Ostimpa Ladan

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

NesteHukka kirjoitti:Ensimmäinen toimenpide Ladan ajo-ominaisuuksien parantamiseksi on autossasi myöskin jo tehty, eli tuo rallye ratti.
OT:Ite vaihdoin kans just ratin...tuli paljon parempi.

Nätti Lada...ja viä oikeen värinenkin
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Nestehukka: Alkuperänenkin ratti löytyy kyllä, edellisellä omistajalla oli vaikeuksia saada jalat mahtuun. Itsellä on just riittävästi tilaa pikkuratin kanssa.

Lähdin toisenkin kerran tänään pihasta, auraamatta edelleen. Tällä kertaa pääsin ilman apua ja ekalla vauhdinotolla. Peräkonttissa on lisäpainona sekalaista romua (mm. kenttälapio) ja pari kesärengasta. Neljää kulkinetta oon tänää ollu jelppimässä pihasta pois. Yks merssu, loput etuvetoja. Ja pari muuta jäänyt mahasta kii. Ois oikeestaan voinu mennä tienaan pensarahoja Ladalla. :)

Ladaperhe: Avaimenperä oli edellisen jäljiltä kiinni, uutta ei ole vielä ehtinyt ostamaan. Jäähallin parkkipaikalla kävin kerran reenaamassa, totesin, että parempi jättää koheltaminen väliin. tojota varis ja vanhempi micra oli lähellä karua loppuaan, ajaminen muuttui pari kertaa pulkkailuks. Itsesuojeluvaisto lopetti ensireenit.

Ihmettelein kans tota keskiritilää, mutta muistin et tutulla oli aikanaan Ladassa kajari siinä. Omassa on kyllä peräti 4 kajaria, toinen etumökäfööni on hiljasena. Pääasiassa olen nauttinu Ladan ainutlaatuisesta äänimaailmasta ja välillä auton mukana tulleesta Bonnie Tylerin c-kasetista. :)
Polttoainemittarin tarkkudesta kyl ei oo havaintoo, tällä hetkellä valo vilkkuu kuopissa ja jarrutuksissa. Kaipa siellä vielä reilu 10 l on TB:n kauroja.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Avaimenperä. Höh? Näkisittepä minun avaimenperän, ei ole paljon kehdannut tapaamisissa näytellä...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

AI kirjoitti:Avaimenperä. Höh? Näkisittepä minun avaimenperän, ei ole paljon kehdannut tapaamisissa näytellä...
No herätit vain kiinostuksen... Mikäs se sellanen perä on ettei kehtaa näyttää?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Veikkaan sen olevan klassinen "kirkkoveneen" pienoismalli
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Vanja-eno kirjoitti:Veikkaan sen olevan klassinen "kirkkoveneen" pienoismalli
No jos olisit oikeassa, en näkisi asiassa mitään kertomisen arvoista. Mielestäni kirkkoveneen pienoismallilla retosteleminen netissä olisi lähinnä mautonta.
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Nyt on vaihdettu asiallisempi avaimenperä ja vähän muutakin. Uus starttimoottori, rele, virtalukonpohja ja liittimiä. Startti nyki päälle auton käydessä ja ajossa kylmänä. Tekee vieläkin sitä, mutta lievemmin. Lukon pohjan pikaliitintä tutkin seuraavaks ja katon piuhat vielä kerran lävitse.

1000km takana ja em. kenkkuilua lepposaa ja hauskaa ajelua takana. Kulutus kaupungissa on pyörinyt 11-12l/100km välillä eli kovin taloudellisesti en ole ajellut (kai). Pensatankin korkki vuotaa hieman reippaammassa kurvailussa täydellä tankilla. Nopeusmittarin optimistinen tarkkuus on parilla sakkorysältä jo pelastanut. :) Hevosvoimat tuntus olevan tallella, huippunopeutta kerää sen mitä luvataankin. Osakaasulla kiihdytäessä vaihtojen jälkeen nykäsee, pientä säätöä taitaa kaivata.

Seuraava rojekti on Ladan humppakoneiston päivittäminen. Clarionin RDS-mankka, 6,5" etuämyrit ja taakse 6x9":it. Saapa nähä saanko paikoilleen ennen sunnuntain kokoontumisajoja. Isoin ongelma taitaa olla tuon japaanialialaisen soittopelin liitin. En oo tommosta aikasemmin nähnyt, ISO-liitin tuo ei ole. Tänään käyn töitten jälkeen metästämässä. Pari muuta soitinta on kyl tiedossa, vähän uudempia, jos ei liitintä löydy.

Että tämmöstä tähän mennessä... Mobilian keikkaa odoetellessa:
-L K
Avatar
Pakkasukko
Viestit: 101
Liittynyt: 29.9.2003 17:55
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

veli alexei kirjoitti:Onneksi olkoon! Näyttää siltä että Pirkanmaa ja Tampereen seutu vahvistaa koko ajan Lada-kantaansa.
"On Tampere vieläkin voittamaton yhä Suomessa taistellaan" -- KOM Teatteri, levyltä Porvari nukkuu huonosti
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Olekko huomannu sellasta ominaisuutta että katto rämisee yli 8 asteen pakkasella aika pahasti? Ihankuin siinä kuskin pään yläpuolella olis joku tanko, joka värisee kattopeltiä vasten. Mitenköhän tosta pääsis eroon? Muutenkuin vaihtamalla Pirkkala - Hervanta tien betonilaattapäällysteen asvalttiin...
Jargon

Viesti Kirjoittaja Jargon »

Boris kirjoitti:Olekko huomannu sellasta ominaisuutta että katto rämisee yli 8 asteen pakkasella aika pahasti? Ihankuin siinä kuskin pään yläpuolella olis joku tanko, joka värisee kattopeltiä vasten. Mitenköhän tosta pääsis eroon? Muutenkuin vaihtamalla Pirkkala - Hervanta tien betonilaattapäällysteen asvalttiin...
Ainakin minä olen huomannut viimeaikoina jotain kolinaa katolta.. Ajattelin ensin että kattotelineet siellä kolisee mutta tuntuivat olevan hyvin kiinni eikä mitään tuntunut olevan irti..
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Ei ole katolta räminää tai kolinaa kuulunut. Perästä kyllä kuuluu ralliajellessa jotai kolinaa. Veikkaan, että kolina lähtee vasemmalta puolelta jostain jousituksen osista. Tarkisin silmämääräsesti pari viikkoo sitten eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Ja normaalissa ajossa ei perästä ylimääräsiä ääniä kuulu.

Ja mitä itäiseen ohitustiehen tulee, niin se ei aiheuta niinkään ylimääräsiä ääniä. Mekaniikan äänet ja suhinat peittää alleen pienemmät hälyäänet (viimestään 120 km/h kohalla).
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lada Kardaan kirjoitti:Ei ole katolta räminää tai kolinaa kuulunut. Perästä kyllä kuuluu ralliajellessa jotai kolinaa. Veikkaan, että kolina lähtee vasemmalta puolelta jostain jousituksen osista. Tarkisin silmämääräsesti pari viikkoo sitten eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Ja normaalissa ajossa ei perästä ylimääräsiä ääniä kuulu.

Ja mitä itäiseen ohitustiehen tulee, niin se ei aiheuta niinkään ylimääräsiä ääniä. Mekaniikan äänet ja suhinat peittää alleen pienemmät hälyäänet (viimestään 120 km/h kohalla).
Kantsii tsekata myös pakoputken kiinnitys. Se tykkää kolista jos on huonosti kii.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Kolinaa kuuluu vaihtelevasti molemmilta puolilta.

Mutta mutta... Tossa aamulla tulin töihin ja startti vetäs pitemmäks aikaa päälle konetiellä. Ohituskaistalta oli pahempi saada tien sivuun. Virrat pois ja päälle ja kaasua vapaalla. Matka jatku taas. Tos kaffepaussilla kävin parkkiksella tarkotuksena ajaa lämmittelylenkki. YDY! Rohinaa vaan kuulu. Voipi olla lähes uus startti olla isompaa hoivaa vailla. Ois ny ees sen verran kestäny et ois päässy töistä tutun tallille. Taitaa nti Lara Croftilla olla pitkän menkat sano. Noh, täytyy kylmästi heittää mäkistartilla tulille kattia säälimättä. Täytyy antaa ammattilaisen tutkia asiaa vaikka maksaiskin X euroa.

Pälli kyllä levenee isosti, mutta pakko on töitä pari tuntia vääntää itkuraivarilla. Ja muistella lämmöllä eilisiä ajoja Mobiliassa ja lämmittää ajatusta miltä ajaminen maittaa kun tuo starttiongelma saadan pois päiväjärjestyksestä...
j_rinta

Viesti Kirjoittaja j_rinta »

NesteHukka kirjoitti:Ratteja on nurkissa muutama ja keskiöt Ladaan, vanhaan Foordiin ja Fiattiin :D
myy mulle yks ladan keskiö ja rattiki siihen? on toi orkkisratti kyllä niin tympiä :?
Tep

Viesti Kirjoittaja Tep »

Itsekkin liityin Ladan onnelliseksi omistajaksi viime syksynä, kun isä osti minulle peltoautoksi 1200L:n. Mitään kunnon "sisäänajoa" en ehtinyt tehdä, mutta kunhan kesä koittaa, niin ukin pelto saa kyytiä.

Mitä vähän ehdin testailla, niin hyvältä menopeliltä tuntui. Kaikki toimi niinkuin pitääkin, eikä ruostekkaan kuki. :) Ainoa miinus tulee väristä, keltainen ei vain sovi minulle. Mutta pellolla tietysti menee väri kuin väri.
Vastaa Viestiin