Virtakaapelin vedin Ladan vasenta reunaa pitkin takakontista eteen, koska en halunnut asentaa sitä takakontin oikealla puolella olevien bensalinjojen viereen. Käyttämäni kaapeli on halkaisijaltaan vain 10 mm², mutta se riittää tässä tapauksessa, koska asentamani Blaupunkt-aktiivisubbarin suurin teho on vain 140 W ja Blaupunktin vähimmäisvaatimus on 2,5 mm²:n kaapeli.
Reititin virtakaapelin takaistuimen alla olevan metallipalkin ali samaa reittiä kuin antennikaapeli oli vedetty. Ääni- ja herätekaapelit olisi varmaan voinut viedä samaa reittiä oikealla puolella, mutta en huomannut tätä mahdollisuutta niitä asentaessa. Virtakaapelia pujottaessani huomasin, että lattian sisäpellissä on komea reikä vasemman takamatkustajan jalkatilassa takaistuimen edessä. Onneksi ruoste ei ole tehnyt tuhojaan pohjapeltiin, eikä siitä pääse kurkistamaan tietä.
Virtakaapelia asentaessa irrotin myös kuskin turvavyön rullan ja asennus oli sen johdosta helpompaa ja sujuvampaa.
Vedin virtakaapelin tulipellin läpi kuskin puolelta. Hanskalokeron takaa olisi ehkä löytynyt valmiskin läpivienti, mutta se olisi vaatinut virtakaapelin reitittämistä vasemmalta oikealle esim. kojelaudan alta, enkä halunnut alkaa sellaista tekemään (olisi ehkä kannattanut). Porasin sähköporakoneella tulipeltiin reiän kytkinnestesäiliön viereen. Se ei ollut helppo homma, koska paikka on niin ahdas, eikä porakone meinannut millään mahtua sopivaan kulmaan. Suosittelen pientä tehokasta akkukonetta tai valmista läpivientiä. Kytkinnestesäiliön vieressä oli valmis läpivienti, mutta tuo kaapeli ei olisi mahtunut enää siihen. Reiän synnyttyä suojasin virtakaapelin Motonetin läpivientikumilla.
Jatkuu seuraavassa postauksessa...