katin poisto lada 4x4
katin poisto lada 4x4
mitä tehdä jälkimmäisen lambda-anturin johdolle,tai koko anturille,jos korvaa katin suoralla putkella?
Re: katin poisto lada 4x4
Katin poiston jälkeen pakokaasujen co arvo nousee yli sallitun ja kakkoslambdalta tulee vikakoodi eli ei läpäise päästötestiä eikä ole siksi tieliikenne kelpoinen.
Mutta koska se ei ollut kysymys emmekä siitä välitä voimme toimia seuraavasti. Katti pois ja suora putki tilalle. Putkeen porataan reikä johon hitsataan lambda holkki. https://www.motonet.fi/fi/tuote/134008/ ... 5mm-korkea
Lambda siihen ja sitten tulee se sähkötekninen osuus. Signaalijohto katkaistaan ja siihen tinataan 2k Ohm ja 8k Ohm vastukset sarjaan signaalimaahan. Lähtevä johto tinataan sitten noiden vastusten väliin eli kyseessä on yksinkertainen jännitteen jako kytkentä jo0lla arvo pitäisi muuttua ohjainlaitteelle kelvolliseksi eikä vikavalon pitäisi syttyä.
Mutta koska se ei ollut kysymys emmekä siitä välitä voimme toimia seuraavasti. Katti pois ja suora putki tilalle. Putkeen porataan reikä johon hitsataan lambda holkki. https://www.motonet.fi/fi/tuote/134008/ ... 5mm-korkea
Lambda siihen ja sitten tulee se sähkötekninen osuus. Signaalijohto katkaistaan ja siihen tinataan 2k Ohm ja 8k Ohm vastukset sarjaan signaalimaahan. Lähtevä johto tinataan sitten noiden vastusten väliin eli kyseessä on yksinkertainen jännitteen jako kytkentä jo0lla arvo pitäisi muuttua ohjainlaitteelle kelvolliseksi eikä vikavalon pitäisi syttyä.
Re: katin poisto lada 4x4
Kiitos hyvästä vastauksesta. Eli katin jälkeinen anturi ei osallistu varsinaiseen moottorin säätöön milläänlailla. ?
Re: katin poisto lada 4x4
Katin jälkeinen on valvonta lambda josta pitää tulla vähintään tietyn verran matalampi arvo mitä etummaisesta säätö lambdasta. Voi olla että vastuksina joutuu kokeilemaan 3 ja 7 kilo ohmisia että valo pysyy poissa. Mutta nämä on aina sellaisia laske ja kokeile juttuja...