Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motissa?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
RSTommi

Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motissa?

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

Elikkä Laaksosen hioma nokka-akseli oottais asennusta pieneen rojektiin.

Elikkäs Burton BF63 tyyppinen nokka-akseli tuli hommattua ketjukoneeseen.

Sitte vähän enemmän tietoo nokasta:
-Asteet 305.
-Nosto nokalla 7,8mm.
-Nokkienvälinen kulma 105.

Kansi on avarrettu ja kanavan kattoa korotettu osaavalla velholla mut vakio venttiili koko.

Ja mihinkäs se sit tulee:
-1500cc ketjumotti.
-Porattu 76,6mm männille.
-Jyrsitty -2,2mm lohkon tasosta pois joten mäntä tulee 0,2mm yli tason.
-Teräsvauhtipyörä joka on -2kg kevyempi ku omansa.
-Nivan kytkinlevy.
-Koko alakerta tasapainotettu (hihnaratas, kampi-akseli, vauhtipyörä ja asetelma).

Vähän joutuu tekee venttiilitaskua mäntiin :D

"Keppisarja" Marteliukselta hommattu ja bensapuolen hoitaa Jokutoinen.fi:stä hommatut 2x44IDF pystyimut.
Uusi ladan käretön jakaja, puola ja "boxi" löytyy joten pientä vinkkiä perusennakosta ja kokonaisennakosta näille "palikoille" jos sais kans?

Tässä nyt vähän infoo rojektista. Jos muutkin vaivautuu tänne jakamaan omia kokemuksiaan vastaavista säädöistä ni olisin kiitollinen.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

RSTommi kirjoitti:Elikkä Laaksosen hioma nokka-akseli oottais asennusta pieneen rojektiin.

Elikkäs Burton BF63 tyyppinen nokka-akseli tuli hommattua ketjukoneeseen.

Sitte vähän enemmän tietoo nokasta:
-Asteet 305.
-Nosto nokalla 7,8mm.
-Nokkienvälinen kulma 105.
voortin oharin nokkaprofiili?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
RSTommi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

Niinpä. Joutuuko nyt varanokkaa pitämään varalla takakontissa niinku sierra kuskit ennen vanhaan :D
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Minkä takia siellä sierran kontissa se nokka olis ollut? Ei siitä ainakaan painox olis!
Viimeksi muokannut toktornivako, 9.8.2013 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

RSTommi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle :o Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu 8)
RSTommi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

toktornivako kirjoitti:Minkä takia siellä sierran konissa se nokka olis ollut? Ei siitä ainakaan painox olis!
http://hikipedia.info/wiki/Ford#Ford_Sierra

:D
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kyllä nuo foortin OHC:t tosiaanki nuita nokkia ja keinuja syödä tahtoo.

Laita kone läjään vain ja kovaa ajoa, sitten jaa kokemuksesi täällä, varmaan ihan soiva peli tulee :) 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

RSTommi kirjoitti:OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle :o Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu 8)
Niin mutta mitä se akseli siellä kontissa teki? Ei sitä ainakaan tienpäällä kannattanut alkaa vaihtaan!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

RSTommi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

toktornivako kirjoitti:
RSTommi kirjoitti:OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle :o Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu 8)
Niin mutta mitä se akseli siellä kontissa teki? Ei sitä ainakaan tienpäällä kannattanut alkaa vaihtaan!
Kyllä se vaan totta on että se oli niin helppo vaihtaa ;)
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Oletko monta kertaa vaihtanut?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

RSTommi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

No ei nyt tien päällä mut pari ohc:tä on kansirempannu ja jakopäärempan tehny pihalla talvipakkasella :D
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin ei sitä nokkaa ilman kannen irroitusta vaihda! Paitsi jos on lämmityslaitteeseen reijän tehnyt :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

RSTommi kirjoitti:OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle :o Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu 8)
kyllä se kestää ku käyttää aikaa venojen korkeuden säätämiseen, pitää jokainen vena mittoa kohilee ja kattoa että nokka pysyy liukupinnalla keinuun nähen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Veltto

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Hyviä "kokemuksia" porukoilla...

Itellä nyt tän kesän ollu kyseinen nokka 1700 motissa

männät kolottu ja lohkosta otettu niin että jäivät -0,2 alle kansitason
kanavia vähän avattu vakio palotilat ja venat
dgv
vakio pakosarja
2 tuuman putki 2lla läpivirtauspöntöllä
jakaja muokattu 15 perusennako ja 35 maksimi

Tyhjäkäyntiä rokaten käy sen 1000, vetää normiajossa kyllä ihan yhtä alhaalta kun entinen vakio 1500

mitattu 108,9hv/5900 ja 146,8nm/4300 iltapäivän +25c kuumuudessa.

Ens vuodelle tuplat ja peltisarja nyt ainakin...
RSTommi

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss

Viesti Kirjoittaja RSTommi »

Noniih. Kiva kuulla. Tämä oli sitä asiaa mitä alunperin tänne foorumille tulin hakemaan :)
Vastaa Viestiin