VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Yhdestä tuollaisesta automaattikiristimestä meni hampaat sileäksi hyvin lyhyen ajan jälkeen, siinä on taas yritetty tehdä toimivasta ratkaisusta jotain parempaa siinä kuitenkaan onnistumatta, tyypillistä venäläistä suunnittelua. :lol:

Jos on uusilla osilla kasattu jakopää niin ne rattaat ja muut on niin karkeaa tekoa että yleensä aikansa mölyävät.

Antaisin ääneni kuitenkin sinne kiristimen suunnille.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Rattaat on vanhoja tosiaan. Joten niiden ei pitäis mölytä siellä. Pikkusen inspis ollu kadoksissa tuon temppuilun jälkeen, mutta eiköhän se tästä.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja START »

Jokari kirjoitti:Yhdestä tuollaisesta automaattikiristimestä meni hampaat sileäksi hyvin lyhyen ajan jälkeen
mulla meni kanssa sillon joskus (ennen vanhaan, sillon kun luulin että moottoreissa on vain 4 sylinteriä :mrgreen: ) siitä automaattikiristimestä hampaat sileiks. joku puolen sentin matkalta, ja laskevilla kierroksilla alko pärräämään. siinä oli kyllä jatkoa hitsattu mikä saatto heikentää hampaita.
sit teinkin vakiosta täysin manuaalisen, hitsasin siihen laippaan mutterin, ja sit vaan pultti millä kiristää ja lukite mutteri perään. sillä hävis kaikki ongelmat
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Vihdoinkin sain aikaseks vaihtaa kiristimen. Ja nyt ei pidä enää meteliä. Vaikkakin automaattikiristin tuntuis käsipelissä toimivan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Latausjännite heikko, ilman valoja tyhjäkäynnillä 12,3v ja valojen kanssa 12.0v. Pitänee vaihtaa laturi varmaan. Sama lukema siis laturilta suoraan mitattuna.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Laturi vaihdeltu jo jonkin aikaa sitten. Nyt tuli tilattua uusi jännitteensäädin myös. Ja samalla sitten tulee paisuntasäiliön ja syylärin korkit. En ole nyt ladalla ajellut pitkää matkaa joten en tiedä tekeekö vielä tuota nesteiden suoltamista pihalle(kerran tehnyt). Jos ei noilla korjaannu(tuskin), niin taitaa olla vika pahvissa :oops: Ellei sitten jäähdytysjärjestelmässä oleva ilma tee tuota. Kun sitä saattoi sinne jäädä nesteiden takas laiton yhteydessä, kun lämppärin hana oli kiinni...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo noin 70km ajoa ladalle, ja tekee vielä sitä että syyläri vajenee ja paisari täyttyy. Pahvi vika taitaa olla. Lämmöt pysyy suht normaalina, ehkä hieman normaalia korkeemmat, muttei hälyyttävää. Loppu matkasta sitten huomasin menon tökkäävän 120km/h vauhtiin kuin seinään, ja lambda vetäsee laihalle. Sama vika myös muilla vaihteilla, mutta eri nopeudessa. Eli taitaa yläkierroksilla loppua soppa. Mistähän tämä taas johtunee, kun ei ole aikasemmin moista tehny.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Juu tyhjäkäyntikin katosi myös ja kone kuullostaa ihan traktorilta, joten taitaa olla koneen avaus keikka. Eli tämän vuoden ajot on suoritettu ja talven aikana sitten sellaseen kuntoon että kestäiskin. Olihan tämä odotettavissa, muttei ihan näin nopeasti :D

Eli vielä löytyy näitä turboprojekteja joissa odotettu kestä ikä on noin viikko :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja START »

itse panostan siihen että kestää kaks vetoa, ekan ja viimisen :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Noh nyt vois ruveta haalimaan osia ja talvella sitten avata kone kokonaan. Nyt haetaan luotettavuutta koneeseen. Laakerointi, kaikki tiivisteet uusiksi, osien tarkistus(männät, veivit, kampura). Kannen läpikäynti jne. Sitten apulaitteiden päivitystä hieman.

Oikeen mukava pelihän tuo on ajaa, etenkin matka-ajossa. Vääntöä löytyy jo alhaalta ja kiihdytys isommalle tielle sujuu vaivatta. Hiekkatiet meinaa olla tällä alustalla hieman epämukavia, johtuen hieman liian jämäkistä etuiskareista. Ja sintteri kytkin ja todella herkkä kaasupoljin, luo myös välillä pientä ohjelmaa :D
Ehkä suurin yllätys oli tuo laakeroitu apusimpukka. Pieni ralliratti(biltema mokkaratti) kabiinissa ja silti ei tarvitse naama punasena vääntää rattia esim parkkipaikalla. Hieman mikroautomaista fiilistä tuossa on kun jämäkkä alusta ja pieni lähellä oleva ratti, mutta sehän on positiivinen asia :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ihme peli kautta profeetan parran. Toimii taas muuten, paitsi soppa vissii loppuu 5 tonnin jälkeen. Vissii se pumppu menossa paskaks, vai löytyykö muita vaihtoehtoja?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tämä vehjes on nyt jätetty talviunille. katsotaan mitä saadaan aikaan talven aikana :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mitään ei ole talven aikana tapahtunut, koska ei ole tallia missä laittaa. Mutta nyt taas alkaa kun lumet sulaa.
Metallisen kansipahvin hommasin manselta, niin mietin että pitääkö laittaa liiman kera paikoilleen? ja jos pitää niin mikä liima?. VHT kupariliima vissiin hyvää mutta saanti vaikeaa. Muita liimoja?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt on tilattu venältä lyhyemmät kääntövarret, katsotaan tuleeko perille. Tilauksen tehtyäni huomasin että niiden kanssa tarvii vaz 2112(112) jarrut. Noh onneks se ei ole mikään iso ongelma.
http://www.mansemotors.fi/jarrusatulan- ... avetoiseen
http://www.mansemotors.fi/jarrulevypari ... u-14-jaahd
Ja jostain purku autosta satulat.

Löyty sieltä sivustolta kaikkee muutakin jännää. Lukee englanniksi kaikki ja hinnatkin euroina, paypal maksutapana. Myös Ebayn kautta myy, mutta siellä hinnat puntina. En tiedä onko "uusi sivusto" foorumilaisille, mulle ainakin.

http://www.ladamoscow.com/

Nyt sitte katotaa tuleeko koskaan perille :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

veli samara kirjoitti:Nyt on tilattu venältä lyhyemmät kääntövarret, katsotaan tuleeko perille. Tilauksen tehtyäni huomasin että niiden kanssa tarvii vaz 2112(112) jarrut.
Ja jostain purku autosta satulat.
l:
Noo, ei ne uudetkaan paljoa maksa, mutta voisin kysellä Venäjältä käytettyjäkin?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin