VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
pitää käydä rengasliikkestä kysymässä noita 145/80 sisuskumeja. tuskin montaa euroa maksaa...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Uus yritys virranjakajan muutosta paineella toimivaksi, muuten ihan jees mutta painekello on paskana
. Eli alipaineenpuolen jousi irti todennäköisesti. Eli kun imaset nipasta, niin lävähtää samantien maksimiin. kun taas painepuoli on helvatan jäykkä, puhaltamalla turha edes koittaa saada vipua liikkumaan.(käsineen liikkuu).
Eli hitsataan jakaja kiinteäksi
Eli siis limput kiinni siihen toiseen osaan joka säätää ennakon? jolloin ennakkoa ei tule lisää.
Pikkuhiljaa alkaa miettimään megaa
sais sytkänkin samalla hoitoon. megaa ei ilmeisesti voi käyttää pelkästään sytkälle?, vois sitten joskus myöhemmin laittaa polttoainepuolen kuntoon...

Eli hitsataan jakaja kiinteäksi

Pikkuhiljaa alkaa miettimään megaa

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1200L Turbo.
ohan noita laitettu sytkää ohjaamaan ja kaasareilla bensan syöttö.veli samara kirjoitti:
megaa ei ilmeisesti voi käyttää pelkästään sytkälle?, vois sitten joskus myöhemmin laittaa polttoainepuolen kuntoon...
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
No voi nyt *ittu, olisitte heti sanonu
eiköhän sellanen sitten tule, kun saan auton liikkeelle ja pääsen säätämään 
Ilmeisesti ei muuta tarvitse kuin kampiakselin asento tiedon ja imusarjanpaine tiedon. Ja jotain piuhoja jakajalle?. Jä näinkö pystyy säätämään sytytyksen ahtojen allakin täydelliseksi?


Ilmeisesti ei muuta tarvitse kuin kampiakselin asento tiedon ja imusarjanpaine tiedon. Ja jotain piuhoja jakajalle?. Jä näinkö pystyy säätämään sytytyksen ahtojen allakin täydelliseksi?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200L Turbo.
No jos sen asennon tiedon kampiakselilta otat niin ei siinä enään jakajaa tarvita!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
niin joo. Sitten olis ilmeisesti suorasytkä setuppi? vielä aivan pihalla tästä sytytys systeemistä
Megaspark:ia luettu hieman, ja kuvia katseltu. Jos joku mega-nero osais kertoa mitä tarvitaan että saan ton sytkän ohjattua megalla.
Ilmeisesti itse mega, jolla voi sytkän ohjata(extra-koodi?),tai megaspark
sytkä"vahvistin" boschin tekemä boxi(mikäs ladan omassa kärjettömässä on?eikös sekin joku yksikkö liene?)
ja sitten?
kiva olis jos sais jakajankin säilymään, nimittäin olis oldschoolia tuutintäydeltä

Ilmeisesti itse mega, jolla voi sytkän ohjata(extra-koodi?),tai megaspark
sytkä"vahvistin" boschin tekemä boxi(mikäs ladan omassa kärjettömässä on?eikös sekin joku yksikkö liene?)
ja sitten?
kiva olis jos sais jakajankin säilymään, nimittäin olis oldschoolia tuutintäydeltä

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1200L Turbo.
kummala haluat tehä? hukkakipinällä vai jakajasytkällä?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Jakajalla vois tehdä. Olis hieman helpompi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200L Turbo.
Jos kiinnostaa niin voin kaverilta kysellä "Megaa"?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 1200L Turbo.
Jos tekee jakajalla niin ei pysty kovin tarkkaan säätämään, helppo kyllä toteuttaa..
Niin ja tota kärjettömän boksia pystyy ohjaamaan suoraan megalla kun katkasee vaan yhden johdon ja liittää megan väliin
Niin ja tota kärjettömän boksia pystyy ohjaamaan suoraan megalla kun katkasee vaan yhden johdon ja liittää megan väliin
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Mites tarkan siitä sitten saa jakajaa käytettäessä? Voi kuitenkin ennakot säätää ahtojen mukaan? Onko säätöero ainoastaan sytytyshetken ajassa? Tällä tyylillä voisin nyt samantien hitsata limput jakajasta kiinni ja käyttää sitä ilman megaakin, ja sitten päivittää sen toimimaan megalla myöhemmin.
Eli jos jakajalla teen, niin en tarvii mitään muuta kuin megan. Ja sille MAP-tiedon?. Tai vaihtoehto suorasytkä, niin tarvii hukkakipinäpuolan ja triggerin kampiakselille? Ja tällä setupilla voi säätää kuinka tarkasti?
Paljon kysymyksia
EDIT: niin ja voinko tuolla jakaja tyyppisellä setupilla säätämään ennakot läppärin kautta?
Megaa ei ole vielä varaa ostaa, katsotaan parin kuukauden päästä
Eli jos jakajalla teen, niin en tarvii mitään muuta kuin megan. Ja sille MAP-tiedon?. Tai vaihtoehto suorasytkä, niin tarvii hukkakipinäpuolan ja triggerin kampiakselille? Ja tällä setupilla voi säätää kuinka tarkasti?
Paljon kysymyksia

EDIT: niin ja voinko tuolla jakaja tyyppisellä setupilla säätämään ennakot läppärin kautta?
Megaa ei ole vielä varaa ostaa, katsotaan parin kuukauden päästä

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
Jakajassa tulee välyksiä siitä akselin rattaista jo sen verran että seilaa ajotukset ja siitä että on vaan
4 sakarainen triggeri niin asentotietoakin tulee harvakseltaan. Tosta en osaa nyt sanoa että mitä kaikkea siihen tarvitsee että saa toimimaan.
Parempi puola ainakin kannattaa laittaa suoraan.
Ennakoillehan on oma kartta megassa joka säätää kierrosten ja paineen mukaan.
Sekventiaalinen suorasytkä ja polttoaineen ruiskutus on huomattavasti parempi toimimaan ja pelkästään sillä pitäisi pystyä kaivamaan 30hp lisää..
Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa
4 sakarainen triggeri niin asentotietoakin tulee harvakseltaan. Tosta en osaa nyt sanoa että mitä kaikkea siihen tarvitsee että saa toimimaan.
Parempi puola ainakin kannattaa laittaa suoraan.
Ennakoillehan on oma kartta megassa joka säätää kierrosten ja paineen mukaan.
Sekventiaalinen suorasytkä ja polttoaineen ruiskutus on huomattavasti parempi toimimaan ja pelkästään sillä pitäisi pystyä kaivamaan 30hp lisää..
Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa

- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
mega ainoa vaihtoehto mulle, syyn tiedätte
Siis harrastamisen ilo tietenkin
Joo tuosta välys hommasta luinkin juttua, ja moni sanonut että kampiakselista ottaiskin asentotiedon. Jolloin välyksia ei ole enää. Ja minulta löytyy tuo 1700pannukin, josta voin napata sen päätylevyn jossa paikka valmiiks kampiakselin asento anturille.
Pitää vielä kysästä tuolta finsquistin sivustolta miten homma menis kaikkinensa. Ja nyt jos saan sytkän toimimaan megalla(ja koko auton toimimaan), niin voin ruveta haalimaan 4-pisteruskun osia.
EDIT: ladan kärjettömän sytytyksen vahvistin on mallia 036.3734, ja ilmeisesti kopio boschin 0 227 100 137 vahvistimesta. Kellään tietoa moisesta? vai onko se vain vaihdettavissa tuohon boschilaiseen?.


Joo tuosta välys hommasta luinkin juttua, ja moni sanonut että kampiakselista ottaiskin asentotiedon. Jolloin välyksia ei ole enää. Ja minulta löytyy tuo 1700pannukin, josta voin napata sen päätylevyn jossa paikka valmiiks kampiakselin asento anturille.
Pitää vielä kysästä tuolta finsquistin sivustolta miten homma menis kaikkinensa. Ja nyt jos saan sytkän toimimaan megalla(ja koko auton toimimaan), niin voin ruveta haalimaan 4-pisteruskun osia.

EDIT: ladan kärjettömän sytytyksen vahvistin on mallia 036.3734, ja ilmeisesti kopio boschin 0 227 100 137 vahvistimesta. Kellään tietoa moisesta? vai onko se vain vaihdettavissa tuohon boschilaiseen?.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
ei kai siitä muuhun olekkaan kun nimenomaan tieliikenteeseenhp7500 kirjoitti: Ja jos meinaa tieliikenteeseen niin miettisin 2 kertaa ennenkun laittaa megan tai tietysti jos jaksaa harrastaa bugien kanssa

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 1200L Turbo.
niinno miten sen nyt ottaa, kai sillä käyttöautolla on kuitenkin ihan mukava päästä perillekkin