Sivu 69/175

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 19.3.2014 18:26
Kirjoittaja samarai
1:n voisi olla Simca Tonnin vanhempi versio ja 3:n osat taitaa olla Pobedasta.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 19.3.2014 18:52
Kirjoittaja Pavlovits
Siinähän ne loputkin tulivat.
Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 19.3.2014 19:14
Kirjoittaja wileeni
Menee pilkunviilauksen puolelle, mutta Pavlovits, Pallaksessa oli rullamittari, mutta (hataran) muistini mukaan ei tuota hassun näköistä varvimittaria. Ainakin (joskus sotien jälkeen) tyttöystäväni Pallaksessa tilalla oli kello. Vai oisko ollut joku ruåtsalainen säästömalli ?

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 19.3.2014 19:26
Kirjoittaja wileeni
Austin Geimbridge, Morris Oxford. Veikkaus ihan muotojen ja RAC:n perusteella.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 19.3.2014 19:59
Kirjoittaja Pavlovits
Sieltä samasta tuutista tuokin on.
Minun Pallaksessa oli yksi johtoliitin löysällä ja usein ajaessa ensin meni tuo varvimittari nollille ja samassa veto loppui. Useampaan kertaan piti johtonippuja ropeloida ennenkuin se löysä liitin löytyi. Aika monta kertaa ennen sitä riitti kaikkien johtojen räpellys uudelleen käynnistymiseen.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 20.3.2014 10:30
Kirjoittaja Pavlovits
Kyllä tuosta Oxfordista on pakko pinnat antaa, vaikka kuva on Morris Cowleystä, karvalakkimallista. En ainakaan minä osaa löytää tuosta kuvasta eroja.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 20.3.2014 12:48
Kirjoittaja Pavlovits
Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 20.3.2014 20:51
Kirjoittaja jimi
Oikealla renault 4cv

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 20.3.2014 22:22
Kirjoittaja toktornivako
wileeni kirjoitti:Voimaksikkönä kokeiltiin jatkossa jopa pyörömäntämoottoria,
Anteeksi tietämättömyyteni,mutta minkälainen laitos tällainen on?

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 20.3.2014 22:26
Kirjoittaja Pavlovits
Wankkelistahan Wileeni puhuu. Nuo ovat vähän sellaisia nimitysasioita.
Kun Audi 60 tuli markkinoille, sen moottoria mainostettiin nimellä pyörrepuristusmoottori.
Audi käytti silloin muutamaa latinankielistä (vrt.Horch-Audi) lehtimainosta, jotka sitten latinantunnilla suurella mielenkiinnolla käännettiin. Joku circumpressans tai vastava tuo pyörrepuristusjuttu oli. Opettaja ihmetteli osaamistamme, olihan tuo mainos moneen kertaan suomeksi luettu.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 20.3.2014 23:46
Kirjoittaja toktornivako
Jaa siis Kiertomäntämoottorista! "Pyörömäntämoottoriksi" en ole sellaista koskaan kuulu sanottavan? Kun se "kierto" nimityskin tulee juurikin sen männän liikeradasta.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 21.3.2014 10:07
Kirjoittaja Pavlovits
Morris Minorin konepelti tuossa päällimmäisenä näyttäisi olevan, mutta mikä on tuo etualan auto?
Jotenkin brittiläiseltä vaikuttaa, mutta ainakaan minä en tunnista edes keulamerkistä.

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 21.3.2014 17:53
Kirjoittaja jimi
Vihreä auto on FORD PREFECT 50-luvun alusta

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 21.3.2014 19:25
Kirjoittaja Pavlovits
No niinpäs on .Enpä itse löytänyt tuota vaikka kuinka yritin.

Kuva

Re: Autontunnistusta

Lähetetty: 23.3.2014 20:20
Kirjoittaja wileeni
Tohtorinivako kysyy kohteliaasti mistä "pyörömäntämoottori" on peräisin. Minulle se on lähtöisin amiksen pomo-kurssilta. Opettaja oli ollut tekunsa jälkeen Saksassa töissä, liekkö kääntynyt sieltä. (Toisaalta eikös Felix Wankel ollut juuri sakemanni?) Kirjoja ei meillä juurikaan ollut. Opettajan teksteistä haistoi, että ne oli paljolti saksasta käännettyjä, teonsana oli monesti lauseen lopussa. Minunkin korvaani kuulostaa kiertomäntämoottori nyt tutummalta. Oliskohan tuon kehittämiseen satsattu enemmän, jos ei (viimosen neljännesvuosisadan ajan) passeli sähkömyllyjärjestelmä kurkistais jo nurkan takana?