eiköhän se ole vähän sama homma miksi Skoda vaihtui "Audiksi" Skoda tehtaalla.Lada-Jussi kirjoitti:
miksi Fiat vaihtui Volkkariin Seat tehtaalla?
huonoin auto
Kysymys:
Vastaus:Lada-Jussi kirjoitti:Miten toi Seat kaapattiin volkkarille? nyt vasta hoksasin miettiä tätä historiallisesti tärkeää tapahtuma ketjua.... ensin Seat teki Fiat kopioita (Seat 850, Seat 124....) viimeisimpiä Fiatin näköisiä olisi kai toi Malaga joka näytti aika paljon Regatalta, mutta tuolloin tuli noita volkkari sukuisia system porsche moottoreita <<näihin aikoihin Samaran tekniikkaakin kehitettiin porschen avulla, eli samaran koneessa vois myös lukea System Porsche >> tämän jälkeen sitten Seatit olikin Volkswagenin eri mallien kopioita, miksi Fiat vaihtui Volkkariin Seat tehtaalla?
Eli tässä järjestyksessä: Fiat potki pois, VW tuli kimppaan ja alkoi kehittää.ajovalo.net kirjoitti:Seat alkoi irtautua Fiatista vuonna 1979. Fiat päätti olla rahoittamatta Seatin kehityshanketta ja vuonna 1981 Fiat myi omistuksensa espanjalaiselle INI:lle. Seuraavana vuonna Seat solmi yhteistyösopimuksen VW:n kanssa ja Polon ja Passatin valmistus Seatin tehtailla aloitettiin. Seat alkoi myös VW:n ja Audin maahantuojaksi Espanjassa. Seatin malleja eriytettiin jonkin verran Fiatin tuotteista ja täysin omien tuotteiden kehittäminen aloitettiin. Samaan aikaan tuotannon automatisointiin panostettiin voimakkaasti. Varsinkin Ibizasta tuli menestys ja 80-luvun aikana vuosituotanto nousi 200 000 autosta lähes 500 000 autoon vuodessa, josta tosin lähes puolet oli Seatin tehtailla valmistettuja VW:n malleja.
Vuonna 1986 VW hankki omistukseensa 51 % Seatista ja vuoteen 1990 mennessä Seat oli kokonaan VW:n omistuksessa. VW:n vaikutus ei vielä Seatin 80-luvun malleissa juurikaan näkynyt. Sen sijaan 1992-93 esitellyt Toledo ja toisen sukupolven Ibiza perustuivat täysin VW:n tekniikkaan.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Autotehtaan kannalta ajatellen ei tuo vaihtuminen ole mikään huono asia ollut. Silloin, kun alkaa mennä taloudellisesti huonosti, ovat vaihtoehdot aika vähissä. Katseet täytyy kääntää sinne, mistä on tulosta sellaista apua, jonka turvin tuotanto voi jatkua. Kaikkein surkein tilanne on silloin, kun mitään ei ole enää tehtävissä. (Esim. Moskvitsh) Seatilla alkoi VW:n avustuksella uusi nousu. Fiat, kuten teidetään, kamppailee jatkuvasti omien vaikeuksien kanssa ja olisi tällöin huono vetämään toista huonossa jamassa olevaa rinnallaan.Lada-Jussi kirjoitti:Miten toi Seat kaapattiin volkkarille? .....miksi Fiat vaihtui Volkkariin Seat tehtaalla?
Ja huom! ajattelepa asiaa työntekijän kannalta. Tärkeintä lienee se, että tilipussin saaminen on taattu.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mielenkiintoinen tapaus toi Seat, mikäs oli se toinen Espanjalais merkki joka valmisti Renaultin kopioita omalla nimellään? mitä sille on tapahtunut? Espanjassa ei taida omaa autoteollisuutta ollakaan, vaikka niinhän se on nyt kaikkialla että autoja kehitetään vain Venäjällä, Saksassa ja USA:ssa eikös kaikki aasian auton valmistajatkin pohjaudu jo GM, Ford tai joihinkin muihin isoihin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
mul on ainakin erittäin huonoja kokemuksia Malagasta... Puoli vuotta ajoin pellolla ja sinä aikana meni kaks koneen korvaa (tai mitä olivatkaa).. Jos yksi olisi vielä hajonnut olisi vaihteisto tippunut pois..
No ostin sitten Ladan 100eurolla ja myin Seatin 90eurolla..
Myynnin jälkeen Seatista oli ainakin pohja revennyt ja jotain muutakin..
No ostin sitten Ladan 100eurolla ja myin Seatin 90eurolla..
Myynnin jälkeen Seatista oli ainakin pohja revennyt ja jotain muutakin..
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Luulisin, että se on ranskalainen. Jokin suihkuhävittäjä on mielestäni nimeltään Hispano Suiza.Mosse-Aksu kirjoitti:Espanjassa tehdään Santana nimistä maasturia. Se on siis auton merkki, ei mallin nimi.
Mutta kuka muistaa tai tietää, minkä maalainen oli loistoauto nimeltä Hispano Suiza?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Minunkin mielestä se ei ollut espanjalainen, vaikka nimestä voisi niin päätelläkin.nivailija kirjoitti:Luulisin, että se on ranskalainen. Jokin suihkuhävittäjä on mielestäni nimeltään Hispano Suiza.Mosse-Aksu kirjoitti:Espanjassa tehdään Santana nimistä maasturia. Se on siis auton merkki, ei mallin nimi.
Mutta kuka muistaa tai tietää, minkä maalainen oli loistoauto nimeltä Hispano Suiza?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Mä luulen et Malaga ja sen ajan Ibiza oli ainoita Seatin omaa designia olevia autoja.Lada-Jussi kirjoitti: viimeisimpiä Fiatin näköisiä olisi kai toi Malaga joka näytti aika paljon Regatalta, mutta tuolloin tuli noita volkkari sukuisia system porsche moottoreita
*EDIT* aha, sen huomas joku toinenkin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Eikös tuo Hispano Suiza ollut lentokonemoottorin nimi jota käytettiin Esim. Ranskalaisvalmisteisissa Morane hävittäjissä sota-aikana. Ja venäläisten Klimov 105P moottori oli taasen ton hispanon edelleen kehitelmä.nivailija kirjoitti:Luulisin, että se on ranskalainen. Jokin suihkuhävittäjä on mielestäni nimeltään Hispano Suiza.Mosse-Aksu kirjoitti:Espanjassa tehdään Santana nimistä maasturia. Se on siis auton merkki, ei mallin nimi.
Mutta kuka muistaa tai tietää, minkä maalainen oli loistoauto nimeltä Hispano Suiza?
Lada rules
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Seatin "system Porsche" moottoriko sukua VW:lle?En kyllä muista mitään yhteistä VW moottoreihin.1.2 koneissa on omat venttiilinsä ja 1.5 koneeseen käy Fiatin venttiilit.Venttiilinsäätölevyt käy Fiiatista.Jakopää on ihan oma onneton tapauksensa mm. vesipumppua pyöritetään jakohihnan selkäpuolella ja kiristinpyörä on hammastettu.Eiköhän nämä Malaga/Ibiza mallit ole kyllä autoja sieltä surkeimmasta päästä.Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Minustakin nämä "system-Porsche"-vempeleet ovat olleet susia jo syntyessään. Ihan jo "laadunkin" perusteella olisi aihetta olettaa, että ei niillä paljonkaan tekemistä Volkkarin kanssa ole ollut. Tosin omistussuhteet eivät välttämättä, ainakaan heti, uudista tekniikkapuolta.Toveri Sladimir kirjoitti:Seatin "system Porsche" moottoriko sukua VW:lle?En kyllä muista mitään yhteistä VW moottoreihin.1.2 koneissa on omat venttiilinsä ja 1.5 koneeseen käy Fiatin venttiilit.Venttiilinsäätölevyt käy Fiiatista.Jakopää on ihan oma onneton tapauksensa mm. vesipumppua pyöritetään jakohihnan selkäpuolella ja kiristinpyörä on hammastettu.Eiköhän nämä Malaga/Ibiza mallit ole kyllä autoja sieltä surkeimmasta päästä.Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
http://www.pienoismallimarket.com/class ... 11TF74.htmRTJN65 kirjoitti: Eikös tuo Hispano Suiza ollut lentokonemoottorin nimi jota käytettiin Esim. Ranskalaisvalmisteisissa Morane hävittäjissä sota-aikana. Ja venäläisten Klimov 105P moottori oli taasen ton hispanon edelleen kehitelmä.
Kyllä se on myös lentokonemoottori.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila