VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

pitää käydä rengasliikkestä kysymässä noita 145/80 sisuskumeja. tuskin montaa euroa maksaa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Uus yritys virranjakajan muutosta paineella toimivaksi, muuten ihan jees mutta painekello on paskana :shock: . Eli alipaineenpuolen jousi irti todennäköisesti. Eli kun imaset nipasta, niin lävähtää samantien maksimiin. kun taas painepuoli on helvatan jäykkä, puhaltamalla turha edes koittaa saada vipua liikkumaan.(käsineen liikkuu).
Eli hitsataan jakaja kiinteäksi :( Eli siis limput kiinni siihen toiseen osaan joka säätää ennakon? jolloin ennakkoa ei tule lisää.

Pikkuhiljaa alkaa miettimään megaa :lol: sais sytkänkin samalla hoitoon. megaa ei ilmeisesti voi käyttää pelkästään sytkälle?, vois sitten joskus myöhemmin laittaa polttoainepuolen kuntoon...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:
megaa ei ilmeisesti voi käyttää pelkästään sytkälle?, vois sitten joskus myöhemmin laittaa polttoainepuolen kuntoon...
ohan noita laitettu sytkää ohjaamaan ja kaasareilla bensan syöttö.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No voi nyt *ittu, olisitte heti sanonu :lol: eiköhän sellanen sitten tule, kun saan auton liikkeelle ja pääsen säätämään 8)

Ilmeisesti ei muuta tarvitse kuin kampiakselin asento tiedon ja imusarjanpaine tiedon. Ja jotain piuhoja jakajalle?. Jä näinkö pystyy säätämään sytytyksen ahtojen allakin täydelliseksi?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

No jos sen asennon tiedon kampiakselilta otat niin ei siinä enään jakajaa tarvita!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

niin joo. Sitten olis ilmeisesti suorasytkä setuppi? vielä aivan pihalla tästä sytytys systeemistä :lol: Megaspark:ia luettu hieman, ja kuvia katseltu. Jos joku mega-nero osais kertoa mitä tarvitaan että saan ton sytkän ohjattua megalla.
Ilmeisesti itse mega, jolla voi sytkän ohjata(extra-koodi?),tai megaspark
sytkä"vahvistin" boschin tekemä boxi(mikäs ladan omassa kärjettömässä on?eikös sekin joku yksikkö liene?)
ja sitten?

kiva olis jos sais jakajankin säilymään, nimittäin olis oldschoolia tuutintäydeltä 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

kummala haluat tehä? hukkakipinällä vai jakajasytkällä?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jakajalla vois tehdä. Olis hieman helpompi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Jos kiinnostaa niin voin kaverilta kysellä "Megaa"?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Jos tekee jakajalla niin ei pysty kovin tarkkaan säätämään, helppo kyllä toteuttaa..
Niin ja tota kärjettömän boksia pystyy ohjaamaan suoraan megalla kun katkasee vaan yhden johdon ja liittää megan väliin
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mites tarkan siitä sitten saa jakajaa käytettäessä? Voi kuitenkin ennakot säätää ahtojen mukaan? Onko säätöero ainoastaan sytytyshetken ajassa? Tällä tyylillä voisin nyt samantien hitsata limput jakajasta kiinni ja käyttää sitä ilman megaakin, ja sitten päivittää sen toimimaan megalla myöhemmin.
Eli jos jakajalla teen, niin en tarvii mitään muuta kuin megan. Ja sille MAP-tiedon?. Tai vaihtoehto suorasytkä, niin tarvii hukkakipinäpuolan ja triggerin kampiakselille? Ja tällä setupilla voi säätää kuinka tarkasti?

Paljon kysymyksia :lol:

EDIT: niin ja voinko tuolla jakaja tyyppisellä setupilla säätämään ennakot läppärin kautta?

Megaa ei ole vielä varaa ostaa, katsotaan parin kuukauden päästä 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Jakajassa tulee välyksiä siitä akselin rattaista jo sen verran että seilaa ajotukset ja siitä että on vaan
4 sakarainen triggeri niin asentotietoakin tulee harvakseltaan. Tosta en osaa nyt sanoa että mitä kaikkea siihen tarvitsee että saa toimimaan.
Parempi puola ainakin kannattaa laittaa suoraan.
Ennakoillehan on oma kartta megassa joka säätää kierrosten ja paineen mukaan.
Sekventiaalinen suorasytkä ja polttoaineen ruiskutus on huomattavasti parempi toimimaan ja pelkästään sillä pitäisi pystyä kaivamaan 30hp lisää..
Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa :D
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

mega ainoa vaihtoehto mulle, syyn tiedätte :lol: Siis harrastamisen ilo tietenkin :D
Joo tuosta välys hommasta luinkin juttua, ja moni sanonut että kampiakselista ottaiskin asentotiedon. Jolloin välyksia ei ole enää. Ja minulta löytyy tuo 1700pannukin, josta voin napata sen päätylevyn jossa paikka valmiiks kampiakselin asento anturille.

Pitää vielä kysästä tuolta finsquistin sivustolta miten homma menis kaikkinensa. Ja nyt jos saan sytkän toimimaan megalla(ja koko auton toimimaan), niin voin ruveta haalimaan 4-pisteruskun osia. 8)

EDIT: ladan kärjettömän sytytyksen vahvistin on mallia 036.3734, ja ilmeisesti kopio boschin 0 227 100 137 vahvistimesta. Kellään tietoa moisesta? vai onko se vain vaihdettavissa tuohon boschilaiseen?.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

hp7500 kirjoitti: Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa :D
ei kai siitä muuhun olekkaan kun nimenomaan tieliikenteeseen :shock: mihkään kilpuriin en mitään halvinta megaa laittas ikipäivänä. joku ms3 onkin sit jo eri
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

niinno miten sen nyt ottaa, kai sillä käyttöautolla on kuitenkin ihan mukava päästä perillekkin
Vastaa Viestiin