Uaz-31512
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
nomercy2
Uaz-31512
..eli sellainen armeija malli avo maasturi! Onko kellään kokemusta moisesta vermeestä?? Tästä on varmaan ollut juttuakin aiemmin mut kun on niin laiska ettei jaksa selata ni kysyn nyt taas uusiksi.. onko mahdollista rekisteröidä armeijan vanha peli vaiko jopa tuoda ulkomailta (esim.Viro),hinta tietoutta kellään,tyyppi vikoja?? Kaikki info kiinnostaa!!!

- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mäpä laitan mallisto pläjäyksen, jos kerran kaikki info kelpaa (en mene noista mihinkään takuuseen, kaikkea ei voi varmalleen muistaa)
suomessa lähinnä saatavilla vientimallia, tyyppinä 315126-01. mikä on sitten ero? se ero kai selvittäisi sen että niitä pidetään epäluetettavina romuina, orkkis neukkumalli olisi varmaan laadukkaampi
tuo -01 mallin perässä tarkoittanee sitä että kyseessä on 80 hv:n moottorilla varustettu välimalli, ilman lisämäärettä 92 hv:n moottori. Näin siis ainakin venäjällä, josko vientivarustelussa eri.
mallisto venäjällä:
UAZ-469B (1973-1985) 75 hv
UAZ-31512-01 (1985- ) 80 hv
UAZ-31512 (1989- ) 92 hv
469B mallissa mm yksipiirijarrut ja kärjellinen virranjakaja
edellisten vientimallit, joita suomeenkin tuotu 469BE, 315126-01, 315126
mallien sotaversiot venäläisittäin 469, 3151-01, 3151
ambulanssit 469BV, 3152-01, 3152
31512 mallista tehty myöskin kovakattoinen 31514, kovakattoinen 2,9 litran koneella 98 hv 31519
suomessa lähinnä saatavilla vientimallia, tyyppinä 315126-01. mikä on sitten ero? se ero kai selvittäisi sen että niitä pidetään epäluetettavina romuina, orkkis neukkumalli olisi varmaan laadukkaampi
tuo -01 mallin perässä tarkoittanee sitä että kyseessä on 80 hv:n moottorilla varustettu välimalli, ilman lisämäärettä 92 hv:n moottori. Näin siis ainakin venäjällä, josko vientivarustelussa eri.
mallisto venäjällä:
UAZ-469B (1973-1985) 75 hv
UAZ-31512-01 (1985- ) 80 hv
UAZ-31512 (1989- ) 92 hv
469B mallissa mm yksipiirijarrut ja kärjellinen virranjakaja
edellisten vientimallit, joita suomeenkin tuotu 469BE, 315126-01, 315126
mallien sotaversiot venäläisittäin 469, 3151-01, 3151
ambulanssit 469BV, 3152-01, 3152
31512 mallista tehty myöskin kovakattoinen 31514, kovakattoinen 2,9 litran koneella 98 hv 31519
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
nomercy2
..jaha,elippä ei kauheesti kannata harkita arkiliikenteeseen?? Höh harmi juttu kun se on jotenkin niin messevän näköinen peli!! Josko sellaisen sitten hommais metsässä ryömimistä varten tai vaan sen takia ku se on niin komian näkööne..no jaa kaikki tietty riippuu siitä mitä moisista kehdataan vielä pyytää ??? 
-
katso keskustelut uazista täältä. käytä myös MENU osastosta hakua
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=11615
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=11615
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
onhan UAZin huoltoväli jotain 2500 km (eli pari päivää töihin ja takas), kulutus tosiaan jotain 25 l/100km (intissä laskettiin sen mukaan) voitelukohteita on vanhanajan tyyliin alustassa ihan törkeen paljon.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
UAZ kulutus maantieajossa jos on kone kunnossa ja säädöissään n.12l/100km ja nurkka-ajossakin pysyy tossa 16l/100km, toki jos käy maastossa tai ajelee jotain montturallia niin sillohan kulutus voi ollakin toi 25-30l/100km
UAZ:n tehdasarvokulutuskin on muistaakseni jotain 15.5l/100km mutta se on mitattu jollain 72 oktaanisella "laihiabensalla" joten toi 12l/100km on aika lähellä oikeeta kun käytetään 95 oktaanista joka palaa "hieman" erilailla jolloinka vastaavalla bensamäärällä saadaan parempi hyöty=kulutus pienenee.
UAZ:n koneen puristussuhde on 7.5:1 eli tarkotuksella matalapuristeinen jotta olisi hyvä vääntö ja pystyisi ajaan noilla laihoilla bensoilla.
Konetta kun sen verran modifiois että nostais puristussuhteen esim. tohon nivan arvoon 8.5:1 tai johonkin 9:1 paikkeille ja kaasuttimex hyvä weberi (jossain inttimalleissa jo valmiix vaihdettuna weberi) niin kyllä kulutus ois jo aika kohtuullista toki samalla kun kansi on irti niin kannattaa kiillotella kanavat ja palotilat jolloin virtausparanee.Nämä kaikki vaikuttaa hyötysuhteeseen eli polttoainetalouteen. 2.4l kone jaksaa kyllä vääntää vielä tolla 9:1 puristuksillakin kunhan ei hukkaa vääntöjä nokka-akseli virityksillä, nokkaan nostoo hieman lisää ei muuta!
UAZ:n tehdasarvokulutuskin on muistaakseni jotain 15.5l/100km mutta se on mitattu jollain 72 oktaanisella "laihiabensalla" joten toi 12l/100km on aika lähellä oikeeta kun käytetään 95 oktaanista joka palaa "hieman" erilailla jolloinka vastaavalla bensamäärällä saadaan parempi hyöty=kulutus pienenee.
UAZ:n koneen puristussuhde on 7.5:1 eli tarkotuksella matalapuristeinen jotta olisi hyvä vääntö ja pystyisi ajaan noilla laihoilla bensoilla.
Konetta kun sen verran modifiois että nostais puristussuhteen esim. tohon nivan arvoon 8.5:1 tai johonkin 9:1 paikkeille ja kaasuttimex hyvä weberi (jossain inttimalleissa jo valmiix vaihdettuna weberi) niin kyllä kulutus ois jo aika kohtuullista toki samalla kun kansi on irti niin kannattaa kiillotella kanavat ja palotilat jolloin virtausparanee.Nämä kaikki vaikuttaa hyötysuhteeseen eli polttoainetalouteen. 2.4l kone jaksaa kyllä vääntää vielä tolla 9:1 puristuksillakin kunhan ei hukkaa vääntöjä nokka-akseli virityksillä, nokkaan nostoo hieman lisää ei muuta!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Meillä täällä Savon prikaatissa on uazeja vaivaksi asti! On se kyllä sellanen laite että mikä paikka hyvänsä osaa hajota!! Itsellä on ollu myös sellanen haaveena mut on tullu vuoden aikana niin paljon niillä ajettua että ei ihan heti mieli tee.. Samalla on tullu tutustuttua sen tekniikkaan, muuten vahva laite mut siinä on suurin ongelma laatu! Ei osien mitoitus vaan surkea kumilaatu tiivisteissä akseleissa ym materiaaleissa!
Toivottavasti tää ei ollu sotasalaisuus
Toivottavasti tää ei ollu sotasalaisuus
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Kumiosiahan saa kylllä vaihdeltua parempiin esim.puslat.
Noi offiäijät jotka ajelee UAZ:lla vaihtaa niihin noi offipuolella suositut D44 akselit (niitä on jossain Jeepeissä)
Tosin jos semmosen meinaa ottaa arkiajoon kadulle niin sittenhän se täytyis koittaa pitää orkkisryhdissä eli sitten pitää omat akselit ja vaihtelee niitä parempia kumeja!
Noi offiäijät jotka ajelee UAZ:lla vaihtaa niihin noi offipuolella suositut D44 akselit (niitä on jossain Jeepeissä)
Tosin jos semmosen meinaa ottaa arkiajoon kadulle niin sittenhän se täytyis koittaa pitää orkkisryhdissä eli sitten pitää omat akselit ja vaihtelee niitä parempia kumeja!
Eikös tommoseen UAZ'iin voisi vaihtaa vaikka Nivan koneen tilalle? Nyt on mysö pakko tunnustaa tietämättömyys Nivan suhteen, mutta onkos tuo Niva rungollinen vehje? Jos on, niin eikös sitten vaika samantien vaihtais UAZ'in korin Nivan alustalle?
Hölmö ajatusko??? 
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
No joo tavallaan aika hölmö ajatus.
Nivassa on kyllä kunnon kantavat runkopalkit mutta ei ole kumminkaan samaa ajoneuvoluokkaa eli siis rungollinen niinkuin UAZ.
Uaz on myös hieman isompi jolloin kori vois olla hölmön näkönen nivan alustalla.
Mun mielestä jos konetta rupee UAZ:iin vaihtaan niin sillon kannattaa laittaa sinne volvon b20 kone volvo laplanderin laatikolla, tosin UAZ:n oma konekin on aika hyvä vaikka semmosena vakiokuntosena kunhan sen hyvin huoltaa on siinä paljon paremmat väännöt kun nivassa ja tosiaan se painaa pikkasen enemmän.
UAZ kun on rungollinen laite niin se mahdollistaa kunnolisen offialustan tekemisen,muuttaa sen kierrejousille ja tekee uudet akselintuennat jne.jne.
Mäkin löysin ittelle kunnon UAZ-projektin:
Inttimalli mutta ei oo ollu intin käytössä vaan on ollu konelan esittelyauto ja jopa James Bond(Pierce Brosnan) on kuulemma sillä ajanut mutta joka tapauksessa kun on inttimalli niin se on Weber-kaasuttimella,täysin ajokuntonen, osat tallella ja mukaan sais vielä kunnostetun b20-koneen ja semmosen laplander laatikon ja hinta vaan 600€ mutta kun se on lapissa niin on vähän hankala saada se tänne manseen!
Nivassa on kyllä kunnon kantavat runkopalkit mutta ei ole kumminkaan samaa ajoneuvoluokkaa eli siis rungollinen niinkuin UAZ.
Uaz on myös hieman isompi jolloin kori vois olla hölmön näkönen nivan alustalla.
Mun mielestä jos konetta rupee UAZ:iin vaihtaan niin sillon kannattaa laittaa sinne volvon b20 kone volvo laplanderin laatikolla, tosin UAZ:n oma konekin on aika hyvä vaikka semmosena vakiokuntosena kunhan sen hyvin huoltaa on siinä paljon paremmat väännöt kun nivassa ja tosiaan se painaa pikkasen enemmän.
UAZ kun on rungollinen laite niin se mahdollistaa kunnolisen offialustan tekemisen,muuttaa sen kierrejousille ja tekee uudet akselintuennat jne.jne.
Mäkin löysin ittelle kunnon UAZ-projektin:
Inttimalli mutta ei oo ollu intin käytössä vaan on ollu konelan esittelyauto ja jopa James Bond(Pierce Brosnan) on kuulemma sillä ajanut mutta joka tapauksessa kun on inttimalli niin se on Weber-kaasuttimella,täysin ajokuntonen, osat tallella ja mukaan sais vielä kunnostetun b20-koneen ja semmosen laplander laatikon ja hinta vaan 600€ mutta kun se on lapissa niin on vähän hankala saada se tänne manseen!
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Tuohon sun projektiin todeten, että se kyllä riippuu vähän missä päin Lappia se UAZ sijaitsee...? Esim. Trailerin vuokraus paikalliselta huoltamolta ja viikonloppu aikaa noutoon...
Tuohon sun projektiin todeten, että se kyllä riippuu vähän missä päin Lappia se UAZ sijaitsee...? Esim. Trailerin vuokraus paikalliselta huoltamolta ja viikonloppu aikaa noutoon...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Joo ei toi hakeminen o kalustosta kiinni, ittellä käytössä traileri ja firman transiitilla pääsis hakeen ja kohtuu kustannuksilla mutta kun ei o minkään näköstä mielenkiintoo lähtee ajaan lappiin.
Sit toisekseen mulla ei o nyt oikein tilaa sille ja kun on kaks nivaprojektia työn alla ja yhtä suzukimaasturiakin saa laittaa aina välillä niin on noi rakentelurahat vähän tiukassa.
Mutta kyllä se niin on että jos joku rahtarikaveri sattuu saamaan lapinkeikan ja takaspäin tullessa se mahtuis lavalle niin kyllähän mä sen ostan se on vissi on se niin hieno peli tommonen UAZ.
Sit toisekseen mulla ei o nyt oikein tilaa sille ja kun on kaks nivaprojektia työn alla ja yhtä suzukimaasturiakin saa laittaa aina välillä niin on noi rakentelurahat vähän tiukassa.
Mutta kyllä se niin on että jos joku rahtarikaveri sattuu saamaan lapinkeikan ja takaspäin tullessa se mahtuis lavalle niin kyllähän mä sen ostan se on vissi on se niin hieno peli tommonen UAZ.
-
made in japan
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Mutta hei, älkää nyt hyvät ihmiset meinatko tällaista TYÖ-/SOTAKONETTA maantielle ostaa! Ei sitä traktoriakaan (kai) kukaan osta vaan sitä varten että sillä käy töissä/koulussa/kaupassa sitä tasasta asvalttitietä pitkin.
Ensinnäkään ei ole kovin järkevää edes taloudellisesti kun kulutus on suht raju ja huoltoa PITÄÄ tehdä ja PALJON. Toiseksi maastoautoilla ajetaan MAASTOSSA. Maastoa EI ole se epätasainen tien kohta Esson baarin takana missä routa on möyrinyt vuonna -83 ja asvaltti on halki. Ja kolmanneksi niin odottakaa vaan niin pääsette nauttimaan siellä kurkkupuvussa tällaisista peleistä jopa vuoden (tai pitempäänkin). Ja se ei maksa mitään se siellä ajo. Päinvastoin siitä maksetaan. Ja jos et ole asentaja niin ei tarvitse edes itse huoltaa. (Tämä viimeinen EI ollut Puolustuvoimien mainos)
Ensinnäkään ei ole kovin järkevää edes taloudellisesti kun kulutus on suht raju ja huoltoa PITÄÄ tehdä ja PALJON. Toiseksi maastoautoilla ajetaan MAASTOSSA. Maastoa EI ole se epätasainen tien kohta Esson baarin takana missä routa on möyrinyt vuonna -83 ja asvaltti on halki. Ja kolmanneksi niin odottakaa vaan niin pääsette nauttimaan siellä kurkkupuvussa tällaisista peleistä jopa vuoden (tai pitempäänkin). Ja se ei maksa mitään se siellä ajo. Päinvastoin siitä maksetaan. Ja jos et ole asentaja niin ei tarvitse edes itse huoltaa. (Tämä viimeinen EI ollut Puolustuvoimien mainos)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.