VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Noniin pitkästä aikaa taas lataan saatu tehtyä jotain aikaseksi.

Pakosarjalle on reitti rälläköity. Seuraavaksi pitää hitsata "patti" tuolle missä pakosarja menee.

Konehuoneesta käsin

Sisäpuolelta kuvaa
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mulla on tuollainen samanlainen, joskus 90-luvulla Virosta ostettu. Peltileikkurihan se on tai ns. "nakertaja".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Pakosarjan tunneli saatu hitsattua loppuun ja auto tuli massattua. Samalla tuli selville miksi entinen omistaja valitti ettei lada ole lämmin auto. Sisätilakennon päällä oli valehtelematta 10 cm lehtiä, havuneuloja ja käpyjä. Samalla tuli purettua jumissa oleva lämppärin hana ja alettu suunnitteleen sähköisiä moottoreita hanoihin ja läppiin. Huomenna jatketaan pajotusta.

Happomaali päällä

Tulipahan massattua koko pohja

Hyvin peitty massan alle kaikki hitsaukset

Alhaalta kuvattuna
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Tulipahan käytyä ostoksilla kun oli tuo tilipäivä. Kaverit kanto kempeleen biltemasta minulle peilit ja ostin tuosta paikallisesta ad-varaosamaailmasta keltaiset hellan huomiovalot. Lämppärin hana tuli vaihdettua, keskuslukkosarja asennettua ja korjattua edellisten omistajien tekemiä ratiokytkentöjä.

Hellan huomiovalot

Bilteman klassikkopeili

Toisesta kuvakulmasta

Konehuoneesta tämän hetkinen kuva

Imusarjaa aletaan tekemään uusiksi keskiviikkona. Eipä sopinutkaan tuon pakosarjan kanssa yhtä aikaa iivanan kanteen kiinni :D
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Noniin elikkäs viime yönä kävi se hetki kun alettiin iivanaa starttaamaan. Tultiin siihen lopputulokseen että nyt pitää alkaa repimään axtekista tankki irti ja samalla vetästä polttoaineen paluuputki myös tankkiin. Tässä ruskeassa ei näkynyt paluupuolta olevan. Auto hörähti saman tien iloisesti tulille kun saatiin tarpeeksi polttoainetta kaasareiden kohoille. Samassa tuli huomattua että kun vääntää avaimesta sammuksiin niin auto jää käytiin. Epäilen suuresti että laturin kytkennät ovat väärin. Pitää vielä tänään käydä hakemassa 38 mm silikoniletkun pätkiä, kirkasta 8 mm polttoaineletkua, diodi töistä ja alkaa penkomaan vanhojen projektien ylijäämäosia jos mulla ois se paineensäätäjä jossain varastonhyllyllä. Nyt tuli kummasti motivaatiota kun toveri ruski hörähti tulille :D

EDIT: Videon postaan jahka kerkiän.
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Iivanaan saatu taas tehtyä paljon. Mittaristo vaihdettu uudemmasta. Samalla korjattu auton käyntiin jäämis ongelma lisäämällä perus 3A diodi laturin herätejohdon väliin. Laturin valo ei kyllä toimi mutta onhan meillä toki volttimittari. Pakosarja on punottu nyt lämpönauhalla ja tuli huomattua että imusarja vuotaa vielä. Kattotelineet on lyöty myös paikoilleen. Paluulinja tuli tehtyä perinteisestä 8 mm kupariputkesta jota ostin vuokraisännän lvi-liikkeestä. Nyt pitää skarpata ja saada lada nippuun. Huomasin nimittäin että leima loppuu 14.04 :D

Nyt olen puhunut paskaa kaasarithan oli nimittäin mikunit eikä keihinit :D

Tallikaverin Impalaa pitää myös välillä hitsata

Letkut tehty kaasareille

Ehjä puskuri löytyi axtecista ja samalla tuli suunniteltua valoja keulille.

Joskus näin päin. Oli melkein tankki täynnä bensaa. Yleensä kun olen ostanut auton niin ollut tankki tyhjänä :D

Pakosarja köytettynä Motonetin lämpönauhalla

Pakosarja paikoillaan
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Lada katsastettu, nolla muutosprosentilla :D Ainoa mistä pääsi huomauttamaan oli takajarrujen toimittamattomuus. Käyttöjarrun heitto oli 50% ja käsijarrun heitto oli 67%. Nauratti hieman konttorilla kun ukko tuli takaisin papereiden kanssa tuumien että onpa pirteä ykskakkonen :D Kaasaripaketti meni korvauskaasuttimina alkuperäiseen verrattuna ja pakosarjasta ei sanottu mitään saatika lattiaan tehdystä patista. Seuraavaksi tilataan lattiaan uudet kangasmatot ja peltiosia takasivuihin.
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Hyvää keväistä huomenta koko ladaboardin porukalle :)

Maalasin jo melkein 30 vuotiaat kulahtaneet ikkunankarmit uudelleen toyotan 205 värillä. Sitten kelpasikin askarrella paikoilleen jo ikkunankarmiin tuulenohjaimet.

Uuden lattiamattosarjan tilasin mansemotorsilta. Mitähän minä laitan eristeeksi tuohon pakosarjan kohdalle maton alle? On sen verran kuuma kohta että akalla suli lonkeropussi kiinni siihen peltiin :D

Lysti ajella laaborilla kun alkaa täällä pohjoisessakin tiet sulamaan

Laaborin käytin uusintakatsastuksessa ja läpi meni

Penkkien siniset osat meinasin verhoilla uusiksi

Minkä mallinen kangas teitä miellyttää eniten?

vaihtoehto 1

vaihtoehto 2

vaihtoehto 3

vaihtoehto 4

Kattoverhoilu on jo värkkäyksen alla joka tulee mustasta keinonahasta.

PS: Onko kellään jouten näitä ovipahvien yläosia mielellään mustia?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ladan takapenkkiin en kyllä laittais noista kankaista yhtään. Ei tuo eläinkuosi oikeen omaan silmään nappaa, ladassa ainakaan.
Muuten on kyllä hyvän näköistä tekemistä 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja jta »

Lepardi tai seepra olisi varsin nostalginen kuosi.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Paljonko kustansi lattiamatto mansemotorssilta? Ois itelläki hankintalistalla

Nii ja ääni seepra-kuosille!
Lada 21044 1700i -96
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

MrKz kirjoitti:Paljonko kustansi lattiamatto mansemotorssilta? Ois itelläki hankintalistalla

http://www.mansemotors.fi/lattiamatto-t ... ainen-2-os

Tämän maton minä tilasin. 47 € kustanti :)
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Video iivanan uljaasta käyntiäänestä. 2 minuuttia vasta käynyt niin ei meinaa ottaa kierroksia kunnolla.

Käytiin vappuaattona sitten ladalla myös levillä mutka :D
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Ladaan tehty taas pienoiseen hetkeen jotakin. Hitsattiin vasen takakylki uusiksi. Samalla vaihdettiin taka-akselin jarrusylinterit ja käsijarruvaijeri.

Tuttavani toi Murmanskista tuliaisia tullessaan kyläilemään :)

Olihan se jonkinverran hapero

Leikattiin sopivan kokoinen pala kyljestä pois ja soviteltiin uutta paikalleen

Sama sisäpuolelta

Hitsaussauma hiottiin aluksi tasaiseksi

Hitsaussauma käytiin läpi myös koritinalla mahdollisimman laadukkaan korjauksen aikaansaamiseksi

Sisäpuolelle laitettu happomaali pintaan

Seuraavaan mansen tilaukseen pitää laittaa varapyöräkotelon pohja. Nyt suurin osa ajasta kuluu tuon minun ikuisuusprojektin kanssa. Päivitetään taas ladajuttuja kun tulee jotain :)
Vastaa Viestiin