrata gtitä normaaliin ainoo yllätys voi vaan olla takana tulevalle kun näyttää perus 306 ulkoo päin ja pakoäänetkään ei paljasta mutta että tommoi takuraketti katoaakin liikennevaloissa.Suurimmaks osaks hommannu osat maahantuojalta eli maan autolta autoja vissii tuotu 38-48 virallisen maahantuojan mukaan.Jos jussi haluaa ranskalaista mukavaa kyytiä ni 406tai 405 pösö.Ne ei paljoo maksa ja tilaa on.Kyllä itsekkin sain kuulla et elä osta pösöö et ne niis on sähkövikoi.Ainoot sähköviat 605 dessä oli edellisen omistajan tekemiä.Eli asutoon oli tehty korjauksii missä aita oli matalin. http://www.nettiauto.com/peugeot/605/3232876 pari isoo edustusleijonaa linkitän isolla v6 moottorilla http://www.nettiauto.com/peugeot/605/3213174 . Näitä iso moottorisia 605 pösöi kattellu ton 306 seuraajaks edellii oli perusvarusteinen 605 sli 2,0. Ja tol 306 pösöllä voi liikkua normaalisti auto on kaks jakonen kierrokset ku nousee yli 3000 ni herää vasta henkiin kun tos on joku muuttuva pituuksinen imusatsi. En sitä sano et samarakaan on huono. Yks tykkää äidistä toinen tyttärestä. Mamma vaan halus pienen punasen kauppakassin ja viel helvetin äkäsen sitä toi on voi verrata mikro autoon.Harmittaa vaan tommosten gti pösöjen aliarvostus.Tekee samat ku 205 pökötti 1,9 gti eli koht ei löyvy hyvin pidettyjä yksilöitä missää. Tota yrittänny pitää mahdollisimman orkkiksena ainoot muutokset autossa on ei orkkis alumiinivanteet. Säilytin jopa kasetti soittimen kun autossa on orkkis radion säätö tikku kojelaudassa ratin alla. Joo mussa asuu pieni pussihousu.Paras mikä on ruvennu ton gti pösön kans naurattaa ni meijän ajoilla ajaa tankillisella 2 kk.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös 205 GTi ole aika yliharrastettukin? se kun oli jonkunlainen gti:n tulemisen ajan klassikko, niille tuntuisi olevan harrastajia, uudemmat GTi:t on ehkä jäänyt vähemmälle huomiolle. Mutta iän myötä ne katoaa kaikki, vain harvat jää jäljelle. 505 Turbolle löytyi kyllä silloin asialle vihkiytyneitä ostajaehdokkaita, ei ollut kilometrit rajana kun auto piti saada, niitä ei silloin 90-luvullakaan ollut paljoa, mahtaako olla nytkään. Jotenkin noin 405, 406, 605 ei saa jöpöttämään, niistä puuttuu jotain...
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja 1500i »

En tiedä mikä oli mutta renault skenik oli pelti pystyssä tien varressa :? :roll:
Vaan tuskinpa se oli siihen särkyny "marjoja" ne varmaan ehtivät siitä levikkeeltä ei kai ne muuten siinä oisi töllistelly :wink: :lol:
Avensis stw
Ex.21093 -00
jere rantonen

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja jere rantonen »

Kylhä noi 205 gtit tuntuu olevan yliharrastettuja mut hyvien tarjonta kohtuu vähän.106 pösö rallye tai gti olis melko vihasii laitteita kans niitä tunnutaan harrastavan.Mut ei mun mielestä hyväää 306 gti 6 kannata pilata.Vähästähän toi gtin kysyntä on ollu.Relluthan ei oo koskaa ollu mitää hyvii.Tommosissa 306 406 605 on sinkitty kori joten ne ei ruostu ellei oo kolhittu.Öljyjä noi ei talvella syle ulos kun käyttää oikeen laista öljyy ja viina suojaa.Olikoha se et öljy ei saa vaahtoutuu ni sillo se ei syle öljyi pihalle.Noitten kans pitää osata elää.En tiä tykästynny noihin viinimaan autoihin vaikka välillä tuntuukin että noi on suunniteltu viini päissään.Se 505 turbo gti oli jo uutena harvinaisuus eikä niitä nykyää paljoo nää nätti autoha se on niinku oli 604 204 404.Kaikki kauniita autoja.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä työkaveri on kironnut 406:sen alimpaan helvettiin. Helikopteri palaa kojetaulussa kokoajan ja juostu huollossa. Ja vika on ollut ihan niin kauan kuin on auton omistanut ja tehdastakuu oli ostettaessa voimassa. Vika sitten vihdoin ja viimein EHKÄ löytyi, joku venan hydraulinen nostaja viallinen. Mutta mikä niistä 16:sta eli kaikki vaihtoon, takuu ei tietenkään enään korvaa kun mennyt jo umpeen.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mitä!Onks muissakii vikoja,ku Ladassa?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Kaikissa autoissa on vanhemmiten. Mutta jos pistetään vertailu 10v vanhat autot ja kilometrit alle 200tkm, niin kyllä aika hyvin näkee ja erottuu jyvät akanoista.
Aika paljon ihmiset vaihtavat autonsa juuri jonkin vian takia. Viikko sitten mun työkaveri sano, kun hänellä kannentiiviste vuotaa, että pitäiskö hänen vaihtaa Audinsa (A3-98) pois.
Remontti tulee maksamaan Audi centterissä, noin tonnin.

Autokaupoissa on paljon viallisia autoja, mutta ne ei välttämättä näy, tai tule esiin koeajolla. Hyvän ja toimivan Ranskalaisen voi löytää, mutta sellaiset kiertopalkinnot voivat olla pommeja.
jere rantonen

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja jere rantonen »

Nii no meilläkun meni näin et takajarrujen hiekkapellit oli mädät päätin et käydään takajarrut läpi eli uuet levyt ja palat sama oli etee et piti palat vaihtaa ni levyt samalla.Pörinä pytty persiistä sai lähtee samalla vaihtu koko putki eestä katilta taakse.Nyt sitä ei ees erota perus 1,6 306 pösöstä :lol: Ainoo yllätys on risteyksessä kun katoo liikenne valoista.Olen itse huomannu noitten autojen kans pulatessa että niihin on tehty mitä ihmeellisempiä korjauksia tai väärin tai käytetty liikaa voimaa. Esim kun toho gtiihin joku oli vaihtannu tulpat ni oli 3 neljästä puolasta kiristetty paskaks.Mulle naureskellaan kun huollatan ko autoo automaalla en luota pikkupajoihin.Eräs korjaamo turussa sanos et sul on pakosarja halki et pitää ottaa kone pois ja vaihtaa samal kytkin jakohihna yms yms korjaus arvio oli yli 2000 egee.Eikun sitten automaalta kyselee oli pakoputken joustoliitos hajalla ja tuo pörinä korjaantu ko osan vaihdolla töineen noin 100 egee.Toinen nimeltä mainitsematon korjaamo ei saanu ko pösöstä pakokaasu arvoja ulos.Sekin sitten tehtiin pösöllä ja saatiin tulokset sieltä.Ainoo mikä tos poikkee orggiksesta gtistä on orkkis alut.Tommosia vikavalon palamisia en ole tossa nähny.Ooppelissa 2001 vecussa sytty elektroniikan vikavalo eikun merkkiliikkeeseen koodit lukemaan noh he ei osanneet ko koodia tulkita.Ens viikolle saatiin opelin kans aika eet ruvetaan sitten metsästää vikaa missä on vika en muista mitä sit ropailin ko opelin pellin alla ja avasin akkukotelon ja kattelin akku puskenu tavaraa pihalle eikun ostaa liikkeestä uus akku ja laittattaa se korjaamolla ja oli vara akussa ko akunlaiton ajan noh vikavalo sammui siihen akkuliikkeen ukko kysyi kuin mää sen ooppelin oon saanu pornaisista tuusulaa ko akulla.Enkä pidä tommosen ranskalaisen omistamista hankalana joka autossahan se on että se riippuu miten autoo on pidetty jos ei ootehty mitää huoltoi ni eihä se kestäkkään.
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Tänään sen verran kokemusta tuli ranskiksista että kävin vaihtamassa yhteen Renault Megane farkkuun jarrulevyt ja palat eteen. Ensin kauhistuin pyöränpulttien hoikkuutta eli paksuutta jota ei oikeastaan ollutkaan. Mutta remontti onnistui todella nopeasti ja helposti. Vain yksi liukutappi oli hieman jumi, mutta akkuporakoneen ja pienen teräsharjan avulla saatiin töhkät pois. Kävin vielä pikkuisen testilenkin päräyttämässa ja kai tuollaisellakin voisi kurvailla. Ainakin tässä dieselissä tuntui olevan alakierrosvääntöä mukavasti. Mainitsi omistaja vain että vaihdelaatikko ja kuljettajan puoleinen vetoakseli oli pitänyt vaihtaa muutama viikko takaperin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada Scandinavia kirjoitti:Aika paljon ihmiset vaihtavat autonsa juuri jonkin vian takia.

Autokaupoissa on paljon viallisia autoja,
ai tän takia Ladoja ei paljon autokaupoista löydy :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tai sen takia, että myyjä ei huoli Ladoja seisomaan halliin.

Kyllä olen saanut nauttia Ranskalaisesta autostani, näillä ilmoilla.
Renussani on ilmastointi. :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada Scandinavia kirjoitti:Kyllä olen saanut nauttia Ranskalaisesta autostani, näillä ilmoilla.
Renussani on ilmastointi. :D
Kyllä olen saanut nauttia Venäläisestä autostani, näillä ilmoilla
Samarassani on ilmastointi :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Lada-Jussi kirjoitti:Samarassani on ilmastointi :D
Kuvia asennuksesta näytille.... ei uskota muuten :wink:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia ranskalaisista autoista

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

1500i kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Samarassani on ilmastointi :D
Kuvia asennuksesta näytille.... ei uskota muuten :wink:
Kunnioitettava saavutus.Kuinkahan monta Samaraa on Suomessa ilmastoinnilla? Varmaan yhden käden sormilla laskettavissa.Nimimerkillä "hikeä pyyhkien"
Vastaa Viestiin