Wartburg

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

eikö minkään muun merkin keskiö sovi? poorien lukumäärä ja halkaisija?
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Saksasta Wartburgiin ja trabiin saa näemmä vielä kaupastakin uusia osia. Olin aiemmin siinä uskossa, ettei niitä sieltäkään saa muuta kuin romutoreilta.

Jopa uudet takavalot saisi. Kuvassa on valkovilkkuinen ankara tuning versio, mutta katalogista löytyy myös oranssilla vilkulla
Kuva

Etuvilkutkin saisi. Kuvasta ei näe, ovatko ne alkuperäisiä vai jälkituotettuja piraatteja. Originaaleissa lukee: DDR Ruhla
Kuva

Bensapumppuja
Kuva

Warreen järjetön sytytys. Tämä on kyllä ala-arvoista tuningia.
Kuva

Hammastangon kumeja
Kuva

Pakoputkistonkin saisi. Warreenhan on turha yrittää muusta vehkeestä putkea soveltaa. Vastapaineet eivät takuulla asetu kohdalleen.
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Jälkihuomio: Tuo bensapumppu ei kyllä minusta ole kaksitahtiseen Warreen. Tuossa kun on tuo painin-akseli ja Warren oikea bensapumppu toimii kampikammion paineenvaihtelulla.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Wartburgin vilkunlasit olivat symmetriset.Sama lasi kävi oikealle ja vasemmalle....sanoisin: "kaunista,kaunista"
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Tuo pa-pumppu on 1,3 malliin.Kärettömiä syttyjä oli myös 2-T malleissa, kuten myös Trabantissa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ainoa hyvä asia minkä oon kuullu on sen maa vara ja äänet on ihan omaa luokkaansa :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Toveri Sladimir kirjoitti:Tuo pa-pumppu on 1,3 malliin.Kärettömiä syttyjä oli myös 2-T malleissa, kuten myös Trabantissa.
Tuo kuvan kärjetön sytkähän on nimenomaan 2T-malleihin.Ei tosin DDR-tuotantoa,joka on "hieman"karumman näköinen.Kuvan PA-pumppu sopii myös Trabin 1.1 moottoriin.
Eetvartti

Viesti Kirjoittaja Eetvartti »

meillois semmonen ruskia warren raato ja koneen alakerta löytyy ja muutaki sälää läytyy. isällä oli joskus mettä autona. juhlallinen peli ku nyt muistelee sitä kyydissä istumista.
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Spitfire

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Mulla oli siis Warre, jossa oli kärjetön sytytys. Tekijänä oli Spitfire.
Sain mukaan myös jonkun toisen valmistajan sytkäboksin mukaan, mutta tuo jakajaan laitettavasta osasta oli yksi pytty pimeänä. Siinä Spitfiressä oli pyörijänä musta kiekko, jossa reikä ja kärkinä kolme optohaarukkaa. Eli nippanappa kärjetön. Eikös tuollaista ole myös vanhoihin nelitahtisiinkin myyty?
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Spitfire

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Martigan kirjoitti:Mulla oli siis Warre, jossa oli kärjetön sytytys. Tekijänä oli Spitfire.
Sain mukaan myös jonkun toisen valmistajan sytkäboksin mukaan, mutta tuo jakajaan laitettavasta osasta oli yksi pytty pimeänä. Siinä Spitfiressä oli pyörijänä musta kiekko, jossa reikä ja kärkinä kolme optohaarukkaa. Eli nippanappa kärjetön. Eikös tuollaista ole myös vanhoihin nelitahtisiinkin myyty?
Onhan noita kärjettömiä sovelluksia tehty Warreen ainakin 70-luvulta lähtien.Milloin omavalmisteita ja toisinaan nelitahtisista sovellettuja.Alkuperäinen,Warren oma kärjetön on merkkiä EBZA.Laite koostuu kolmesta anturista,jotka tulevat kärkien tilalle,sekä ohjain "boxista".Suomeen ei tuotu ainuttakaan tällä varustuksella varustettua autoa maahantuojan toimesta.Maahantuoja kuitenkin tilasi niitä ilmeisesti joillekin halukkaille,
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Retro Auto Moto -lehdessä nro 4/1998 oli yhdeksän sivun IFA/Warre juttu. Kuvissa myös Coupé 311-3, Sport-Coupé S 313-1, Kombi 311-9 ja Limousine 311-0, 312:n Kombi, Cambing, Coupé, Limousine, Limousine De Luxe, Limousin työntökatolla, 353 sedan ja farmari, IFA F9, Zwickau P 70 ja EMW.

Lupasin lehden yhdelle työkaverille. Sitä ennen skannasin ja tallensin jPeg -muotoon ja yritin tällä kertaa Canon Gateawayn kautta saada kaikille nähtäville. Mutta nyt selvisi, että ohjelma tallentaa skannaukset jotenkin vaillinaisina, ja siksi en saa niitä mihinkään näkyviin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
vesanen

Viesti Kirjoittaja vesanen »

Lukekaapa uusin mobilisti siina on kerrottuna koko wartburg 353 tarina yksityis kohtasesti ja muutakin warre asiaa ja sokerina pohjalla on auto esilttelyssä liukukattonen farmari warre.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Wartburg-aiheista keskustelua voi käydä myös täällä

http://groups.msn.com/Wartburg353Finland
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Mobilistissa on alkanut olla ihan kiitettävästi idän ihme juttuja.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

On niitä tehty pakettiautojakin wartburgin moottorilla
http://ifa-freunde-bodensee.de.vu/
Vastaa Viestiin