Sivu 8/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.8.2013 18:56
Kirjoittaja veli samara
pitää käydä rengasliikkestä kysymässä noita 145/80 sisuskumeja. tuskin montaa euroa maksaa...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.8.2013 19:11
Kirjoittaja veli samara
Uus yritys virranjakajan muutosta paineella toimivaksi, muuten ihan jees mutta painekello on paskana

. Eli alipaineenpuolen jousi irti todennäköisesti. Eli kun imaset nipasta, niin lävähtää samantien maksimiin. kun taas painepuoli on helvatan jäykkä, puhaltamalla turha edes koittaa saada vipua liikkumaan.(käsineen liikkuu).
Eli hitsataan jakaja kiinteäksi

Eli siis limput kiinni siihen toiseen osaan joka säätää ennakon? jolloin ennakkoa ei tule lisää.
Pikkuhiljaa alkaa miettimään megaa

sais sytkänkin samalla hoitoon. megaa ei ilmeisesti voi käyttää pelkästään sytkälle?, vois sitten joskus myöhemmin laittaa polttoainepuolen kuntoon...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.8.2013 19:22
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti:
megaa ei ilmeisesti voi käyttää pelkästään sytkälle?, vois sitten joskus myöhemmin laittaa polttoainepuolen kuntoon...
ohan noita laitettu sytkää ohjaamaan ja kaasareilla bensan syöttö.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.8.2013 20:43
Kirjoittaja veli samara
No voi nyt *ittu, olisitte heti sanonu

eiköhän sellanen sitten tule, kun saan auton liikkeelle ja pääsen säätämään
Ilmeisesti ei muuta tarvitse kuin kampiakselin asento tiedon ja imusarjanpaine tiedon. Ja jotain piuhoja jakajalle?. Jä näinkö pystyy säätämään sytytyksen ahtojen allakin täydelliseksi?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.8.2013 23:30
Kirjoittaja toktornivako
No jos sen asennon tiedon kampiakselilta otat niin ei siinä enään jakajaa tarvita!
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.8.2013 23:41
Kirjoittaja veli samara
niin joo. Sitten olis ilmeisesti suorasytkä setuppi? vielä aivan pihalla tästä sytytys systeemistä

Megaspark:ia luettu hieman, ja kuvia katseltu. Jos joku mega-nero osais kertoa mitä tarvitaan että saan ton sytkän ohjattua megalla.
Ilmeisesti itse mega, jolla voi sytkän ohjata(extra-koodi?),tai megaspark
sytkä"vahvistin" boschin tekemä boxi(mikäs ladan omassa kärjettömässä on?eikös sekin joku yksikkö liene?)
ja sitten?
kiva olis jos sais jakajankin säilymään, nimittäin olis oldschoolia tuutintäydeltä

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 19.8.2013 0:14
Kirjoittaja jaketech racinteam
kummala haluat tehä? hukkakipinällä vai jakajasytkällä?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 19.8.2013 8:57
Kirjoittaja veli samara
Jakajalla vois tehdä. Olis hieman helpompi.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 19.8.2013 9:11
Kirjoittaja toktornivako
Jos kiinnostaa niin voin kaverilta kysellä "Megaa"?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 19.8.2013 10:43
Kirjoittaja hp7500
Jos tekee jakajalla niin ei pysty kovin tarkkaan säätämään, helppo kyllä toteuttaa..
Niin ja tota kärjettömän boksia pystyy ohjaamaan suoraan megalla kun katkasee vaan yhden johdon ja liittää megan väliin
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 19.8.2013 17:17
Kirjoittaja veli samara
Mites tarkan siitä sitten saa jakajaa käytettäessä? Voi kuitenkin ennakot säätää ahtojen mukaan? Onko säätöero ainoastaan sytytyshetken ajassa? Tällä tyylillä voisin nyt samantien hitsata limput jakajasta kiinni ja käyttää sitä ilman megaakin, ja sitten päivittää sen toimimaan megalla myöhemmin.
Eli jos jakajalla teen, niin en tarvii mitään muuta kuin megan. Ja sille MAP-tiedon?. Tai vaihtoehto suorasytkä, niin tarvii hukkakipinäpuolan ja triggerin kampiakselille? Ja tällä setupilla voi säätää kuinka tarkasti?
Paljon kysymyksia
EDIT: niin ja voinko tuolla jakaja tyyppisellä setupilla säätämään ennakot läppärin kautta?
Megaa ei ole vielä varaa ostaa, katsotaan parin kuukauden päästä

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.8.2013 11:43
Kirjoittaja hp7500
Jakajassa tulee välyksiä siitä akselin rattaista jo sen verran että seilaa ajotukset ja siitä että on vaan
4 sakarainen triggeri niin asentotietoakin tulee harvakseltaan. Tosta en osaa nyt sanoa että mitä kaikkea siihen tarvitsee että saa toimimaan.
Parempi puola ainakin kannattaa laittaa suoraan.
Ennakoillehan on oma kartta megassa joka säätää kierrosten ja paineen mukaan.
Sekventiaalinen suorasytkä ja polttoaineen ruiskutus on huomattavasti parempi toimimaan ja pelkästään sillä pitäisi pystyä kaivamaan 30hp lisää..
Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.8.2013 17:10
Kirjoittaja veli samara
mega ainoa vaihtoehto mulle, syyn tiedätte

Siis harrastamisen ilo tietenkin
Joo tuosta välys hommasta luinkin juttua, ja moni sanonut että kampiakselista ottaiskin asentotiedon. Jolloin välyksia ei ole enää. Ja minulta löytyy tuo 1700pannukin, josta voin napata sen päätylevyn jossa paikka valmiiks kampiakselin asento anturille.
Pitää vielä kysästä tuolta finsquistin sivustolta miten homma menis kaikkinensa. Ja nyt jos saan sytkän toimimaan megalla(ja koko auton toimimaan), niin voin ruveta haalimaan 4-pisteruskun osia.
EDIT: ladan kärjettömän sytytyksen vahvistin on mallia 036.3734, ja ilmeisesti kopio boschin 0 227 100 137 vahvistimesta. Kellään tietoa moisesta? vai onko se vain vaihdettavissa tuohon boschilaiseen?.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.8.2013 20:45
Kirjoittaja START
hp7500 kirjoitti:
Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa

ei kai siitä muuhun olekkaan kun nimenomaan tieliikenteeseen

mihkään kilpuriin en mitään halvinta megaa laittas ikipäivänä. joku ms3 onkin sit jo eri
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.8.2013 22:01
Kirjoittaja hp7500
niinno miten sen nyt ottaa, kai sillä käyttöautolla on kuitenkin ihan mukava päästä perillekkin