Sivu 9/10
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 16.11.2016 21:46
Kirjoittaja hp7500
Projekti etenee ja kaaretkin alkaa kohta olla nykyaikaiset. Kuten kuvista voidaan nähdä niin etuputket piti katkaista etuiskarien kohdalta ja jatkaa siitä eteenpäin 30x1,5mm putkella.
Turvakaari säännöt nimittäin rajaavat että turvakehikon tarvitsee sijaita etu- ja takajousien sekä iskunvaimentimien välisellä alueella.
Poikkeuksena kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet saadaan yhdistää turvakehikkoon 30x1,5mm putkella. Rakenne muuttui yllättävän paljon löysemmäksi,
joten vaatii hivenen lisää jäykistystä. Toki lisäjäykistystä olisi tullut käytettyä vahvemmankin putken tapauksessa.
Loppuun pari kuvaa:

Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 17.11.2016 18:03
Kirjoittaja hp7500
Nyt molemmat puolet hitsattuna:
Jää nähtäväksi että kuinka ahdasta on autoon meno kun penkki on paikallaan.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 19.11.2016 15:03
Kirjoittaja hp7500
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 10.12.2016 18:36
Kirjoittaja hp7500
Uudet etuiskarit saapuivat. Jousen jäykkyys nyt alkuun ainakin 185kg/10mm. Nyt luulisin säätöjä olevan tarpeeksi vaimentajassa?
Löytyykö keneltäkään myytäväksi rosterista pakosarjanlaippaa?

Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 11.12.2016 12:14
Kirjoittaja jaketech racinteam
hp7500 kirjoitti:Uudet etuiskarit saapuivat. Jousen jäykkyys nyt alkuun ainakin 185kg/10mm. Nyt luulisin säätöjä olevan tarpeeksi vaimentajassa?
Löytyykö keneltäkään myytäväksi rosterista pakosarjanlaippaa?

joustaako enää noin jäykkä jousi. mulla oli kilpurissa vastaavan jäykkyset kynäjouset yhen asfaltikisan auton alla. nyt ne hyllyssä koristeena. ei oikeen ollut enää pitoja ku oli liian jäykkä.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 12.12.2016 19:40
Kirjoittaja hp7500
jaketech racinteam kirjoitti:hp7500 kirjoitti:Uudet etuiskarit saapuivat. Jousen jäykkyys nyt alkuun ainakin 185kg/10mm. Nyt luulisin säätöjä olevan tarpeeksi vaimentajassa?
Löytyykö keneltäkään myytäväksi rosterista pakosarjanlaippaa?

joustaako enää noin jäykkä jousi. mulla oli kilpurissa vastaavan jäykkyset kynäjouset yhen asfaltikisan auton alla. nyt ne hyllyssä koristeena. ei oikeen ollut enää pitoja ku oli liian jäykkä.
Kyllä noita on käytössä ainakin ratavehkeissä tai jäykempiäkin jousia. Ulosjoustoa tolla yhden jousen kombinaatiolla ei kauhesti tule, mutta sekin on ratkaistavissa apujousella. Ensi kesänä on taas paljon viisampi näiden toiminnasta. Lisäksi on tarkoitus laittaa veitsivakaajat etu ja takapäähän, että sen johdosta voisi toimia löysempikin jousi.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 12.12.2016 21:36
Kirjoittaja hp7500
Etupään hahmottelua 3d mallina. Helpottaa jarruadapterien tekoa ja näkee samalla kätevästi pyöränkulmat ja niiden muutokset jouston aikana.

Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 15.12.2016 20:08
Kirjoittaja hp7500
Jatkoa projektiin:

Plasmalla vedetty käsivaraisesti originaalin iskarin kiinnityksen ympäri

Sama paikka viilauksen jälkeen

Iskari koesovituksessa

Vahvikkeet kiinnitykselle hitsattuna
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 16.12.2016 22:32
Kirjoittaja hp7500
Sovittelin wilwoodin superlitejä 3d-malliin ja näyttäisi että 286mm levy mahtuisi näiden kanssa vielä 15 tuuman vanteen sisään. 300mm levy melko varmasti tarvitsisi jo 16 tuuman vanteen. Näille pitää vielä suunnitella adapterit kiinnitystä varten. Mielessä käynyt myös jos tekisi itse uudet tukivarret etupäähän jotka olisi kapeammat kuin nykyiset.
Vanhat dynalite jarrusatulat siirtyy takapäähän. Nyt ongelmana ollut jarrujen häviäminen pitäisi näillä muutoksilla saada loppumaan. Samalla on myös tulossa pedalbox ohjaamoon. Löytyisi myös yksi käyttämätön konehuoneeseen asennettava pedalbox myytäväksi jos jollain tarvetta?
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 23.12.2016 19:01
Kirjoittaja hp7500
Jarrupäivitystä:
Nämä on 300mm halkaisijalla olevat levyt ja superlite satulat.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 10.1.2017 14:22
Kirjoittaja hp7500
Etujarrujen adaptereita pyörittelin hiukan koneella ja suunnilleen tälläiset voisi koittaa toteuttaa. Painoa noin 200 grammaa kappaleelta kun materiaalina on alumiini.
Pyörät mahtuu vielä näillä kääntymään hieman yli 30 astetta.

Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 15.2.2017 18:49
Kirjoittaja hp7500
Metallihommia hivenen taas viety eteenpäin
Rakenteessa on nyt pääasiassa keskitytty korin vääntöjäykkyyteen. Kaaret tarvitsee vielä kiinnittää peltilapuilla koriin. Vielä voisi myös kulmavahvikkeita hitsailla lisää.
Tälläinen sähköpääkeskus tuli myös hommattua, jolla korvataan releet ja sulakkeet järjestelmästä. Tämän purkin sisällä on vielä logiikka jota voi käyttää sähköjen ohjauksessa.
Loppuun vielä tulipellin siirron valmistelua

Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 13.3.2017 20:53
Kirjoittaja hp7500
Pari kuvaa edistymisestä. Tavoitteena on saada auto ratakuntoon huhtikuun loppuun mennessä, eli hivenen kiire näyttäisi tulevan.
Tulipeltiä tuotu 200mm taaksepäin
Reunoja pitää vielä tasoitella moottoriaukosta siistimmäksi ja lokasuojan kotelorakenne muokata kuntoon.
Uudet jarruadapterit koneistettuna

Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 15.3.2017 23:45
Kirjoittaja hp7500
Tilannepäivitystä:

Vanha palkki korvattuna neliöputkella

Moottorinkorvia siirretty myös 200mm taaksepäin

Vanha pakoputken ulostulopaikka osittain jo tukittuna. Uuteen versioon vedetään pakoputki taakse asti.
Re: VAZ-2105 - 1995 - Axtec 1500Tici - Penkitetty
Lähetetty: 29.4.2017 21:30
Kirjoittaja hp7500
Pari kuvaa edistymisestä nämä on tosin jo muutaman viikon vanhoja..
Konehuone ja sisusta on jo maalattu valkoiseksi. Tavoitteena saada viimeistään ratapäiviin mennessä valmiiksi.
Sylinterinkansi pitäisi tulla ensiviikon aikana valmiina takaisin. Siihen on nyt vaihdettu imuventtiilit niin isoiksi kuin pystyy.
Jospa pikkuhiljaa hätyyteltäisiin 400 hevosvoiman tehoja..